ویندوز 10 موبایل

با ویندوز 10 موبایل خداحافظی کنید؛ پایان پشتیبانی مایکروسافت از آخرین سیستم‌عامل موبایلی خود

ویندوز 10 موبایل از امروز به باد فراموشی سپرده می‌شود. از امروز پشتیبانی تمامی محصولات نرم‌افزاری برروی ویندوز 10 موبایل به پایان می‌رسد، این موضوع بدان معناست که هیچ بروزرسانی امنیتی و غیرامنیتی جدید برای سیستم‌عامل ویندوز 10 موبایل منتشر نخواهد شد و پشتیبانی رایگان آن نیز به پایان می‌رسد.

البته، همه چیز در این نقطه تمام نمی‌شود، تمامی نرم‌افزارهای آفیس مایکروسافت تا 12 ژانویه سال 2021 میلادی برروی سیستم‌عامل فوق، پشتیبانی خواهند شد. یعنی، نرم‌افزا‌ر‌های Word ،Excel ،PowerPoint و OneNote ردموندی‌ها تا آن تاریخ، بروزرسانی‌ها و پچ‌های امنیتی را دریافت می‌کنند.

با این وجود، مایکروسافت به کاربران نسخه موبایل ویندوز 10 توصیه می‌کند که به دستگاه‌های اندروید یا iOS مهاجرت کرده تا نرم‌افزاری‌های آفیس را بدون هیچ مشکلی برروی این دستگاه‌ها اجرا کنند.

بیایید قبل از بستن این فصل از کتاب تاریخچه سیستم‌عامل‌های موبایل به تاریخچه این سیستم‌عامل که برپایه ویندوز CE طراحی شده بود، نگاهی داشته باشیم.

ویندوز 10 موبایل

این سیستم‌عامل در سال 2015 میلادی وارد میدان شد و اسمارتفون‌های لومیا 950، 950XL و 550 از آن برای اجرای نرم‌افزار‌ها بهره می‌گرفتند. هم‌چنین، بسیاری از اسمارتفون‌های متعلق به مایکروسافت نیز بروزرسانی جدیدترین سیستم‌عامل را دریافت کردند. با انتشار این نسخه از سیستم‌عامل موبایل مایکروسافت، اثری از نام “ویندوزفون” باقی نماند و این نسخه ARM ویندوز 10 بود که در میدان نبرد سیستم‌عامل‌های موبایلی حاضر شد.

ویندوز 10 موبایل
لومیا 950 و لومیا XL 950

پشتیبانی از سیستم‌عامل ویندوزفون 8.1 نیز در سال 2017 به پایان رسید و مایکروسافت در سال 2018 از بازار تلفن‌های هوشمند خداحافظی کرد. لازم به ذکر است که اپلیکیشن فروشگاه نرم‌افزاری ویندوزفون 8.1 در تاریخ 16 دسامبر سال جاری میلادی (25 آذز) بسته خواهد شد.

به نظر می‌رسد که فروشگاه اپلیکیشن این سیستم‌عامل نیز برای مدتی باز خواهد ماند. احتمال می‌دهیم که این فروشگاه نیز با پایان پشتیبانی از آفیس برای سیستم‌عامل مورد بحث بسته شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH