برگه مشخصات گلکسی نوت 10 لایت با چند سورپرایز جدید لو رفت!

تقریبا یک ماه تا معرفی گلکسی نوت 10 لایت باقی مانده و خیلی‌ها منتظر عرضه آن در بازار هستند. حالا برگه مشخصات رسمی آن هم به بیرون درز پیدا کرده که در ادامه نگاهی به آن می‌اندازیم.

یک گلکسی نوت 9 در داخل و یک نوت 10 در بیرون

در لیست مذکور به چیپست پرچمدار سال گذشته سامسونگ یعنی اگزینوس 9810 و رم و حافظه ۶ و ۱۲۸ گیگابایتی اشاره شده که درواقع تاییدکننده همه شایعات قبلی درباره یک گلگسی نوت 9 بازطراحی‌شده است.

این ترکیب‌بندی مسلما باعث عملکرد فوق‌العاده‌ای برای گوشی خواهد شد و میزان حافظه داخلی آن هم برای اکثر مشتریان کافی خواهد بود. ضمن اینکه به نظر می‌رسد سامسونگ پشتیبانی از کارت‌های microSD تا ۵۱۲ گیگابایت را هم برای آن فراهم خواهد کرد که در این صورت شاهد ماکزیمم حافظه ۶۴۰ گیگابایت برای نوت 10 لایت خواهیم بود.

احتمال می‌رود که گلکسی نوت 10 لایت هم مانند اکثر اسمارتفون‌های اخیر سامسونگ با اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2.0 در اختیار مشتریان قرار بگیرد. منبع تغذیه دستگاه یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع سیمی ۲۵ واتی است و نمایشگر آن هم یک پنل بزرگ ۶.۷ اینچی Infinity-O با یک هول پانچ مرکزی خواهد بود.

نمایشگر هندست از فناوری آمولد شرکت استفاده می‌کند و برخلاف مدل‌های پریمیوم گلکسی نوت 10، که دارای لبه‌های انحنادار بودند، از لبه‌های تخت بهره خواهد گرفت. رزولوشن آن +FHD یا ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بوده و از یک قلم S Pen مشابه استایلوس گلکسی نوت 10 هم پشتیبانی خواهد کرد.

سایر مشخصات قابل‌ذکر دستگاه شامل اسکنر اثرانگشت داخل نمایشگر، پشتیبانی از شبکه‌های 4G LTE و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، که سامسونگ قبلا آن را از مدل‌های پرچمدار خود حذف کرده بود، می‌شود.

دوربین‌های گلکسی نوت 10 لایت فراتر از حد انتظار هستند

به موارد بالا باید یک پنل پشت به‌روزرسانی‌شده از جنس پلاستیک را هم اضافه کرد. در این پنل شاهد یک ماژول دوربین مربع‌شکل جدید، که میزبان سه سنسور و یک فلاش LED است، خواهیم بود.

شایعات اولیه حکایت از آن داشتند که گلکسی نوت 10 لایت مجهز به یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی خواهد بود، اما ظاهرا سامسونگ یک سنسور باکیفیت ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.7 و پشتیبانی از فناوری اتوفوکوس پیکسل-دوگانه را برای دوربین اصلی آن در نظر گرفته است. در کنار این دوربین، یک سنسور اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی f/2.2 و یک سنسور ۵ مگاپیکسلی عمقی نیز وجود خواهند داشت.

با این‌حال، سامسونگ تصمیم گرفته است که تفاوت بین مدل‌های لایت و پرچمدار خود را با بکار بردن یک دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 2x به حداقل برساند. دوربین سلفی گلکسی نوت 10 لایت هم یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی خواهد بود.

هندست همچنین از قابلیت ضبط ویدیوهای 4K با نرخ ۶۰ فریم‌درثانیه و حالت سوپر اسلوموشن (مانند گلکسی S9) نیز پشتیبانی خواهد کرد.

تاریخ معرفی و قیمت گلکسی نوت 10 لایت

انتظار می‌رود که گلکسی نوت 10 لایت به‌طور رسمی در اواسط ماه ژانویه به همراه گلکسی S10 لایت معرفی گردد. عرضه آن ابتدا محدود به هند و بازارهای آسیایی خواهد بود، و احتمالا تا پایان همان ماه هم در اروپا قابل‌دسترس خواهد بود.

اخیرا یک گزارش ادعا کرده بود که گلکسی نوت 10 لایت در بازارهای اروپایی با قیمت ۶۲۹ یورو و در سایر جاها با قیمت ۶۱۹ یورو به فروش خواهد رفت، اما باید بگوییم که این قیمت‌ها اصلاح شده‌اند و حالا ما می‌دانیم که قیمت آن در برخی از کشورها ۶۰۹ یورو و در بقیه مناطق ۵۹۹ یورو خواهد بود.

اگر این را با قیمت‌های ۹۴۹/۹۵۹ یورویی و ۱۱۹۹/۱۲۰۹ یورویی گلکسی نوت 10 و گلگسی نوت 10 پلاس (به ترتیب) مقایسه کنیم، متوجه قیمت بسیار خوب آن می‌شویم. این بدین معنی است که نوت 10 لایت حتی بسیار ارزان‌تر از گلکسی S10 لایتی خواهد بود که انتظار می‌رود قیمتی برابر ۶۶۹/۶۷۹ یورو در اروپا داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH