ورژن غیر بتای حالت تاریک برای نسخه اندرویدی و iOS اپلیکیشن واتس‌آپ عرضه می‌شود

امروز پس از مد‌ت‌ها انتظار، فیس‌بوک اعلام کرد که ورژن اندرویدی و iOS اپلیکیشن واتس‌آپ؛ سرویس پیام‌رسان مشهور این شرکت از مشخصه حالت تاریک بهره‌مند خواهد شد. به‌روزرسانی مجهز به این مشخصه برای هر 2 پلتفرم مذکور طی روزهای آتی منتشر می‌شود. اکنون ماه‌هاست که واتس‌آپ مشغول تست حالت تاریک بر روی اپلیکیشن خود است و از امروز این قابلیت صرفا در دسترس تسترهای بتا نخواهد بود؛ بلکه تمامی کاربران به‌زودی از آن بهره‌مند خواهند شد. در میان مشخصه‌های جدید سرویس تحت مالکیت فیس‌بوک، حالت تاریک بیش‌ترین میزان تقاضا را به خود اختصاص داده است و این پدیده کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد. عرضه این مشخصه کمی بیش از حد مورد انتظار زمان برد؛ خصوصا آن‌که سال گذشته شرکت‌های گوگل و اپل ورژن جدید سیستم‌عامل‌های موبایلی خود را با قابلیت پشتیبانی از یک تم کاملا تیره منتشر کردند.

با این‌حال اپلیکیشن واتس‌آپ بالاخره از حالت تاریک پشتیبانی می‌کند. این مشخصه با هدف کاهش فشار بر چشم در محیط‌هایی با روشنایی پایین طراحی شده است و از روشنایی ناخوشایند فضای اتاق به‌دلیل نور ساطع شده از نمایشگر گوشی جلوگیری می‌کند. این مشخصه بر قابلیت خوانایی نمایشگر تمرکز دارد؛ لذا برای به حداقل رساندن میزان خستگی چشم از پالت رنگی نزدیک‌تر به حالت ‌پیش‌فرض سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS استفاده شده است. همچنین به منظور متمایز نمودن مهم‌ترین اطلاعات موجود از رنگ‌آمیزی و سایر المان‌های طراحی استفاده می‌شود.

بهره‌مندی از حالت تاریک در دستگاه‌های اپلی مستلزم نصب سیستم‌عامل iOS 13 است. کاربران اندرویدی نیز در صورت نصب اندروید 10 و فعال‌سازی تم سیستمی تاریک بر روی هندست خود قادر به استفاده از حالت تاریک در اپلیکیشن واتس‌آپ خواهند بود. کاربران اندروید 9 پای و ورژن‌های قدیمی‌تر این سیستم‌عامل نیز صرفا با مراجعه به بخش تنظیمات اپلیکیشن واتس‌آپ می‌توانند حالت تاریک را به‌صورت دستی فعال نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH