سامسونگ 6.7 میلیون گوشی هوشمند 5G را در سال 2019 به فروش رسانده است

سامسونگ 6.7 میلیون گوشی همراه 5G را در سال 2019 به فروش رسانده است. این شرکت دیروز اعلام کرد که گلکسی اس 10 5G و گلکسی نوت 10 پلاس 5G بیش‌تر از میزان مورد انتظار گوشی‌های نسل جدید (5G)، فروش داشته‌اند.

درحالی‌که فروش 6.7 میلیون واحدی ممکن است که در بازار گوشی‌های همراه رقم بالایی نباشد، اما درهرصورت بیش‌تر از میزان مورد انتظار بوده است. فقط در نمایشگاه IFA 2019، سامسونگ 2 میلیون واحد از دستگاه‌های 5G خود را به فروش رساند. این شرکت انتظار داشت که تا پایان سال 2019 در کل 4 میلیون واحد از گجت‌های 5G خود را به فروش برساند. این غول کره‌ای ادعا می‌کند که گجت‌های این شرکت 53.9 درصد از سهم جهانی بازار 5G را به خود اختصاص داده‌اند. این میزان در واقع در بازار نوپای 5G، مقدار قابل‌توجهی به حساب می‌آید.

انتظار می‌رود که در سال 2020 در زمینه رشد بازار فناوری 5G، سالی پر از وقایع جالب باشد. برخلاف سال 2019 که در آن بخش بزرگی از گجت‌های هوشمند از 5G پشتیبانی نمی‌کردند (یا اینکه در موردی همانند سامسونگ، این فناوری شبکه‌ای تنها در گوشی‌های پرچم‌دار و گران‌قیمت این شرکت یافت می‌شد)، تراشه پرچم‌دار شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون 865 از این الزام شبکه‌ای نسل جدید (5G) پشتیبانی خواهد کرد. البته این را نیز باید بگوییم که مودم ارتباطی این تراشه از پردازنده آن جدا خواهد بود. درواقع اسنپدراگون 865 یک تراشه یکپارچه نیست. هر چه اپراتورهای شبکه‌ای پوشش 5G را بیشتر فراهم آورند، احتمالا مشتریان نیز به خرید دستگاه‌های 5G بیشتر ترغیب خواهند شد.

مسائل مطرح شده در بالا به این معنی هستند که به‌جای اینکه سامسونگ یک مدل 5G جداگانه گلکسی اس 11 و یا نوت 11 (و یا هر چیز دیگری که سامسونگ آن‌ها را نام می‌نهد) را عرضه کند، تمامی مدل‌های این دو گوشی از شبکه 5G پشتیبانی خواهند کرد. احتمالا این رویکرد فروش را افزایش دهد. البته در رابطه با اضافه کردن شبکه 5G نیز باید بگوییم که سامسونگ در سال 2020 رقبای زیادی خواهد داشت. یکی از رقبای گوشی‌های 5G سامسونگ می‌تواند آیفون‌های 5G باشند. این موضوع به این معنا است که احتمالا سال آینده سهم بازار برندها نسبت به امسال بسیار متفاوت خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH