مایکروسافت Console Streaming

با این روش بازی‌های ایکس‌باکس وان را بر روی گوشی اجرا کنید!

شرکت مایکروسافت به تازگی، نسخه پیش‌نمایش اپلیکیشن Xbox Console Streaming را برای سیستم‌عامل اندروید عرضه کرده است. قبل از معرفی این نرم‌افزار، Console Streaming را نباید با سرویس پخش بازی Microsoft XCloud اشتباه بگیرید. XCloud برای اجرای بازی‌ها در فضای ابری به کار می‌رود و عملکرد آن مشابه سرویس Stadia شرکت گوگل است. علاوه‌بر این، سرویس XCloud هنوز راه‌اندازی نشده و مدت زمان زیادی به عرضه رسمی آن باقی مانده است.

اپلیکیشن Console Streaming شرکت مایکروسافت برای رقابت با اپ ریموت پلی (Remote Play) کنسول پلی‌استیشن 4 سونی عرضه شده است، هرچند که این نرم‌افزار بسیار دیرتر از نرم‌افزار شرکت رقیب عرضه شد.

با استفاده از اپ جدید مایکروسافت می‌توانید کنسول ایکس‌باکس خود را روشن کرده و بازی‌های آن را برروی تلفن هوشمندتان اجرا کنید. استفاده از این نرم‌افزار تحت شبکه خانگی و اینترنت سیم‌کارت امکان‌‌پذیر است تا در حال حرکت نیز بازی‌های مورد علاقه خود را از راه دور اجرا کنید. کیفیت اجرای بازی نیز به سرعت اینترنت مورد استفاده شما بستگی دارد.

نرم‌افزار Console Streaming برای ساکنان انگلستان و آمریکا که در برنامه Xbox Insider ثبت‌نام کرده‌اند، قابل دسترسی است. برای اجرای این اپلیکیشن به یک اسمارتفون مجهز به سیستم‌عامل اندروید 6.0 یا بالاتر، یک دستگاه ایکس‌باکس وان و یک اتصال اینترنت با سرعت دانلود 10 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود 4.75 مگابیت بر ثانیه نیاز دارید.

لازم به ذکر است که کاربران می‌توانند بازی‌هایی را با استفاده از این نرم‌افزار اجرا کنند که فقط برای کنسول ایکس‌باکس وان ساخته شده‌اند. برای روشن کردن کنسول خود با استفاده از Console Streaming نیز باید گزینه Instant-on را از قسمت تنظیمات پاور ایکس‌باکس بررسی کنید.

به‌طور حتم، در این مرحله نمی‌توان انتظار داشت که بازی‌های خود را با کیفیت بسیار بالایی برروی تلفن خود اجرا کنید، زیرا احتمال دارد که کوچکترین لگ و تاخیری در آن موجب شکست شما در برخی از بازی‌ها شود. البته، این اپلیکیشن ارزش امتحان‌کردن را دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH