شرکت اپل از تبلت‌های جدید سری آیپد پرو 2020 به صورت رسمی رونمایی کرد

شرکت اپل از نسخه جدید تبلت‌های آیپد پرو رونمایی کرد. آیپدهای جدید این شرکت شامل یک دستگاه 12.9 اینچی و یک دستگاه 11 اینچی هستند. مدل اول در نسل چهارم و مدل دوم در نسل دوم دسته‌بندی تبلت‌های اپل قرار می‌گیرد.

یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های جدید در آیپدهای جدید، سیستم دوربین آن‌ها است. در حال حاضر، مدل‌های آیپد پرو دارای یک دوربین دوگانه هستند که شبیه به آیفون 11 است. مجموعه دوربین این تبلت‌ها یک سنسور 12 مگاپیکسل معمولی با دریچه دیافراگم f/1.8 و یک دوربین الترا‌واید جدید 10 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4 را شامل می‌شود. لازم به ذکر بوده که دوربین معمولی، همان دوربین مورد استفاده در نسل‌ قبلی این تبلت‌ها است. هردو دوربین آیپد پرو توانایی فیلمبرداری 4K با نرخ 60 فریم‌بر‌ثانیه را دارند.

آیپد پرو جدید

هرچند، نمی‌توان استفاده از ماژول اولتراواید برروی تبلت‌های جدید اپل را یک مورد قابل توجه به حساب آورد، اما این تبلت‌ها از یک اسکنر سخت‌افزاری با نام اختصاصی LiDAR استفاده می‌کنند که اپل تمرکز خود را برروی معرفی این قابلیت به عنوان یک ویژگی کلیدی قرار داده است. این ماژول به عنوان زیرمجموعه قابلیت‌های واقعیت افزوده (AR) عمل می‌کند.

اسکنر LiDAR از یک سنسور عمق ToF برای جستجوی لیزری و تشخیص فاصله اجسام بهره می‌گیرد. این سنسور در کنار دو دوربین آیپد پرو برای اندازه‌گیری عمق تصاویر و اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آیپد پرو جدید

مدل‌های 2020 آیپد پرو از جدیدترین چیپست شرکت اپل با نام A12Z Bionic استفاده می‌کنند. این تراشه دارای یک پردازنده مرکزی و یک پردازنده گرافیکی هشت هسته‌ای با طراحی بهبودیافته کنترل دما و عملکرد دستگاه است. اپل ادعا می‌کند که عملکرد تبلت‌های جدید آیپد پرو نسبت به لپ‌تاپ‌های فعلی بهتر خواهد بود. آیپدهای جدید اپل در نسخه‌های 128 گیگابایت (پایه)، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت روانه بازار می‌شوند.

آیپد پرو جدید

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید آیپد پرو 2020 پشتیبانی از صفحه‌کلید Magic Keyboard است. صفحه‌کلید Magic این امکان را به شما می‌دهد تا آیپد خود را در هر زاویه‌ای (تا 130 درجه) تنظیم کنید. به علاوه، این صفحه‌کلید به دلیل نوع قرار گرفتن در تبلت باعث شناور ماندن دستگاه در محیط می‌شود تا جلوه زیبایی به آن داده شود.

صفحه‌کلید آیپد پرو 2020 دارای نور پس‌زمینه و پورت USB-C است. توسط این پورت می‌توان آیپد پرو را شارژ کرد و یا برای اتصال سایر لوازم جانبی از آن کمک گرفت.

آیپد پرو جدید

علاوه‌بر صفحه‌کلید جدید تبلت‌های جدید اپل، ترک‌پد یکپارچه آن نیز به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های بارز این دستگاه‌ها معرفی شده‌اند. آیپد‌های جدید از موس نیز پشتیبانی می‌کنند. قابلیت‌های جدید این ترک‌پد در سیستم‌عامل iPadOS 13.4 معرفی خواهند شد. با استفاده از این ترک‌پد، نشانگر موس در نمایشگر تغییر کرده و به شکل یک دایره کوچک سفید رنگ درمی‌آید.

پشتیبانی از ترک‌پد جدید در تاریخ 23 مارس (4 فروردین) و هم‌زمان با معرفی سیستم‌عامل iPadOS 13.4 انجام می‌پذیرد. هم‌چنین، لوازم جانبی، مانند مجیک موس 2، مجیک ترک‌پد 2 و سایر لوازم جانبی شخص ثالث دارای پورت USB یا بلوتوث در نسخه جدید سیستم‌عامل آیپد پشتیبانی خواهند شد.

مدل‌های جدید آیپد پرو از یک سیستم جدید برای میکروفون استفاده می‌کنند. کیفیت صدای مکالمه یا ضبط صدا در این میکرو‌فون‌ها با کیفیت صدای استودیو برابری می‌کند. احتمال می‌رود که این میکروفون‌ها همان میکرو‌فون‌های باکیفیتی باشند که در مک‌بوک پرو 16 اینچی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. اپل در بخش صدای خروجی دستگاه‌های جدید خود تغییری ایجاد نکرده و از چهار بلندگو در این تبلت‌ها بهره گرفته است.

شاید تاکنون برخی از ویژگی‌های مطرح شده آیپد پرو جدید جذابیت زیادی نداشته باشند و شاید هم برخی از افراد این تغییرات را جزئی می‌خوانند، اما در ادامه باید بگوییم که تبلت‌های جدید آیپد پرو از صفحه‌نمایش 120 هرتزی با پشتیبانی از طیف رنگی P3 و میزان روشنایی 600 نیت استفاده می‌کنند.

در بخش جلویی آیپد پرو 2020 از همان سنسور TrueDepth برای دوربین سلفی 7 مگاپیکسل کمک گرفته شده است. این دوربین توانایی فیلمبرداری با رزولوشن 1080p تا نرخ 60 فریم‌برثانیه را دارد. این تبلت‌ها از قابلیت FaceID برای بازکردن قفل بیومتریک امن دستگاه و اپلیکیشن‌ها پشتیبانی می‌کنند.

در بخش اتصالات بی‌سیم تبلت‌های آیپد پرو 2020 از استاندارد وای‌فای 6 به همراه بلوتوث نسخه 5 و GPS بهره گرفته شده است. یک پورت USB-C نیز در این تبلت‌ها تعبیه شده است. پشتیبانی از اینترنت LTE در این دستگاه‌ها توسط سیم‌کارت الکترونیکی موسوم به eSIM امکان‌پذیر است.

انرژی مورد نیاز سخت‌افزار آیپد پرو 12.9 اینچی توسط یک باتری 36.71 وات و مدل 11 اینچ به وسیله یک باتری 28.65 واتی تامین می‌شود که ارقامی نزدیک به مدل‌های قبلی هستند. اپل مدعی است که شارژدهی هردو تبلت در هنگام اتصال به وای‌فای به 10 ساعت می‌رسد. باتری‌های این دو دستگاه از شارژر‌های سریع مبتنی‌بر استاندارد Power Delivery پشتیبانی می‌کنند.

قیمت آیپد پرو 2020 نسبتبه مدل‌های قبلی تغییر نکرده است. مدل 11 اینچی این تبلت با قیمت 799 دلار برای نسخه وای‌فای و 949 دلار برای نسخه LTE با ظرفیت 128 گیگابایت روانه بازار می‌شود. قیمت مدل 12.9 اینچی نیز برای نسخه وای‌فای به 999 دلار و برای نسخه LTE به 1149 دلار با حافظه 128 گیگابایتی افزایش پیدا می‌کند.

قیمت صفحه‌کلید Magic Keyboard برای آیپد پرو 11 اینچی 299 دلار و برای مدل 12.9 اینچی 349 دلار است. هم‌چنین، کاربران می‌توانند از صفحه‌کلید Smart Keyboard Folio با قیمت حداکثر 199 دلار و یا نسل دوم قلم Apple Pencil با قیمت 129 دلار برای تبلت‌های آیپد پرو استفاده کنند.

فروش آیپد پرو 2020 از امروز در 30 کشور جهان به صورت آنلاین آغاز شده است و طی هفته آتی در فروشگاه‌های فیزیکی نیز عرضه خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH