مشخصات داخلی کنسول ایکس‌باکس اسکارلت مایکروسافت معلوم شد

در حالیکه تنها یک سال تا زمان عرضه نسل بعدی کنسول مایکروسافت یعنی ایکس‌باکس اسکارلت باقی مانده، حالا مشخصات آن به‌تاز‌گی توسط وب‌سایت Windows Central منتشر شده است که در ادامه نظر شما را به آن جلب می‌کنیم.

ایکس‌باکس اسکارلت با اسم رمز ایکس‌باکس آناکوندا

براساس منابع این وب‌سایت، قرار است در داخل ایکس‌باکس اسکارلت از ۱۲ عدد پردازنده گرافیکی استفاده گردد که در واقع دو برابر تعداد بکاررفته در ایکس‌باکس وان بوده و ارتقا‌های بسیار مدرنی نیز در آن‌ها صورت خواهد گرفت. ضمنا این ۱۲ پردازنده‌، با اجزای سخت‌افزاری خاصی برای ردیابی اشعه، جفت خواهند شد که باعث عملکرد فوق‌العاده کنسول خواهند گردید.

درباره حافظه اسکارلت هم باید بگوییم که این کنسول از یک رم ۱۶ گیگابایتی از نوع GDDR5 یا سریع‌تر استفاده خواهد کرد؛ بطوریکه ۱۳ گیگابایت آن برای بازی‌ها و ۳ گیگابایت دیگر هم برای سیستم UI بکار خواهد رفت. حافظه اصلی کنسول هم از نوع SSD است که این موضوع باعث سرعت هرچه بیشتر سیستم خواهد شد.

اما نکته مهم در رابطه با مشخصات داخلی ایکس‌باکس اسکارلت، افزایش قابل‌ملاحظه در سرعت‌های کلاک پردازنده آن است؛ بطوریکه در مقایسه با سرعت ۲.۳ گیگاهرتزی پردازنده هشت هسته‌ای ایکس‌باکس وان، این سرعت به ۳.۵ گیگاهرتز خواهد رسید.

ایکس‌باکس اسکارلت لایت با اسم رمز ایکس‌باکس لاکهارت

اما جالب‌ترین خبر درباره اسکارلت این است که مایکروسافت یک نسخه رده‌پایین‌تر نیز برای آن ارایه خواهد کرد. این مدل که ایکس‌باکس لاکهارت نام دارد، قرار است یک کنسول ارزان‌تر و مشخصات سخت‌افزاری پایین‌تر نسبت به اسکارلت باشد. البته گرچه پردازنده لاکهارت تفاوتی با اسکارلت نخواهد داشت، اما تعداد پردازنده‌های گرافیکی teraflop داخل آن به ۴ عدد کاهش خواهد یافت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH