نت برگ

تخفیفان و نت برگ به یکدیگر پیوستند!

پس از کش و قوس‌های فراوان و تکذیبیه‌های مختلفی که برای ادغام تخفیفان و نت برگ وجود داشت، این دو سایت تخفیف گروهی باهم ادغام شدند و فصل جدیدی از فعالیت خود را آغاز کردند. این ادغام که البته در نوع خود خاص و ویژه به شمار می‌رود، به نوعی آغازگر یک اتفاق بزرگ به نام مارکت پلیس تخفیفان خواهد بود.

به گزارش آی‌تی‌رسان، نشست خبری ادغام تخفیفان و نت برگ ظهر امروز در محل این شرکت در سعادت آباد تهران برگزار شد که عملا نت برگ به عنوان شرکت زیرمجموعه تخفیفان قرار گرفته ولی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

نت برگ

این نوع از ادغام بیش از آن چیزی که انتظار می‌رفت، صرفا همانند دو محصول جداگانه از یک شرکت سرمایه گذار خواهد بود و شاهد پایان کار هیچ کدام از سایت‌ها نخواهیم بود. از دیگر نکات این ادغام می‌توان به ادامه داشتن فعالیت هر دو تیم اشاره کرد که تحت مدیریت تخفیفان خواهد بود و صرفا رقابت موجود بین آنها را از بین می‌برد.

نازنین دانشور، مدیریت مجموعه جدید تخفیفان و نت برگ ، در ارائه‌ای پیرامون سابقه فعالیت این دو مجموعه صحبت کرد و اطلاعاتی در رابطه با این سایت‌ها مطرح نمود. وی در ارائه خود تاکید کرد که یکی از دلایل دعوای همیشگی اولین بودن تخفیفان و نت برگ همزمانی تقریبی شروع به کار آنها بوده و به طور مشخص نمی‌توان گفت که کدام یک به عنوان اولین سایت تخفیف گروهی ایران شناخته می‌شود.

نت برگ

هر دو مجموعه که از سال 90 فعالیت خود را آغاز نمودند، به صورت کلی 80 هزار شریک تجاری داشته‌اند و در مجموع بیش از 10 میلیون نفر مشتری را پشتیبانی کرده‌اند. در آمارهای جزئی مطرح شده از سوی دانشور، مدیریت مجموعه تخفیفان، مشخص شد که وضعیت نسبی تخفیفان بهتر بوده و بخش زیادتر این آمار از شرکای تجاری و مشتریان مختص تخفیفان است.

وی در یکی از بخش‌های جالب توجه ارائه خود به موضوع اشتراک مشتریان اشاره کرد که عملا در بهترین حالت به عدد 18 درصد رسیده و به بیان دیگر اصلا رقابتی بین تخفیفان و نت برگ به معنای واقعی وجود نداشته و همه هزینه‌های صورت گرفته برای جلب نظر مشتریان تا حدود زیادی بیهوده بوده است.

دانشور به این موضوع اشاره کرد که مذاکرات این ادغام سابقه داشته و عملا به شکست منجر شده بود ولی با توجه به وضعیت فعلی کسب و کارها و پیش بینی‌های مربوط به آینده، دو طرف تصمیم به این ادغام گرفتند. مدیرعامل تخفیفان همچنین به تجربه سایت‌های تخفیف گروهی بین المللی مانند گروپان اشاره کرد که پس از بلوغ به سمت ادغام با سایر کسب و کارها رفتند که البته مدل ادغامشان متفاوت بوده و بعضا منجر به خرید و حذف رقیب شده و یا صرفا یک توافق برای ادامه فعالیت در قالب دو برند بوده است.

دانشور، مدیر عامل تخفیفان در ادامه گفت: یکی از دلایلی که ما تصمیم گرفتیم تخفیفان و نت برگ به صورت هم‌زمان به کارشان ادامه دهند، مساله تفاوت دی‌ان‌ای آنها بود. وقتی از مجموع 10 میلیون مشتری، شاهد هم‌پوشانی نهایتا 18 درصد بودیم، این نشان می‌دهد که هر کدام از پلتفرم‌ها مشتریان خودشان را دارند  و نمی‌توان با تعطیلی یکی از آنها، مشتریان دیگری را به سمت پلتفرم باقی‌مانده سوق داد.

نت برگ

وی همچنین به برنامه‌های آینده این مجموعه اشاره کرد و گفت: ما در زمینه مارکت پلیس نیز وارد خواهیم شد و البته قبل از این نیز برنامه‌هایی بدین منظور داشتیم ولی این رقابت بین ما و نت برگ منجر به هزینه‌کردهایی شده بود که امکان عملیاتی کردن آنها را نداشتیم.

دانشور در پاسخ به سوال خبرنگار آی‌تی‌رسان پیرامون تغییرات مربوط در سمت مشتریان این دو سایت بعد از ادغام، گفت: پس از این سعی می‌کنیم که هر دو سایت به فعالیت خود ادامه دهند اما تمرکز نت برگ بر روی محصول نهایی خواهد بود و خدمات خود را ارائه می‌کند اما تخفیفان علاوه بر این مسائل، به گسترش خدمات خود از جمله “پول تو” و سایر برنامه‌هایش می‌پردازد. همچنین سعی می‌کنیم از این به بعد نسبت به گسترش فضای شرکای تجاری خود و ارائه خدمات بهتر برای ایفای نقش یک بازوی تکنولوژی عمل کنیم. به طور کلی همانند بسیاری از شرکتها که دو محصول متفاوت با دو نام مختلف دارند و هیچ وقت اقدام به نابودی یکی از محصولاتشان نمی‌کنند، ما نیز برای بهبود وضعیت هر دو سایت تلاش خواهیم کرد و قصد حذف هیچ کدام را نداریم.

نت برگ

بدین ترتیب و با اعلام مسئولین مجموعه تخفیفان می‌توان گفت که در سال آینده قدم‌های ابتدایی مربوط به ایجاد مارکت‌پلیس تخفیفان برداشته خواهد شد و با توجه به ورود سرمایه گذاران جدید این شرکت، احتمالا شاهد رقیب جدی برای مارکت‌پلیس دیجی کالا خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH