اپل از سال آینده استراتژی عرضه آیفون‌های خود را تغییر می‌دهد!

همانطور که می‌دانید اپل از سال 2017 به این‌طرف، در ماه سپتامبر هر سال سه پرچمدار آیفون معرفی کرده است. اما حالا تحلیلگران موسسه جی‌پی مورگان معتقدند که شرکت ممکن است سال آینده، استراتژی کاملا جدیدی را در رابطه با آیفون 12 اتخاذ کند.

جی‌پی مورگان می‌گوید که اپل هم‌اکنون در حال توسعه چهار اسمارتفون پرچمدار 5G برای سال بعد است. این گوشی‌ها شامل مدل‌های ۵.۴ و ۶.۷ اینچی و دو دستگاه ۶.۱ اینچی خواهند بود. تحلیلگران این موسسه همچنین پیش‌بینی می‌کنند که سال بعد شاهد دو مدل پرو و دو مدل استاندارد خواهیم بود؛ اما اینکه کدامیک از آن‌ها پرو یا استاندارد باشد، ممکن است باعث شگفتی ما گردد.

آیفون 12 استاندارد ممکن است در دو سایز ارایه شود

اگر بخواهیم از کامپکت‌ترین مدل آیفون 12 شروع کنیم، خیلی‌ها اعتقاد دارند که نسخه ۵.۴ اینچی آیفون 12، دنباله مستقیم آیفون 11 پرو ۵.۸ اینچی خواهد بود. با این‌حال، جی‌پی مورگان فکر می‌کند که این نسخه، یک مدل کاملا جدید و ارزان‌ترین گوشی مجموعه خواهد بود.

در مورد مشخصات آن هم باید به یک دوربین دوگانه (شبیه به آنچه که بر روی آیفون 11 استاندارد دیدیم) و یک نمایشگر OLED (مثل نمایشگر آیفون 11 پرو) اشاره کرد.

در حال‌حاضر معلوم نیست که چرا اپل تصمیم به ساختن یک مدل آیفون 12 بسیار کامپکت گرفته است، اما شاید شرکت برنامه‌هایی برای ترغیب کاربران آیفون 5/SE و آیفون‌های 8/7/6 داشته باشد. احتمال خیلی زیادی وجود دارد که این مشتریان به‌دنبال خرید یک مدل کامپکت باشند؛ به‌عبارتی یک مدل ۵.۴ اینچی آیفون 12 که جایی در بین آیفون SE و آیفون 8 قرار بگیرد و بتواند نیازهای آن‌ها را کاملا برآورده کند.

اما اپل ظاهرا برای آن‌دسته از افرادی که از طرفی علاقه‌ای به گوشی‌های کوچک ندارند و از طرف دیگر نیز حاضر به خرید یک مدل پرو به‌خاطر قیمت بالایش نیستند، در حال ساخت یک ورژن ۶.۱ اینچی از مدل استاندارد آیفون 12 است که جایگرین آیفون 11 استاندارد امسال خواهد شد. نام آن هنوز تایید نشده، اما اسامی آیفون 12 پلاس و آیفون 12 مکس بسیار برای آن محتمل‌اند. در رابطه با مشخصات این نسخه هم گفته می‌شود که مجهز به یک دوربین دوگانه در پشت و یک نمایشگر OLED خواهد بود.

نمایشگرهای بزرگتر بر روی آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس

در کنار آیفون 12 استاندارد و آیفون 12 پلاس/مکس، ظاهرا دو مدل پرو هم به نام‌های آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس وجود خواهد داشت.

انتظار می‌رود که مدل پرو ۶.۱ اینچی، جایگزین آیفون 11 پرو ۵.۸ اینچی شود. این نسخه ظاهرا مجهز به یک ست‌آپ دوربین چهارگانه، شامل یک دوربین سه‌گانه و یک سیستم اسکن سه‌بعدی، خواهد بود. شایعات همچنین حکایت از یک نمایشگر OLED ارتقایافته با حاشیه‌های نازک‌تر و بریدگی کوچک‌تر برای آن  دارند.

آیفون 12
رندر مفهومی آیفون 12 پرو

اما در مورد مدل آیفون 12 پرو مکس ۶.۷ اینچی باید بگوییم که به نظر می‌رسد که این هندست هم جایگزین دستگاه مکس امسال خواهد شد و از مشخصاتی که در بالا به آن‌ها اشاره شد بهره‌مند خواهد بود. جی‌پی مورگان همچنین معتقد است که  برادر کوچک‌تر این مدل، از شبکه‌های 5G mmWave پشتیبانی خواهد کرد. البته انتظار می‌رود که همه گوشی‌های سری آیفون 12، از شبکه‌های 5G sub-6GHz پشتیبانی کنند.

سال 2021 می‌تواند سال مهمی برای اپل باشد

اما نکته بسیار جالبی که موسسه جی‌پی مورگان به آن اشاره کرده این است که اپل تصمیم دارد تا چرخه عرضه آیفون‌های خود را در سال 2021 به‌طور کامل تغییر دهد. ظاهرا در نیمه اول هر سال، شاهد معرفی دو مدل استاندارد خواهیم بود، و در نیمه دوم هم از مدل‌های پرو رونمایی خواهد شد.

هدف از این کار، روان‌سازی زنجیره تامین و درآمدها در همه فصل‌های سال است. ضمن اینکه این کار، اجازه رقابت مطلوب با عرضه‌های پیوسته شرکت‌های رقیب را نیز در طول سال به شرکت خواهد داد. این استراتژی همچنین می‌تواند اثرات ناشی از برداشتن قدم‌های اشتباه درباره یک دستگاه را، با اصلاح آن در محصول شش ماه، محدود کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH