قابلیت‌های دوربین اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی S20 پلاس لو رفت

آخرین اطلاعات لو رفته در خصوص هندست‌های آینده سری گلکسی S20 سامسونگ شامل اسکرین‌شات‌هایی است که به برخی قابلیت‌های دوربین در اسمارت‌فون جدید کمپانی اشاره دارند. تصاویر زنده این گوشی اخیرا منتشر شدند و اکنون به‌نظر می‌رسد که با نزدیک شدن به مراسم رونمایی آتی سامسونگ در ماه آینده، جزئیات بیش‌تری پیرامون پرچم‌داران جدید سامسونگ منتشر شود.

تصاویر اسکرین‌شات توسط یکی از اعضای انجمن XDA Developers با نام مکس وینباخ گردآوری شده‌اند. یکی از تصاویر مربوط به اپلیکیشن Device Info نشان می‌دهد که دوربین اصلی گوشی مجهز به یک حسگر 12 مگاپیکسلی با پیکسل‌های بسیار بزرگ 1.8 میکرونی است. در واقع این حسگر هنوز در هیچ هندستی عرضه نشده است و توسط شرکت سونی و تحت‌عنوان IMX 555 تولید می‌شود. همچنین شواهد محکمی وجود دارند که نشان می‌دهند گلکسی S20 پلاس از یک دوربین 48 مگاپیکسلی با نام سامسونگ ایزوسل S5KGW2 نیز بهره خواهد برد؛ با این‌حال هدف سامسونگ از به‌کارگیری این حسگر هنوز روشن نیست.

انجمن XDA به شایعات پیشین در خصوص استفاده از یک حسگر 108 مگاپیکسلی در اسمارت‌فون گلکسی S20 اولترا اشاره می‌کند. طبیعتا این حسگر در تصاویر لو رفته از گلکسی S20 پلاس قابل مشاهده نیست. با این‌حال اطلاعات تائید شده نشان می‌دهند که دوربین تله‌فوتو از قابلیت زوم اپتیکال 3 برابری و بزرگ‌نمایی کلی 30 برابری برخوردار است. 2 دوربین پشتی دیگر به خوبی قابل تشخیص نیستند؛ اما ظاهرا دوربین سلفی گوشی کماکان از حسگر 10 مگاپیکسلی مشابه با نمونه به‌کارگیری شده در اسمارت‌فون‌های گلکسی S10 و گلکسی نوت 10 استفاده خواهد کرد.

با بررسی بخش مربوط به تنظیمات ویدیو به موضوع جالب‌توجهی پی خواهیم برد. در این قسمت گزینه‌ای برای ضبط ویدیویی 8K (با رزولوشن 7680×4320 پیکسل و احتمالا سرعت 30 فریم‌برثانیه) به چشم می‌خورد. سایر رزولوشن‌های ضبط ویدیو شامل رزولوشن 4K با نرخ 60 فریم‌برثانیه برای هر 2 دوربین پشتی و جلویی گوشی و رزولوشن 4K با قابلیت HDR و نرخ 60 فریم‌برثانیه برای دوربین اصلی خواهند بود.

اطلاعات مربوط به دوربین سلفی جدید گوشی نیز لو رفته است. یکی از قابلیت‌های جالب این دوربین، “Smart angle selfie” نام دارد. با فعال‌سازی این گزینه در صورت قرارگیری بیش از یک فرد در کادر، دوربین جلویی به‌طور خودکار به حالت عریض تغییر وضعیت خواهد داد.

حالت جدید “Single Take Photo” نیز با انجام حرکت پیمایشی کاربر بر روی نمایشگر گوشی اقدام به راه‌اندازی دوربین به‌صورت خودکار خواهد کرد. در این‌حالت کاربران کماکان قادر به ثبت تصاویر و ویدیوها خواهند بود. همچنین دوربین از یک حالت جدید موسوم به Pro Video Mode برخوردار است که البته این‌حالت در دستگاه پیش‌تولید شده قابل اجرا نیست.

هندست‌های سری گلکسی S20 سامسونگ امسال به‌همراه امکانات متعدد روانه بازار خواهند شد. امکانات دوربین و سخت‌افزار این اسمارت‌فون‌ها بسیار امیدوارکننده به‌نظر می‌رسند. کلیه کاربران بی‌صبرانه منتظر برگزاری مراسم رونمایی ماه آینده سامسونگ و معرفی پرچم‌داران جدید غول کره‌ای هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH