ضبط ویدیوی 8K با گلکسی S20 فضای زیادی از حافظه را اشغال خواهد کرد

سامسونگ دیروز از سری گلکسی S20 خود رونمایی کرد. سه پرچمدار جدید این شرکت قادر به ضبط ویدیوهای 8K با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه هستند. این ویژگی طبیعتا نیاز به حافظه زیادی دارد، اما این موضوع شاید آن‌طور که فکر می‌کنید نگران‌کننده نباشد.

به گفته سامسونگ، یک دقیقه ویدیوی 4K که با گوشی گلکسی S10 پلاس ثبت شده باشد حجمی برابر ۳۵۰ مگابایت دارد؛ در حالیکه حجم یک دقیقه ویدیوی ضبط‌شده با رزولوشن 8K توسط هندست‌های گلکسی S20، چیزی حدود ۶۰۰ مگابایت می‌شود که کمتر از دو برابر ۳۵۰ مگابایت است.

گوشی‌های سامسونگ گلکسی S20 ،S20 پلاس و S20 اولترا، حداکثر تا ۵ دقیقه قادر به ضبط ویدیوی 8K هستند (صرفنظر از اینکه چیپست داخل‌شان اسنپ‌دراگون باشد یا اگزینوس). البته سری گلکسی S10 هم، چنین محدودیت‌هایی را برای ثبت ویدیوی 4K دارند (حداکثر تا ۱۰ دقیقه با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و تا ۵ دقیقه با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه).

خوشبختانه در مورد سری S20، پهنای باند حافظه، به اندازه کافی پایین است که شما بتوانید از کارت‌های microSD نسبتا سریع برای ذخیره ویدیوها استفاده کنید. حتی اگر هم نخواهید ویدیوهایتان را مستقیما بر روی microSD ضبط کنید، شاید به خاطر اینکه حافظه پایه گوشی‌های گلکسی S20 فقط ۱۲۸ گیگابایت است (بخشی از این حافظه توسط سیستم‌عامل و اپلیکیشن‌ها اشغال شده‌اند)، مجبور شوید که برخی از ویدیوها را داخل microSD ذخیره کنید. البته سامسونگ برای مدل‌های گلکسی S20 پلاس و S20 اولترا، یک نسخه ۵۱۲ گیگابایتی هم ارایه کرده که در صورت نیاز می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH