مخابرات

قطع اینترنت خارجی و ارتباط از طریق اینترنت ملی!

از روز گذشته که برخی ناآرامی‌ها در کشور به‌خاطر گرانی بنزین اتفاق افتاد، اینترنت نیز دچار اختلالات شد و به نظر می‌رسد در حال حاضر اکثر مناطق کشور تنها به اینترنت ملی یا همان اینترانت دسترسی دارند.

بحث راه اندازی اینترنت ملی، سال‌هاست که پیگیری می‌شود و شاید بتوان مرحله کنونی را یک آزمایش جدی برای آن دانست، جایی که ارتباطات از داخل کشور با سایت‌ها و شبکه‌هایی که دارای سرور خارجی هستند، به‌صورت تقریبا کامل قطع بود و قاعدتا از خارج نیز ارتباط با داخل امکان پذیر نخواهد بود.

در حال حاضر تنها سایت‌هایی که سرور آن‌ها در کشور قرار دارد، قادر به سرویس دهی بوده و مانند یک شبکه بزرگ محلی، کاربران قادر هستند تا به این سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها دسترسی داشته باشند. این امر سبب شده تا دولت بتواند بدون نیاز به ایجاد اختلال در سرویس‌های مهمی چون بانکی و اداری داخلی، ارتباط با اینترنت بین المللی را قطع کند.

طبق تجربیاتی که تاکنون به‌دست آمده، اپلیکیشن‌های پرکابرد بانکی و خدماتی (مانند اسنپ، آپ، دیوار و…) هم به شبکه وصل بوده و سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها مشغول به فعالیت هستند، اما از آنجایی که منبع بسیاری از کارها نیاز به سورس بین المللی دارد، بسیاری از مشاغل با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شده‌اند که بایستی در انتظار رفع این دسترسی بمانند.

به‌نظر می‌رسد که برقراری اینترنت ملی ابتدا از سوی دو اپراتور همراه اول و ایرانسل شروع شد که در شهرهای بزرگ اجرا گردید و پس از آن به تدریج شرکت‌های ارایه دهنده ADSL هم به این جمع پیوستند، تا جایی که تقریبا تمام راه‌های ارتباط با خارج مسدود شده است.

امیدواریم با توجه به نیازی که بسیاری از مشاغل به ارتباط با خارج از کشور دارند، هرچه سریع‌تر این مشکل برطرف شده و ارتباطات روند عادی خودشان را از سر بگیرند.

84 در مورد “قطع اینترنت خارجی و ارتباط از طریق اینترنت ملی!”

  1. خدا لعنتتون کنه . یک هفتست منو از نون خوردن انداختید. کلا با تکنولوژی مخالفیدا . از نوار بگیر تا اینترنت . ولی باز دمتون گرم برق و قطع نکردید.

    1
    14
  2. سلام من سایت آموزش مجازی دارم و دانش آموزای زیادی هستند که چشم به انتظار نتن که درس یاد بگیرند الان 3 روز از برنامه درسی عقب افتادیم تدریس نمی کنیم اساتید بلا تکلیف موندن ! کی جواب عقب افتادگی دانش آموزان رو میده ؟؟؟!

    12
  3. اونایی که تهران هستن برن جلوی وزارت ارتباطات تحصن کنن. من دانشجوعم باید برای ژورنال خارج کشور مقاله بفرستم.کلی از کارای درسی و… با نت هستش. حتی نتونستم ایمیلمو چک کنم. این چه وضعیه اخه!!! این چند روز که نت قطع شده کلا داغونم. با قطع کردن نت فقط برا خودشون دشمن بیشتر درست کردن همین.

    38
  4. ***هر کی دوست داره اینترانت هک بشه لایک کنه***
    به ازای هر 10 تا لایک انشاالله یک سرور نابود میشه.

    4
    74
  5. واقعا متاسفم برای این دولت و مملکت واقعا در حق مردم ما بیشترین ظلم رو میشه. دیگه قطع کردن اینترنت یعنی چی؟
    میخواین کلا همه چیز رو قطع کنید خیالتون راحت بشه من خودمم وبمسترم اینترنت نداشته باشم هیچی نیستم حتما با قطع کردن نت میخواین مشکلات رو مردم بیچاره ما رو حل کنید. خواهشا دم از ملی گرایی نزنید که به هیچ وجه این عرضه رو ندارید نه در عرصه اینترنت نه هیچی. فقط شعار شعار شعار…
    آرزوم این بود هیچ وقت تو این ممکلت به دنیا نمیومدم علتش فقط بی عرضگیه شماست

    2
    62
  6. آقا من اینترنت 7 روزه گرفتم. الان 3 روزش بدون استفاده هدر رفت. فکر نکنم باقیمانده را هم بتونم استفاده کنم. این وسط پولی که بابت اینترنت دادم میسوزه. چه کسی پاسخگو ضرر ما میباشد؟؟ آقای وزیر ارتباطات کجایی..

    2
    40
  7. چرا به ایران حمله اتمی نمیکنن؟؟ یه ۵-۶ تا بمب بخوریم شاید بعدش آدم بشیم .. شاید بشیم ژاپن ..

    5
    70
  8. هشت هزار دلار فقط من ضرر کردم
    هزاران هزار فریلنسر دیگه ای ک ایمیلشونم نمیتونن چک کنن باید چی بگن!

    معتاد نشیم چی بشیم!

    2
    54
  9. من برنامه نویس و توسعه دهنده وب هستم، بدون اینترنت من کارگر ساختمونی هم نیستم، نمیتونین اصلاح کنین چرا جلوی نتو میبندین!؟

    2
    53
  10. آقا چه وضعشه خدایی!؟ از کار و زندگی افتادیم، وصل کنید این بی صاحابو
    آدم نمیدونه دردشو به کی بگه؟؟
    نمیتونید جلوی اعتراضات مردم رو بگیرید چرا اینترنتو قطع میکنید؟؟؟؟

    3
    65
  11. کسانی که واژه اینترنت ملی رو به کار می برن درکی از معنای اینترنت ندارن مثل این است که دور یک کشوری دیوار بزنن و کلا ارتباطش با دنیا قطع بشه مثل کره شمالی.
    واقعا متاسفم برای بعضی از اقایون به اصطلاح روشن فکر.

    3
    63
  12. حمید میگه چرا اینترنت جهانی قطع نمیشه و ملی راه اندازی شه ، برام جالبه شخصی که اصلا شاید نمیدونه اینترنت جهانی چیه صاحب نظره . مهندس ها دکترها محققین این مملکت کارشون بدون انتقال دانش از کشورهای جهان دچار مشکل جدی میشه ، حمید جان اگر تو دنبال علم روز دنیا نیستی برای بقیه مردم نظر نده لطفا . دکتری برای یک بیماری خاص و نادر نیاز به سرچ تو اینترنت نداره ؟ مهندسی برای بدست آوردن آخرین اخبار رشته مربوط به خودش نیاز به سرچ نداره ؟ شاید شما زحمت میکشید همه رو تو اینترنت ملی قرار میدین!!

    2
    77
    1. تبلغات آزاد

      واقعا… این همه سایت که از سرور های خارجی استفاده می کند…. از کار افتادند… و چه ضرری را متحمل شدن..

      34
        1. احمق جان خب وقتی گوگل از کار افتاده ، حتی اگه سایتای ایرانی هم رو سرورای ایرانی باشن ، باز کسی نمیتونه سایتای ایرانی رو پیدا کنه ، فوقش اگه آدرس اون سایت رو دقیق و درست یادت مونده باشه شاید بتونی

          10
  13. اینترنت ملی چقدر زیباست، از صبح تا الان در “پیوند ها” هستم
    جمهوری اسلامی چه بلا های دیگری سرمان خواهد آورد؟ با ما همراه باشید چرا که در اسرع وقت، بلا ها نازل خواهند شد.
    مرگ بر آمریکا

    4
    82
  14. تاوان دولت بی تدبیر و ناامید رو باید مدیرای سایت های بدن که سرورهاشون خارج از کشور بوده

    40
  15. ایرانی بدبخت

    خاک بر سرت کنم ترسوی نظر چاپ نکن، الآنم لازم نیست اینو چاپ کنی بگی نمیترسم اون قبلیو چاپ کن.

    2
    28
  16. ایرانی بدبخت

    چ گناهی کردم تو ایران ب دنیا اومدم، تا دیروز لااقل میگفتم اگ ب ایران حمله شه ب خاطر ایران از اسم ایران حمایت میکنم الآن دیگه دارم از شنیدن اسم ایران حالم بهم میخوره.

    6
    105
  17. با سلام بنده شغل مدیریت کافی نت دارم و نیاز به موتور جستجوی فارسی دارم میتوانید به بنده معرفی کنید؟

    12
    56
      1. در این موتور جستجو کلا هیچ جستجویی نتیجه ای ندارد!!!!!!! هرچیزی که سرچ کنید با پیغام نتیجه ای یافت نشد مواجه میشوید. کلا سرکاری هست و قشنگ معلومه مثل خودروی ملی میمونه…. چون گوگل قطعه اینم نمیتونه بره از توی گوگل سرچ کنه بهتون نمایش بده…. :))))))))))

        48
    1. نگرد نیست.
      موتور جستجوی های ایرانی که در سایت پیوندها معرفی شده بود رو همه رو تست زدم هیچکدوم کار نمیکنه احتمالا اینا هم نیاز به اینترنت بین الملل دارن.

      2
      40
    2. منم در بدر دنبالشم ، یکی پیدا کردم به اسم تیزبال.افتضاحه.هیچی نداره کلا.خواهشا هرکی سراغ داره معرفی کنه

      4
      12
  18. آقایان ایران رو با کره شمالی اشتباه گرفتن.
    شکر زیادی خوردن دیابت هم میاره، اما اینقدر رسیدگی نکردن که نزدیک بود اتفاقات جبران ناپذیری به بار بیاد.

    7
    95
  19. ءندشون بزننن بابا دانشجوها برا پابلیش مقالاتشون تو سایتای اون ور نیاز به نت دارن …دوستای ما برا اپلای نیاز به نت دارند ….خانواده هایی که فرزندانشون اون ورن چطور باهاشون ارتباط برقرار کنن اینها به این مسایل فکر میکنند و تصمیم بگیرند؟؟؟؟؟؟؟

    5
    161
  20. اخه تا کی الان پولم رو هواست اینترنت نباشه پولی هم نیست خدایا خسته شدیم خودت به دادمون برس

    1
    157
  21. حدود 30 میلیون نفر تو ایران بازی انلاین انجام میدن اینکار باعث میشه تفریح این 30میلیون نفر گرفته شه بجاش میرن معتاد میشن عالیه در کل

    15
    187
    1. بابا به خدا 3 هزار دلار آیتم دوتا 2 تو استیم و سایتای خارجی دارم / پشمام ریخته بخدا / انقدر مملکت بی درو پیکر خدایی

      1
      10
  22. آقا این اینترنت ملی رو چرا اجرایش نمی کنید،تا کی ما باید تاوان و هزینه به این سعودیهای شپیشو و حرامزادگان آمریکایی و صهیونیستی بدیم

    357
    23
    1. عقب افتاده متحجر خاک بر سر. فعلا شژشو توئی و امثال تو که فکر می کنند که با قطع ارتباط با دنیا رستگار میشن.

      4
      83
    2. عبارت اینترنت ملی عبارت اشتباهی هست لطفا تکرار نکنید میخندن بهتون، معنی کلمه اینترنت رو سرچ کن تا ببینی چی هست، این چیزی که اینا دوس دارن شبکه ملی هست اینترنت نیست

      1
      26
  23. من دارم آموزش میسازم… باید فردا کامل بشه. نیاز به پکیج هایی دارم که الان در دسترس نیستند. مسخره است واقعا

    1
    143
    1. از جمله گفته های بزرگان است که این معنی رو میرسونه؛ کسی که با گذشت زمان، به جای پیشرفت، پسرفت داشته باشه حتما خاک توسری داره.

      3
      76
    1. داش وضعیت اصطراری مجبور به بستن هستن کارخوبی دسترسی بستن تشکر میکنم کسانی این کار کردن مرسی.

      382
      20
      1. تو چه میدونی ارتباطات چه فایده ای داره و چقدر از کسب و کارها بر اساس این تصمیم از کار افتاده، اینکه میگن طرف توک دماغش رو میبینه امثال تو هستن

        31

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH