میت‌پد پرو 5G

هواوی از نسخه 5G تبلت پرچمدار میت‌پد پرو برای سایر بازارها رونمایی کرد

شرکت چینی هواوی از جدیدترین تبلت پرچمدار خود با نام میت‌پد پرو 5G رونمایی کرد. این دستگاه یک محصول کاملا جدید به شمار نمی‌رود، چرا که نسخه 4G آن در ماه نوامبر روانه بازار کشور چین شده بود. هم‌اکنون نیز نسخه 5G میت‌پد پرو در بازار‌های غربی جهان عرضه خواهد شد تا تجربه جدیدی با آن داشته باشیم.

بازار فروش تبلت‌ها طی چند سال گذشته افت شدیدی داشته است. اما دو شرکت سامسونگ و هواوی اصرار دارند که هم‌چنان محصولات باکیفیت خود را در اختیار کاربران قرار دهند. سامسونگ به استفاده از سخت‌افزارهای ساخت خود برای تبلت‌هایش تمایل زیادی دارد و حتی در برخی از مواقع، استفاده از تراشه‌های قدیمی را برای تبلت‌هایش ترجیح می‌دهد.

اما رویکرد هواوی در این زمینه کاملا متفاوت است. زیرا این شرکت در جستجوی بهترین سخت‌افزار برای محصولات پرچمدار خود بوده است. به همین دلیل، میت‌پد پرو از تراشه قدرتمند Kirin 990 5G بهره می‌گیرد که تنها تفاوت آن نسبت به مدل قبلی، پشتیبانی از اینترنت 5G است. البته، همین تفاوت کوچک باعث می‌شود که این تبلت به عنوان یک محصول برتر نسبت به سایر تبلت‌های رده‌بالا وارد میدان شود.

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، تبلت جدید هواوی از تراشه Kirin 990 5G استفاده می‌کند که جدیدترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها به راحتی توسط آن اجرا می‌شوند.

هنوز مشخصات کاملی درباره گزینه‌های مختلف برای پیکربندی حافظه‌ای این تبلت منتشر نشده است. اما اگر مدل بازار چین میت‌پد پرو را مبنای محاسبات خود قرار دهیم، انتظار می‌رود که این دستگاه با دو گزینه 6 یا 8 گیگابایتی برای حافظه رم و سه گزینه 128، 256 و 512 گیگابایت برای حافظه ذخیره‌ساز داخلی روانه بازار شود.

میت‌پد پرو 5G

میت‌پد پرو از یک صفحه‌نمایش 10.8 اینچی آمولد با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل استفاده می‌کند. ما در بررسی‌های قبلی خود از کیفیت بالای نمایشگر این تبلت آگاه شدیم. اطراف نمایشگر این محصول حاشیه‌های بسیار باریکی تعبیه شده‌اند که میت‌پد پرو را با 4.9 میلی‌متر به عنوان باریک‌ترین تبلت موجود در بازار معرفی می‌کند. هواوی در کنار این تبلت، یک کیبورد و یک قلم در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

میت‌پد پرو 5G

صفحه‌کلید این تبلت یک محصول نسبتا ساده است که توسط آن می‌توانید سریع‌تر از قبل تایپ کنید. کیس صفحه‌کلید نیز مغناطیسی بوده و در قسمت پشت میت‌پد پرو قفل می‌شود. این کیس می‌تواند تبلت را در حالت عمودی و در دو زاویه مختلف، ثابت نگه دارد. البته، استفاده از چنین ساختار و صفحه‌کلیدی برای تبلت‌ها نامناسب است، زیرا هیچ مکانی برای قرار گرفتن کف دستان در هنگام تایپ کردن وجود ندارد. همین موضوع باعث می‌شود که استفاده از چنین تبلتی برای محیط‌های کاری کمی غیرمنطقی به نظر برسد.

میت‌پد پرو 5G

یکی دیگر از لوازم جانبی میت‌پد پرو هواوی قلم آن است که کاربردی مشابه سایر قلم‌ها دارد. این قلم با نام M-Pencil به‌طور بی‌سیم شارژ شده و به صورت مغناطیسی به قسمت بالای تبلت متصل می‌شود. باتری این قلم توانایی نگه‌داری شارژ تا 10 ساعت را دارد و ظرف مدت یک ساعت به‌طور کامل شارژ می‌شود. حتی با 30 ثانیه شارژ می‌توانید تا 10 دقیقه از این قلم استفاده کنید. هواوی نیز تاخیر زمانی این قلم را به 20 میلی‌ثانیه رسانده و میزان حساسیت فشاری آن را تا سطح 4096 اعلام کرده است. این دو محصول جانبی باید به‌طور جداگانه خریداری شوند.

میت‌پد پرو 5G

ارگونومی میت‌پد پرو آن را جزو بهترین طراحی برای تبلت‌های موجود در بازار قرار داده است. گوشه‌های گرد تبلت یکی دیگر از نکات مثبت آن به شمار می‌رود. هواوی می‌گوید که برای جلوگیری از پاسخ دستگاه به لمس‌های اشتباه، نرم‌افزار تبلت میت‌پد پرو را بهبود بخشیده است تا کاربران راحت‌تر از قبل بتوانند از این دستگاه استفاده کنند.

میت‌پد پرو 5G

در بخش جلویی تبلت یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسل درون حفره صفحه‌نمایش تعبیه شده است. در قسمت پشتی نیز یک ماژول 13 مگاپیکسل در کنار میکروفون و فلاش LED قرار دارد.

به نظر می‌رسد که میت‌پد پرو 5G مشخصات سخت‌افزاری بسیار خوبی دارد. البته، همه ما می‌دانیم که میزان موفقیت یک دستگاه فقط به سخت‌افزار آن بستگی ندارد و نرم‌افزار نیز یکی دیگر از مشخصه‌های بارز یک محصول الکترونیکی به شمار می‌رود.

میت‌پد پرو 5G

همانطور که اکثر شما مخاطبان گرامی می‌دانید، شرکت هواوی به دلیل تحریم‌های دولت ایالات متحده نمی‌تواند از سرویس‌های اندروید و گوگل برروی محصولات جدید خود استفاده کند. همین موضوع باعث می‌شود که هواداران تبلت میت‌پد پرو 5G در غرب، اشتیاق کم‌تری نسبت به خرید این محصول داشته باشند.

میت‌پد پرو 5G

هواوی نیز منابع و سرمایه‌گذاری عظیمی برای استفاده از اکوسیستم خود موسوم به (Huawei Mobile Services (HMS صرف کرده است. این شرکت ادعا می‌کند که در سال جاری محصولات جدیدی از جمله تبلت میت‌پد رو 5G از این اکوسیستم نرم‌افزاری بهره خواهند گرفت.

نسخه وای‌فای این تبلت با قیمت 549 یورو و مدل LTE با قیمت 599 یورو از ماه آوریل روانه بازار می‌شود. مدل 5G نیز با قیمت 799 یورو در دسترس مشتریان هواوی قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH