Quick Share قابلیت پیشنهادی جدید سامسونگ برای رقابت با Air Drop اپل

دیگر در سیستم‌عامل اندروید 10 خبری از Android Beam نیست، اما ظاهرا تولیدکنندگان چندان از جایگزین پیشنهادی گوگل راضی نیستند. انتظار می‌رود که در جریان رویداد Unpacked، سامسونگ قابلیت جدید Quick Share را در کنار گوشی‌‌های گلکسی اس 20 و زد فلیپ (Z Flip) معرفی کند.

این قابلیت مشابه ایردراپ (AirDrop) بوده و به شما این امکان را می‌دهد که فایل‌های خود را با گوشی‌های نزدیک به خود به اشتراک بگذارید. به طرز عجیبی، حداقل بخشی از این ویژگی بر اساس رایانش ابری کار خواهد کرد. با استفاده از Quick Share شما می‌توانید فایل‌های چندرسانه‌ای خود را در سرویس ابری Samsung Cloud بارگذاری کرده و آن را در یک دستگاه هوشمند متعلق به سامسونگ (Samsung SmartThings) پخش کنید. البته در این زمینه محدودیت‌های سنگینی وضع شده‌اند؛ یعنی اینکه حجم هرکدام از فایل‌ها باید حداکثر تا یک گیگابایت باشد (چند دقیقه از یک ویدیوی 4K) و در هر روز شما می‌توانید تنها 2 گیگابایت حجم را جابه‌جا کنید.

چندان مشخص نیست که اگر فایل‌ها را با گوشی‌های مجاور سامسونگ به اشتراک بگذاریم، آیا بازهم فایل‌ها باید از یک پلتفرم ابری عبور کنند یا خیر؟ البته در وهله اول این موضوع بعید به نظر می‌رسد. این قضیه در صورت وقوع می‌تواند مصرف اینترنت شما را بالا ببرد. به‌علاوه، منطقی به نظر نمی‌رسد که در زمینه اشتراک فایل‌ها با گوشی‌های مجاور، محدودیتی وجود داشته باشد، زیرا هم‌اکنون نیز سامسونگ قابلیتی دارد که با استفاده از آن می‌توانید در همه‌جا فایل‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

قابلیت Link Sharing نیز محدودیت‌هایی مشابه Quick Share دارد؛ یعنی حجم هر فایل تا یک گیگابایت محدود بوده و در هر روز نیز نمی‌توانید فراتر از 2 گیگابایت بارگذاری کنید. Link Sharing به شما یک لینک می‌دهد و شما نیز می‌توانید آن را در اپلیکیشن‌‌های پیام‌رسان مورداستفاده قرار دهید. گیرنده با استفاده از این لینک می‌تواند فایل موردنظر را بارگیری کند. آن‌گونه که به نظر می‌رسد، Quick Share فقط قسمت «قرار دادن لینک» را در این فرآیند آسان‌تر کرده است.

گوگل مشغول کار بر روی پروژه به‌ اشتراک‌گذاری فایل‌ها در فواصل نزدیک یا همان Fast Share است. این قابلیت به‌صورت یکپارچه با گوگل پلی سرویس کار کرده و همچنین در حالت آفلاین نیز قادر به فعالیت است. اوپو، ویوو و شیائومی مشکلات مربوط به پلی سرویس را در نظر گرفته و به همین دلیل سعی کرده‌اند تا استاندارد مختص به خود را پایه‌گذاری کنند. رقابت چندین استاندارد باهم، به‌اندازه نبود هیچ استانداردی مضر است. باید منتظر باشیم و این موضوع را در عمل دنبال کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH