Edge

گوگل سعی می‌کند تا کاربران را از مرورگر مایکروسافت Edge فراری دهد!

مایکروسافت پیش‌تر در دسامبر 2018 اعلام کرده بود که مرورگر Edge خود را بر پایه کرومیوم توسعه می‌دهد. این ایده سرانجام در ژانویه 2020 عملی شد. یکی از مزیت‌های کرومیوم-محور بودن مرورگر مایکروسافت این است که می‌توان در آن از افزونه‌های مرورگر کروم استفاده کرد. به‌هرحال، اگر از مرورگر Edge مبتنی بر کرومیوم استفاده کرده و به فروشگاه Chrome Web Store مراجعه کنید، می‌بینید که پیغامی ظاهر می‌شود که در آن نوشته شده: “گوگل پیشنهاد می‌دهد که جهت استفاده امن از افزونه‌های کروم، از مرورگر گوگل کروم استفاده کنید.”

درحالی‌که افزونه‌های کروم بر روی مرورگر Edge به‌ خوبی کار می‌کنند، این پیغام می‌تواند موجبات شک کاربران حساس را فراهم آورد. این دو شرکت (مایکروسافت و گوگل) همیشه سعی کرده‌اند تا مزیت‌هایی را نسبت به یکدیگر ایجاد کرده و در نتیجه کاربران بیشتری را به سمت مرورگرهای خود فراخوانند. ازآنجایی‌که مرورگر مبتنی بر کرومیوم مایکروسافت هم از اپلیکیشن‌های قدیمی Edge و هم از اپلیکیشن‌های Legacy IE استفاده می‌کند، پس گزینه مناسب‌تری برای شرکت‌ها خواهد بود. کاربرانی که اکنون از مرورگر کروم به مایکروسافت Edge مهاجرت کرده‌اند، احتمالا دوست دارند تا افزونه‌های موردعلاقه خود را بر روی مرورگر Edge نیز نصب کنند. چنین پیغام‌هایی از جانب گوگل می‎توانند نسبت به خطرات احتمالی به کاربران هشدار دهند، هرچند که شاید هیچ‌کدام از آن‌ها وجود خارجی نداشته باشند.

گوگل بر اساس User Agent کاربران می‎تواند نسخه مرورگر را تشخیص داده و همچنین می‌تواند به کاربر موردنظر هشدار داده و یا اگر User Agent کاربر در لیست سیاه قرار داشته باشند، این شرکت مستقیما می‌تواند خدمات خود به آن کاربر را مسدود کند. این همان چیزی است که سال گذشته اپلیکیشن Google Meet را با شکست مواجه کرد. گوگل می‌تواند به‌راحتی و با قرار دادن مرورگر Chromium Edge در لیست سفید خود، این پیغام ظاهرشده در فروشگاه Web Store را از سر راه بردارد. 

با توجه به همکاری شرکت‌ها در زمینه استفاده از موتور کرومیوم و همچنین استفاده از قابلیت‌های یکدیگر، عجیب است که شرکتی مانند گوگل سعی می‌کند تا کاربران را متقاعد سازد که از مرورگر Edge استفاده نکنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH