8K

تلویزیون 8K جدید سامسونگ با نسبت ۹۹ درصدی نمایشگر به بدنه عرضه می‌شود

ما به شما پیشنهاد نمی‌کنیم که تلویزیون‌های 8K بخرید، اما سامسونگ قصد دارد تا در نمایشگاه CES 2020، تلویزیون 8K خود را معرفی کند؛ چیزی که قرار است فراتر از وضوح تصویر بیشتر باشد. بهترین تلویزیون سال 2020 بزرگ‌ترین تولیدکننده تلویزیون‌ جهان، Q950TS نام دارد. این دستگاه از قابی بسیار نازک بهره می‌برد و اگر به‌صورت مستقیم به آن نگاه کنید، بسیار مشکل است که حاشیه‌های آن را تشخیص دهید. این ویژگی باعث می‌شود تا تصاویر متحرک، مستقل به نظر برسند (محدود به قاب نباشند). همچنین باید این را نیز در نظر گرفت که این یک تلویزیون است، نه یک پروژکتور. سامسونگ می‌گوید که نسبت تصویر به قاب این تلویزیون 99 درصد بوده، درحالی‌که این میزان در اکثر تلویزیون‌های مشابه، 95 درصد است. بله، این 4 درصد اضافی تفاوت بزرگی را ایجاد کرده است.

8K QLED

سامسونگ با حذف ماتریکس مشکی پانل این تلویزیون، توانسته تا به لبه‌های 2.3 میلی‌متری دست یابد. بنابراین تصویر مستقیما در یک قاب فلزی بسیار نازک جای می‌گیرد. پشت این تلویزیون علی‌رغم وجود آرایه‌‎های کاملی از FALD (چراغ‌های LED نور دهنده داخلی)، 15 میلی‌متر عمق دارد. چراغ‌های LED در تلویزیون‌های باکیفیت LCD ،QLED و … به‌کار می‌روند.

اگر به وضوح 8K اهمیتی نمی‌دهید، این را امتحان کنید

تلویزیون‌های 8K گران‌قیمت هستند. بهبود تصویری که این تلویزیون‌ها نسبت به مدل‌های 4K ارایه می‌دهند، نسبتا محدود است. در حال حاضر محتوای 8K وجود نداشته و بدون در نظر گرفتن المپیک 2020، پلی‌استیشن 5 و یا ایکس باکس Series X، احتمال کمی وجود دارد که در سال آینده نیز شاهد عرضه چنین محتوایی باشیم. این‎‌ها دلایلی بودند که کارشناسان بنا بر آن‌ها انتظار دارند که تلویزیون‌های 8K طی چند سال آینده، فروش چندانی نداشته باشند.

سامسونگ برای اینکه تلویزیون‌های 8K خود را بهتر جلوه دهد، فقط به وضوح تصویر بیشتر اکتفا نکرده، بلکه در کنار آن نیز چند بهبود تصویر دیگر را ارایه کرده است.

  • چراغ‌های FALD پس‌زمینه این تلویزیون، از یک فناوری توزیع انرژی داخلی جدید بهره می‌برند. این قابلیت باعث‌ می‌شود تا اوج روشنایی این تلویزیون 20 درصد بهبود یافته و انحراف روشنایی (blooming) نیز بهتر کنترل شود.
  • با استفاده از پیمایش بهتر هوش مصنوعی، پردازش کوانتومی 8K بهبود یافته است. با بهره‌گیری از شبکه عصبی یادگیری عمیق، این تلویزیون می‌تواند الگوریتم‌ها را یاد بگیرد و بدین‌ شیوه، کیفیت تصویر را بهبود بخشد.
  • Q950TS درخشانی بیش‌ازحد تصاویر را کاهش داده و نسبت به پرچم‌داران سال 2019، زاویه دید بهتری را ارایه می‌دهد.

باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا قابلیت‌های اضافی موجود در تلویزیون 8K QLED سامسونگ، در عمل می‌توانند تصویر بهتری را نسبت به تلویزیون‌های OLED ارایه دهد یا خیر؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH