گوگل مشکل پیدا نشدن اپلیکیشن‌های جدید در پلی استور را برطرف می‌کند

ظاهرا سرویس پلی استور گوگل دچار یک مشکل اساسی شده و احتمالا به‌خاطر وجود یک باگ، کاربران نمی‌توانند اپلیکیشن‌های جدیدی را که توسط توسعه‌دهندگان منتشر شده‌اند، پیدا کنند. برای مثال، توسعه‌دهنده اپلیکیشنی به نام Tire Valet، در تاریخ ۲۳ نوامبر در وب‌سایت Google Issue Tracker اظهار شکایت کرده بود که نام ثبت‌شده اپلیکیشن‌اش قابل یافتن در پلی استور نیست و فقط با جستجوی عبارت tire_valet می‌توان آن را پیدا کرد. توسعه‌دهنده دیگری نیز گفته است که از ماه اکتبر امسال سه اپلیکیشن را در این سرویس منتشر کرده که هیچ‌کدام از آن‌ها با جستجوی عنوان‌های‌شان پیدا نمی‌شوند.

ظاهرا تعداد این موارد بسیار زیاد بوده، بطوریکه چندین پست در سایت Reddit، به مثال‌های دیگری از این اپلیکیشن‌ها که در پلی استور ظاهر نمی‌شوند، اشاره کرده‌اند. کاربران در برخی موارد حتی قادر به یافتن اپلیکیشن‌هایی که صدها هزار دانلود داشته‌اند نیز نشده‌اند. البته پاسخ اولیه گوگل به این شکایت توسعه‌دهندگان بسیار حق‌به‌جانب بوده است. گوگل به تعدادی از آن‌ها گفته که باید کمپین‌های بازاریابی خود را گسترش دهند و پول بیشتری را بر روی پلت‌فرم AdWords خرج کنند. اما نکته جالب این است که حتی توسعه‌دهندگانی که روزانه ۳۵۰ دلار بر روی این پلت‌فرم هزینه کرده‌اند هم دچار این مشکل شده‌اند.

پلی استور

گوگل به‌تازگی آپدیتی را منتشر کرده که باگ پلی استور را برطرف می‌کند

یکی از پست‌های سایت Reddit که توسط کاربری به نام omeysalvi منتشر شده، این‌طور گفته است: سلام دوستان، من چند روز پیش یک بازی اندرویدی عرضه کردم که در پلی استور منتشر شد و قابل‌دانلود بود. اما حالا نمی‌توانم آن با جستجوی عنوانش پیدا کنم. من برای جستجوی آن حتی نام شرکت را به نام بازی اضافه کردم، اما هنوز قادر به یافتن آن نیستم. بازی تا الان ۱۰ بار دانلود داشته و نمی‌دانم آیا کار خطایی از من سر زده است؟

توسعه‌دهنده دیگری با نام کاربری neupanedinesh نیز نوشته است: دقیقا همین مشکل هم برای من اتفاق افتاده است. من حدود یک هفته پیش بازی‌ خودم را منتشر کردم و یک کمپین تبلیغاتی هم برای آن به راه انداختم. من برای کلمه کلیدی آن تحقیق زیادی کرده‌ بودم، اما حالا اپلیکیشن من برای هیچ‌کدام از آن کلمات کلیدی رتبه‌بندی نشده است. این موضوع واقعا ناامیدکننده است.

وب‌سایت Android Police گفته است که ظاهرا گوگل آپدیتی را برای برطرف کردن این باگ، که سرویس پلی استور را از ایندکس کردن اپلیکیشن‌های جدید باز می‌دارد، منتشر کرده است. بد نیست بدانید که وقتی اپلیکیشنی ایندکس می‌شود، عنوان و کلمات کلیدی آن، در جریان جستجو ظاهر می‌شوند. این پروسه می‌تواند چندین هفته طول بکشد؛ بهترین نمونه در این‌باره، نسخه اندرویدی اپلیکیشن Craigslist است که هنوز بر روی پلی استور ظاهر نشده است. با این‌حال، بسیاری از توسعه‌دهندگان شاکی هستند که اپلیکیشن‌های آن‌ها حتی با وجود گذشت چندین ماه هنوز منتشر نشده‌اند. اما خبر خوب اینکه ظاهرا در طول ۲۴ ساعت گذشته، توسعه‌دهندگان پست‌هایی را از آپدیت گوگل منتشر کرده‌ و گفته‌اند که اپلیکیشن‌های گم‌شده‌شان حالا با جستجو در پلی استور قابل یافتن است.

البته قبلا هم چنین مشکلی برای گوگل پیش آمده بود. اوایل امسال، به‌خاطر یک مشکل نرم‌افزاری، صفحات اینترنتی جدیدا منتشرشده، بر روی گوگل سرچ ظاهر نمی‌شدند. آن موقع، حساب توییتری گوگل وبمستر توییتی را پست کرد و گفت که مشکلات ایندکس کردن، باعث نتایج جستجوی غلط شده است. گوگل اخیرا در گزارش خود با عنوان «How Google Play Works: 2019 Google Play Public Policy Report»، به این نکته اشاره کرده است که تا‌چه‌اندازه جستجوی پلی استور برای کاربرانی که به‌دنبال اپلیکیشنی با قابلیت‌های خاص هستند، مهم است. شرکت در این گزارش نوشته: هدف ما این است که کاربران پلی استور هربار که از آن استفاده می‌کنند، تجربه منحصربه‌فردی را داشته باشند و قابلیت جستجوی این سرویس، ابزار بسیار مهمی برای کمک کردن به کاربران است تا اپلیکیشن‌ها و بازی‌هایی را که به‌دنبال آن‌ هستند، بهراحتی پیدا کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH