5 دلیل برای آنکه از تاکسی‌های اینترنتی استفاده نکنید!

اسنپ، تپ‌سی، ماکسیم، کارپینو، دینگ و چندین سرویس دیگر، مشهورترین تاکسی‌های اینترنتی در کشورمان هستند که هر کدام حجم مشخصی از بازار را به خودشان اختصاص داده‌اند.

این سرویس‌های خدماتی که هنوز عمر فعالیت قدیمی‌ترین‌شان به پنج سال هم نمی‌رسد، به قدری در شهرهای بزرگ و حتی کوچک کاربر و راننده دارند، که استفاده از آن‌ها برای درصد زیادی از افراد، یک امری عادی گشته و واژه «گرفتن اسنپ» تبدیل به عنوانی رایج جهت استفاده از تاکسی‌های اینترنتی شده است.

در حالت کلی، وجود این سرویس‌های نوین در مقایسه با تاکسی‌های سنتی و آژانس‌ها دارای مزایای بسیار زیادی است که سبب رشد سریع و رضایت عمومی کاربران شده و به همین سبب توسعه هرچه بیشتر آن‌ها در شهرها و رقابت بین این سرویس‌ها، خواسته زیادی از مردم است.

اما این تاکسی‌های اینترنتی که اسنپ و تپ‌سی را بایستی بزرگ‌ترین و مشهورترین‌شان در کشورمان قلمداد کرد، دارای برخی از ایرادات نسبت به تاکسی‌های شهری و آژانس‌ها نیز هستند که در ادامه قصد داریم تا به اصلی‌ترین موارد آن اشاره کنیم تا بدانید هر چیزی هرچقدر هم خوب و پرطرفدار باشد، کامل نیست!

۱- راننده‌های کم تجربه‌تر

درصد زیادی از رانندگانی که در تاکسی‌های اینترنتی فعالیت می‌کنند، آن را به عنوان شغلی پاره وقت انتخاب کرده و حتی در شهرهایی مانند تهران، برخی افراد از شهرهای کوچک‌تر برای فعالیت در اسنپ و تپ‌سی به آنجا آمده‌اند و برای همین احتمال آنکه شما سوار خودرویی شوید که راننده اطلاع چندانی از مقصدتان و خیابان‌های شهر نداشته باشد، بسیار زیاد است.

البته تکیه اکثر این رانندگان بر روی اپلیکیشن‌های مسیریابی است اما اگر به هردلیلی چون خاموش شدن گوشی، قطع یا اختلال در اینترنت ارتباط با آن‌ها قطع شود، رفتن به مقصد بر عهده اطلاعات مسافر خواهد بود و کم‌تجربگی رانندگان می‌تواند شما را گرفتار ترافیک سنگین یا مسیر اشتباه نماید.

۲- نیاز به اینترنت و گوشی هوشمند

مواد لازم جهت استفاده از یک تاکسی اینترنتی، وجود گوشی هوشمند به همراه اینترنت فعال است و البته فردی که اطلاعات حداقلی جهت کار کردن با اپلیکیشن آن سرویس را داشته باشد. به طور حتم هنوز درصد بسیار زیادی از مردم هستند که یکی از این شروط فوق را نداشته و قاعدتا قادر به استفاده از این خدمات نوین نخواهند شد.

این کاربران همچنان مجبور هستند از تاکسی‌های سنتی یا آژانس‌های تلفنی استفاده کنند که به‌طور حتم خیلی راحت‌تر به خودروی مدنظرشان دست خواهند یافت و دردسر سر و کله زدن با یک اپلیکیشن اندرویدی و یا iOS را هم ندارد!

۳- نامطمئن در سفرهای خیلی ضروری

فرض کنید که شما نیاز به یک سفر ضروری بدون اتلاف وقت پیدا می‌کنید. بسته به مکان حضور، وضعیت آب و هوا، ساعت درخواست و… یافتن تاکسی اینترنتی متفاوت است. اگر در یک خیابان شلوغ و هوای بارانی درخواست اسنپ کنید، ممکن است دقایقی را جهت پیدا شدن راننده صرف کرده و بسته به فاصله وی، دقایق دیگری هم معطل بمانید تا او به شما برسد.

نکته دیگری که ممکن است وضعیت را بدتر کند، این است که همیشه این احتمال وجود دارد که راننده سفر شما را پس از پذیرفتن، لغو کرده و مجبور شوید پروسه درخواست را از ابتدا تکرار نمایید! پس در این شرایط، مطمئن‌ترین کار این است که خودتان دست به کار شده و یک تاکسی دربستی را از کنار خیابان برای رسیدن سریع به مقصد انتخاب کنید.

۴- پیدا کردن سخت راننده در مبدا

اگر درخواست تاکسی اینترنتی را درب منزل یا محل کارتان بدهید، به‌طور معمول راننده را راحت خواهید یافت. اگر به خانه شخصی رفته یا در مکانی حضور داشته باشید که آدرس آنجا را کمتر می‌شناسید، یافتن راننده کمی سخت‌تر خواهد شد، اما اگر پس از بازگشت از سفر در فرودگاه یا راه آهن به همراه چمدان و خانواده بخواهید یک اسنپ بگیرید، کارتان از همیشه دشوارتر است!

برخلاف تاکسی‌های مستقر در مکان‌های عمومی که در پارکینگ‌های اختصاصی مانند فرودگاه و راه آهن به همراه راننده‌شان حضور دارند، برای یافتن یک تاکسی اینترنتی بایستی مسیرتان را عوض کرده و دائما با راننده در تماس باشید تا وی را بیابید، فرایندی که می‌تواند دقایق زیادی شما را معطل کرده و مجبورتان کند دائما به این سو و آن سو بروید تا بلکه به خودروی اینترنتی دست یابید!

۵- عدم انتخاب نوع و مدل خودرو

اسنپ و تپ‌سی در سال‌های نخست فعالیت، سرویس‌هایی مجزا جهت استفاده از خودروهای لوکس‌تر داشتند که پس از مدتی حذف شد و دیگر هم در اپلیکیشن قرار نگرفت. حتی برخلاف نمونه‌های جهانی چون اوبر، امکان انتخاب خودروهای بزرگ‌تر چون ون هم فراهم نیست و شما نمی‌توانید خودرویی که به دنبالش هستید، انتخاب کنید.

مثلا اگر بار دارید و به دنبال یک اتومبیل با صندوق جا دار هستید، ممکن است پراید هاچ بک (آن هم دوگانه سوز!) برای شما انتخاب شود و یا اگر دوست دارید که با خودرویی پاکیزه و خوشبو به عروسی که دعوت شده‌اید برسید، شاید یک اتومبیل قدیمی با صندلی‌های کهنه و ظاهری کثیف به دنبال‌تان بیاید.

35 در مورد “5 دلیل برای آنکه از تاکسی‌های اینترنتی استفاده نکنید!”

  1. ن دوست گرامی. سرور برای هر اپ که قرار باشه یوزر زیادی داشته باشه هم میتونه سرور مجازی اجاره کنه و هم میتونه سرور اختصاصی بگیره سرور اختصاصی برای این هست که کسی به اطلاعات نتونه دسترسی داشته باشه. گرچه حالا اسنپ باعث شد اژانس ها ضعیف بشن البته هنوزم دارن کار میکنن ولی خب یه قشر رو که طرف مثلا 12 سال اژانس دار بود اسنپ فلجش کرد. که به نظرم باید با این اپ از اژانسها شروع می‌کرد و از راننده اژانسها یعنی درامد 20 درصدیشو تقسیم میکرد

  2. دوست عزیز چرا بدون تحقیق نوشتید حتما باید گوشی هوشمند داشته باشید تا بتونید درخواست بدید؟!
    الان ماکسیم علاوه بر درخواست از طریق اپلیکیشن بوسیله تماس با شماره 1611 هم میتونید درخواست خودرو آنلاین بدید!!
    پس حتما الزاما نباید گوشی هوشمند داشت بلکه هستند سرویس دهنده هایی که میشه با تماس تلفنی هم از اونها درخواست آنلاین خودرو کرد مثل ماکسیم!

  3. این سرویسا کلا به نفع شرکت ومسافر هستش شرکت که بدون هیچ استهلاکی سود میلیاردی خودشو میبره مسافر هم که با پول مسخره ایی که به راننده میده وخودشم خندش میگیره به مقصدش میرسه میمونه راننده بدبخت که برده این سیستم شده وخودشم خبر نداره با هزار جور استهلاک وهزینه که خودتون بهتر میدونین به خیال خودش داره کار می کنه ولی وقتی وقتش برسه میفهمه فقط مجانی در راه رضای خدا کار کرده بعد متوجه خنده های شرکت ومسافر ها میشه مقصر خود راننده است که بدون هیچ حساب وکتابی خودشو در اختیار این شرکت ها قرار میده

  4. راننده متضرر

    در کل مسافر کشی تو ایران مفت نمی ارزه حالا میخاد سنتی باشه یا غیر سنتی ، چون هیچ سودی واسه راننده نداره و فقط ماشینش داغون میشه با این قیمتهای لوازم و بنزین سه هزار تومنی

  5. دلایل خیلی ضعیف و پروپاگاندای تخریب این سیستم هستش. البته یک نکته مهم و اون هم اینکه این سیستم تخریب ناپذیر است. چون دنیا به سمت و سوی مجازی شدن پیش می رود. یا حق

    3
    5
  6. واسه من کارمند خوبه … اسنپی ها که سرشون گرمه …تاکسیران ها هم که با مشکل معیشتی مواجه شدند البته یکم تقصیر خودشون هم است تو قضیه کرایه ……وووووووو اسنپ همان شرکت هرمی جدید که راحت داره با کار شما پول شما استهلاک شما درامد کسب میکنه

  7. سلام به همگی.
    تاکسی های اینترنتی مزایای زیادی دارند که موجب رضایتمندی مشتریان شده و بهمین علت هم بسرعت رشد کرده و رواج یافته اند و از هر شهروندی سئوال بشه بین سنتی ها و اینترنتی ها، اکثرن اینترنتی رو ترجیح میدن گرچه هنوزم جایگاه خودشو در شهرهای دور از مرکز کشور پیدا نکرده…
    اما نکته خیلی خیلی مهمی که اغلب ما ازش غافلیم اینه که سرور اینها تو کشورهای اسرائیل و آلمان و روسیه و… هست که قشنگ میدونن الگوی رفتاری یک شهروند ما چیه؟ غذای مورد علاقش چیه؟ لباس مورد علاقش، مکان های ترددش، و صدها اطلاعات دیگه رو بدست میارن و در مواقع لزوم ازش بهره برداری میکنن و این یه اشکال اساسی بحساب میاد…

    10
    2
    1. ترو خدا بسه دیگه هر چی میشه این چیزا رو ربط میدی به اونا.دور از جون همه انگار چیزی نمیدونن فقط اون کشورها میدونن.قبلا چرتکه بود الان ماشین حساب قبلا اسب بود الان ماشین قبلا تاکسی به صورت سنتی گرفته میشد الان به صورت راحت تر و اینترنتی.اخه تاکسی گرفتن ما چه کمکی به اونا میکنه در ضمن وقتی تو کشور ما هست مطمعن باش فکری هم در رابطه ب نگرانی های شما کردن

    2. آخه عزیز من اینکه یه مسافر مثلا تو ورامین زندگی میکنه از اسنپ یا تپسی استفاده میکنه چی گیر اون اسرائیل آلمان روسیه و…میاد که بدون این شهروند ورامینی چه غذایی میخوره یا چه لباسی میپوشه یا به چی علاقه داره

  8. وقتی تاکسیران بیچاره بایدمالیات و عوارض و حق شارژ زورکی به این شرکتها بده حق داره روز بارانی هم کرایه بالاتر بگیره ضمنا به تازگی تاکسی های اینترنتی هم اگر با مسیر حال نکنن راه پول اضافه گرفتن براشون محیا شده و در اخر همه جور ادم بدون دانستن مفهوم مسافر بری دارن حق تاکسیران رو مفت میبرن چرا چون این شرکتها یک سرشون به جایی بنده

    17
    5
    1. شما هم بجای اینکه به مسافر به شکل پول نگاه کنی، بیشتر کار کن و ارزون تر، و البته درامدت هم بیشتر میشه مثل اسنپ و تپ سی.
      تاکسی های قدیمی دیگه جایگاهشون رو دارن از دست میدن توی این دنیای ارتباطات

      1
      11
  9. هرکی اینو نوشته احتمالا ضرر هنگفتی از راه اندازی این سرویس ها داشته !!! قبل از اسنپ بارها شده بود کار داشتم و آژانس ماشین نداشت، تازه باید در مقصد دنبال آژانس میگشتم، تازه قیمت ها رو نمیدونتسم و سرم کلاه میرفت، حالا که هر جای شهرم فقط با یک درخواست میتونم به مقصدم برسم شما میگی بده ؟؟؟

    12
    37
      1. اما تیتری که انتخاب کردید اصلا این معنی رو نمیده …
        دلایلی که عنوان کردید زیاد واقعی نیستند .
        پلاک ، عکس راننده ، شماره تماس ، نوع و رنگ خودرو و محل خودرو به صورت انلاین مشخص هست ، چطور نمیشه پیداشون کرد ؟؟؟؟؟
        در ضمن در حال حاضر اکثر افراد خودشون با نرم افزارهای مسیریابی اشنایی دارند و میتوانند استفاده کنند …
        د

        3
        16
        1. این مورد برای مکان‌های شلوغ و عمومی گفته شده. مثلا در فرودگاه مهرآباد (بخصوص ترمینال ۱ و ۲) یا تجربه‌ای که خودم در فرودگاه مشهد و راه آهن داشتم، فاصله زیاد خیابان اصلی و عدم وجود جایگاه ثابت و نزدیک برای تاکسی‌های اینترنتی باعث می‌شه شما برای پیدا کردن‌شون سختی بکشید. ضمن اینکه مکان یاب فوق بر اساس گوشی راننده کار می‌کند و بر روی خودرو نیست، برای همین در این مواقع اگر راننده در خودرویش نباشد، نمی‌توان مکان ماشین را به‌خوبی پیدا کرد. افرادی که اطلاعات مناسبی درباره نقشه آنلاین (به‌خصوص مسن‌ترها) ندارند را هم در نظر بگیرید.

          8
          6
  10. در برابر پنفعت های فراوانی که تاکسی های اینترنتی دارن این چند تا مورد که شما نوشتید اصلا به چشم نمیاد

    8
    42
    1. بهتره که مسولین اسنپ یه فکری به مشتریها و مسافرانش بکنند. بنده معمولا از اسنپ استفاده میکنم. اما یه روز صبح که از ترمینال شرق درخواست اسنپ کردم، با وجود تعدادی خودرو در اطراف ترمینال، متاسفانه هیچ راننده ای قبول نکرد و در این بین حدود ۲۰ دقیقه از وقت با ارزش ما هم تلف شد. لااقل برای مشتریهای دائمی اسنپ اجازه ندهید اینجوری برخورد کنند و آواره بشوند.و در صورت لزوم نزدیکترین راننده را موظف به پذیرش مسافر کنید. با تشکر

      31
      14
      1. به این موضوع از جنبه برده داری نوین از طرف اسنپ نسبت به راننده گان کسی دقت نمیکنه باتوجه به اقتصاد بد جامعه وهجم بیکارزیاد وهزینه های پنهان راننده گان اسنپ که به آن توجهی ندارند در طولانی مدت متوجه می شوند کار می کنند برای هیچ هیچ هیچ
        هم در آمد راننده گان تاکسی کم شده وهم خودشان برای هیچ سود دورآمدی وسیله وزمان خودرا برای این کار می گذارند

        3
        21
      2. موضوع راننده نیست. عدم دریافت سفر توسط راننده فقط بخاطر کرایه پایین آن مسیر است. به نظر من چند دلیل داشت که راننده ها قبول نمیکردند. ۱. کرایه پایین
        ۲.بی مسافر بودن مقصد سفر
        ۳. ترافیک زیاد مسیر در آن ساعت.
        ۴. غیر فعال بودن تعدادی از راننده هایی که در محل بودند. و مواردی مثل این…..

    2. به جز مورد آخر که نوع ماشین رو نمیشه انتخاب کرد بقیه مواردی که مطرح شده اصلا درست نیست.چون پیش اومده که صندوق دار لازم بود اما هاچ بک اومد. ابقیه پوارد این کاملا اشتباهه. چون در با ندگی و فرودگاه و جایی که آژانس پیدا نمی‌کنی اسنپ هست

      4
      17
  11. واقعا کاش یخورده اصلاعات داشتی بعد میومدی از تاکسی اینترنتی ایراد میگرفتی و از تاکسی داخل شهر دفاع میکردی.خود شما هم برات خیلی پیش اومده که همین تاکسی‌های داخل شهر یا فرودگاه بخاطر درخواست مبلغ زیاد بخصوص توی بارندگی و یخبندانازت سواستفاده کردن.حداقل یادتون باشه این تاکسی‌های اینترنتی هرچی هستن کرایه اضافه نمیتونن بگیرن.

    17
    68
      1. اگه راست میگی باید دلایل خوب هم بداری کنارش تا منتطقی باشه مثلا این که اولا خیلی راحت تر از تاکسی های سنتی یافت میشه چون خیلی زیاد تر هستن و حسابی هم ارزان تر هستن و الان اکثر هم گوشی اندروید دارن که بخوان تاکسی اینترنتی بگیرن و انتقادی که دارم این که انتقاد هات خیلی ابکی بود اگه واقعا میخواستی برای بالا بردن کیقیت این مطلب رو نوشنی

        1
        11
      2. شما گفتی از تاکسی های آنلاین استفاده نکنید بعدش که با اعتراض کاربران مواجه شدید میفرمایین هدف ارتقاء خدماتشان است؟!
        کلا دلایل غیرموجه آوردید و مشاهده میکنید نظرات کاربران رو
        بهتر بود برای بهتر شدن سوریس های تاکسی های آنلاین به خودشون پیشنهاد بدید نه اینکه مقاله ای بی محتوا و یا با محتوای غیر واقعی بنویسید.

  12. هر سرویسی بدی و خوبیهای خودش رو داره ، تاکسیهای اینترنتی هم ایراد دارن اما در کل خوبیاش بیشتره که اول مطلب هم گفتین .
    واسه منم چند بار پیش اومده خیلی عجله داشتم و هیچ راننده ای قبول نکرده و مجبور شدم دربست بگیرم ، یه بارم در فرودگاه انقدر دنبال طرف گشتم که مجبور‌شدم کنسلش کنم اما در کل راضیم

    3
    72
    1. مثل این میمونه که بگه 5 دلیل برای انکه از چنگال استفاده نکنید 1- چون نمیتونین باهاش سوپ میل کنین .2 – نمیتونین باهاش ماهی رو تمییز کنین 3 – حتما موقع استفاده مواظب باشین نپره حلقتون. ……….

      7
      90
      1. لطفا دلایل استفاده از تاکسی های اینترینی و مزیتشون نسبت به تاکسی های شهری و سنتی را هم بیان کنید

        1
        8

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH