وان پلاس 8 پرو احتمالا از شارژ بی‌سیم پشتیبانی خواهد کرد

وان پلاس در سال‌های اخیر پرچم‌داران تحسین‌برانگیزی را معرفی کرده و مسلما کسی منکر این موضوع نیست، اما به‌رغم تلاش‌های شرکت برای ارایه بهترین مشخصات، قابلیت بسیار دوست‌داشتنی شارژ بی‌سیم همیشه مورد غفلت واقع شده است. خوشبختانه با معرفی وان پلاس 8 پرو، این نقیصه می‌تواند به‌کلی جبران گردد.

شارژ بی‌سیم درنهایت ممکن است معرفی شود

به‌تازگی توییتی توسط .Max J، افشاگر مطرح حوزه تکنولوزی، در توییتر منتشر شده بود که قویا نشان می‌داد وان پلاس در حال کار بر روی قابلیت شارژ بی‌سیم برای وان پلاس 8 پرو است. این توییت، کاربران را با عبارت «مانند یک حرفه‌ای شارژ کن» تشویق کرده و حاوی تصویری است که ظاهرا پرچم‌دار آینده وان پلاس را در حال شارژ شدن بی‌سیم نشان می‌دهد.

وان پلاس تابه‌حال از به‌کارگیری این تکنولوژی به‌خاطر راندمان پایین و مشکلات مربوط به داغ‌کردن بیش‌ازحد اجتناب کرده، اما با افزایش سریع محبوبیت آن به نظر می‌رسد که شرکت بالاخره تحت فشار مشتریان از آن استفاده خواهد کرد.

وان پلاس در زمینه راهکارهای شارژ باتری، سابقه طولانی دارد. این شرکت در سال 2016 با معرفی Dash Charge، یک شارژ سیمی سریع (شارژ یک‌روزه در عرض نیم‌ساعت) را در اختیار مشتریان خود قرار داد. این تکنولوژی حالا به اسم Warp Charge شناخته شده و از آن زمان تا به حال چندین ارتقا داشته است. جدیدترین نسخه آن Warp Charge 30T نام دارد که نشان می‌دهد وان پلاس می‌خواهد استراتژی مشابهی را درباره شارژ بی‌سیم اتخاذ کند.

راهکارهای شارژ بی‌سیم در حال‌حاضر تاحدی کند هستند و تنها چند برند محدود توانسته‌اند روش‌های سریع‌تری را ارایه کنند. با این‌حال، وان پلاس چندین سال است که بر روی این قابلیت کار می‌کند و خوشبختانه قادر خواهد بود که با معرفی وان پلاس 8 پرو، آن را یک گام دیگر به جلو ببرد.

وان پلاس 8 پرو ارتقاهای دیگر نیز خواهد داشت

ظاهرا وان پلاس 8 پرو مجهز به یک نمایشگر هول پانچ ۶.۶۵ اینچی خمیده از نوع Fluid AMOLED خواهد بود که از فناوری نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزیِ اخیرا معرفی‌شده شرکت پشتیبانی خواهد کرد.

این ارتقا مسلما به ضرر عمر باتری خواهد بود، اما احتمالا گزینه‌هایی برای کاهش نرخ نوسازی به ۹۰ هرتز و ۶۰ هرتز هم وجود خواهند داشت. با این‌حال، این تغییر به وان پلاس اجازه خواهد داد تا مستقیما با سامسونگ و گوشی‌های ۱۲۰ هرتزی گلکسی S20 آن رقابت کند.

در بخش دوربین هم انتظار می‌رود که وان پلاس تغییراتی را ایجاد کند. این تغییرات شامل یک دوربین اصلی ارتقایافته و دوربین‌های جدید اولتراواید و تله‌فوتو 3x خواهد بود.

گفته می‌شود وان پلاس 8 پرو به‌منظور رقابت بهتر با پرچم‌داران گران‌تر در بخش عکاسی پرتره، یک سنسور مدت زمان پرواز نیز خواهد داشت.

وان پلاس 8 پرو احتمالا مجهز به چیپست اسنپ‌دراگون 865 و اتصال 5G خواهد بود

شواهد حاکی از آن است که وان پلاس 8 پرو از چیپست اسنپ‌دراگون 865 کوالکام بهره خواهد برد. این تراشه که جایگزین اسنپ‌دراگون 855 شده، ظاهرا در داخل گلکسی S20 و ال‌جی G9 ThinQ هم استفاده خواهد شد. یکی از نقاط ضعف این چیپست آن است که تنها می‌تواند با چیپ مودم اسنپ‌دراگون X55 5G یکپارچه گردد. این ویژگی گرچه باعث بهبود عملکرد آن خواهد شد، اما قیمت دستگاه را به‌منظور پوشش هزینه‌های اضافی فناوری 5G، به‌طرز قابل‌توجهی افزایش خواهد داد.

سایر مشخصات داخلی دستگاه هنوز مشخص نشده‌اند، اما شایعات موجود حکایت از رم ۸ گیگابایتی و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی (به‌عنوان استاندارد) برای آن دارند. البته پیکره‌بندی‌های فوق‌العاده‌ای با رم و حافظه ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی هم برای آن انتظار می‌رود.

تاریخ معرفی وان‌پلاس 8 پرو

انتظار می‌رود که وان پلاس 8 پرو رسما در ماه آوریل امسال به‌همراه نسخه ورایزن وان پلاس 8 و مدل ارزان‌تر وان پلاس 8 لایت معرفی شود. اگر این موضوع صحت داشته باشد، وان پلاس درواقع برنامه زمان‌بندی معرفی محصولات خود را حدود دو ماه جلوتر انداخته که این کار می‌تواند به نفع شرکت باشد و مانع از عقب افتادن آن از رقبایی مانند سامسونگ، هواوی و ال‌جی گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH