بررسی اولیه اسمارت‌فون پرچمدار وان پلاس 8

ما در جدیدترین بررسی خود از تلفن‌های پرچمدار به سراغ اسمارت‌فون چینی وان پلاس 8 رفته‌ایم تا آن را به لحاظ کلی، ارزیابی و بررسی کنیم. بازار تلفن‌های هوشمند پرچمدار در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی را به خود دیده است، البته، این موضوع درباره تلفن‌های میان‌رده و حتی برخی از هندست‌های پایین‌رده نیز صدق می‌کند. اما در هرحال، تلفن‌های پرچمدار دارای قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هستند که آن‌ها را از تلفن‌های میان‌رده متمایز می‌کند. به عنوان مثال، مدل این تلفن از شارژ سریع بی‌سیم پشتیبانی می‌کند و تاییدیه IP68 (مقاومت در برابر ذرات آب و گرد و غبار) را هم دریافت کرده است. بنابر این، شاید افرادی مایل باشند که استفاده از رابط OxygenOS وان پلاس را با هزینه کم‌تری تجربه کنند.

هرچند، مدل وان پلاس 8 یک تلفن ارزان‌قیمت به حساب نمی‌آید، چرا که نسبت به مدل 7T و حتی 7 و 7T Pro هم گران‌تر است. پس چه عواملی باعث می‌شوند که این تلفن نسبت به مدل‌های پرو و معمولی سال گذشته گران‌تر باشد؟ پاسخ سوال شما در ادامه بررسی ما پیدا خواهد شد. پس با ما همراه باشید.

بررسی وان پلاس 8

شاید برخی از کاربران، پشتیبانی وان پلاس 8 از شبکه 5G را از دلایل گران بودن آن بدانند. این حرف صحیح است، اما سایر مشخصه‌ها نیز به گران‌تر شدن هزینه خرید این تلفن کمک می‌کنند. ما نیز در بررسی اولیه خود سعی کردیم که عوامل گران‌قیمت بودن وان پلاس 8 را پیدا کنیم، اما این مسئله، حداقل در رابطه با دوربین دستگاه ما را یاری نکرد. زیرا، دوربین این تلفن برروی کاغذ یک دوربین نسبتا معمولی محسوب می‌شود. اما باتری دستگاه یکی از مواردی بود که ما را درباره گران بودن تلفن جدید چینی‌ها توجیه کرد.

بررسی وان پلاس 8

طراحی تلفن

کیفیت قاب وان پلاس 8 بسیار مرغوب بوده و فرآیند تولید آن نیز با دقت انجام شده است. پنل پشتی و جلویی این گوشی از جنس شیشه بوده و یک فریم آلومینیومی هم دور تا دور دستگاه را احاطه کرده است. البته، وان پلاس هیچ اطلاعاتی درباره نسخه گوریلا گلس مورد استفاده در این تلفن را منتشر نکرده است.

بررسی وان پلاس 8

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات در جدیدترین سری از تلفن‌های وان پلاس، اضافه شدن تاییدیه IP68 به آن‌ها است که مقاومت وان پلاس 8 را در برابر آب و گرد و غبار تایید می‌کند. البته، گفته می‌شود که فقط مدل‌های عرضه شده این تلفن در بازار آمریکا از استاندارد IP68 تبعیت می‌کنند. به نظر می‌رسد که این مورد توسط دو اپراتور مخابراتی T-Mobile و Verizon آمریکا با پرداخت هزینه اضافی به وان پلاس تحمیل شده باشد.

بررسی وان پلاس 8

اگر شما نیز با مدل‌های وان پلاس 7 پرو یا 7T پرو کار کرده باشید، هیچ احساس غریبی در هنگام کار با مدل وان پلاس 8 نخواهید داشت. حتی خمیدگی صفحه‌نمایش این تلفن نیز همانند مدل 7T پرو است. از لحاظ اندازه هم نمایشگر این دو تلفن تقریبا به یک اندازه هستند. مدل 8 دارای یک نمایشگر 6.55 اینچ بوده و مدل 7T پرو از یک پنل 6.67 اینچ استفاده می‌کند.

بررسی وان پلاس 8

سنسور اثرانگشت موجود در زیر نمایشگر نیز با توجه به ابعاد بزرگ آن عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان می‌دهد. اما یکی از ایرادات بسیار کوچک طراحی این تلفن برای افرادی با دست‌های کوچک، نزدیک بودن دکمه پاور و نوار نوتیفیکیشن به لبه بالایی تلفن است که کمی ما را آزار می‌دهد.

بررسی وان پلاس 8

یکی دیگر از تغییرات مدل 8 استفاده آن از شیشه نرم و ابریشم‌وار در پنل پشتی است که حس بسیار خوبی را به کاربر منتقل می‌کند. هرچند، زیبایی در این جهان مشکل‌ساز است، چرا که این پنل باعث لغزنده شدن تلفن در دست‌ها می‌شود که خطر شکستن آن‌ را بیشتر می‌کند. مدل مورد بررسی ما سبز رنگ بود که هیچ اثری از اثرانگشت و لکه در پنل پشتی آن باقی نماند. هرچند، لکه‌های کوچکی در آن به جای ماندند که قابل دیده شدن نیستند.

صفحه‌نمایش

تلفن وان پلاس 8 از یک پنل Fluid AMOLED با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل استفاده می‌کند. وان پلاس این پنل را به دلیل داشتن انحناهایی در طرفین، Fluid AMOLED نامیده است. هم‌چنین، نرخ رفرش این پنل به 90 هرتز رسیده است. البته، ما با بررسی‌های خود متوجه شدیم که پنل مدل 8 نسبت به مدل‌های 7T و 7T پرو تفاوت‌های خاصی ندارد. هرچند، رزولوشن پنل مدل 8 و حفره پانچ شده دوربین سلفی از تفاوت‌های این پنل‌ها به حساب می‌آیند.

بررسی وان پلاس 8

باتری

در کمال تعجب، باتری عمر باتری وان پلاس 8 بسیار خوب است. با توجه به این که باتری تلفن وظیفه تامین انرژی مودم خارجی Snapdragon X55 4G+5G را هم برعهده دارد، عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت. حتی این عملکرد در حالت‌های 60 و 90 هرتزی صفحه‌نمایش نیز تغییر چندانی نکرد. در نتیجه، می‌توان باتری 4300 میلی‌آمپر وان پلاس 8 را مورد تایید قرار داد.

بررسی وان پلاس 8

بلندگو

تلفن جدید وان پلاس به بلندگوهای استریو مجهز شده است. صدای خروجی این بلندگوها نسبت به مدل 7 پرو بسیار بلندتر و باکیفیت‌تر است. البته، پیشرفت‌هایی هم در بلندگوی این تلفن حاصل شده است.به عنوان نمونه، صدای خواننده با موسیقی در یک سطح قرار دارد و باس آن نیز به طور چشمگیری افزایش یافته است. بالانس صدای بین دو بلندگوی تلفن نیز خوب است. این بلندگو تقریبا در تمامی فرکانس‌های صدا عملکرد عالی به جای گذاشته که می‌توانید آن را در نمودار پایین مشاهده کنید.

بررسی وان پلاس 8

رابط کاربری

رابط کاربری OxygenOS موجودر در وان پلاس 8 دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید است. هرچند، هیچ تغییر اساسی در این رابط مشاهده نمی‌شود، اما تجربه استفاده از سیستم‌عامل اندروید 10 به همراه قابلیت‌های اضافی می‌تواند جالب باشد.

بررسی وان پلاس 8

از جدیدترین موارد اضافه شده به رابط کاربری وان پلاس می‌توان به Dark Mode 2.0 اشاره کرد که می‌تواند با تمامی اپلیکیشن‌های پشتیبان کننده از حالت تاریک ادغام شود. در این مرحله، تعداد زیادی از نرم‌افزار‌ها برای ادغام با این قابلیت وجود ندارند، اما انتظار می‌رود که در آینده، اپ‌های بیشتری با آن همگام شوند.

بررسی وان پلاس 8

عملکرد دستگاه

دیگر نیازی نیست که ما از برتری‌های چیپست مورد استفاده در این تلفن صحبت کنیم. ما در بررسی‌های خود با هیچ مشکل، لگ و یا هنگی مواجه نشدیم. وان پلاس باید این دستاورد را مدیون چیپست اسنپدراگون 865 بداند که برروی فرآیند لیتوگرافی 7 نانومتری توسط اشعه ماوراء بنفش ساخته شده است.

این تراشه از یک مودم 5G داخلی با نام Snapdragon X55 استفاده می‌کند. در نتیجه، نباید هیچ گونه نگرانی درباره خرید وان پلاس 8 در سایر کشورها نداشته باشید چرا که این مودم از اینترنت 4G و 5G پشتیبانی می‌کند. تست‌های بنچمارک‌های مختلف وان پلاس 8 را هم می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

بررسی وان پلاس 8 بررسی وان پلاس 8 بررسی وان پلاس 8 بررسی وان پلاس 8 بررسی وان پلاس 8 بررسی وان پلاس 8 بررسی وان پلاس 8 بررسی وان پلاس 8 بررسی وان پلاس 8 بررسی وان پلاس 8

دوربین

لنز‌های اصلی و التراواید وان پلاس 8 همان سنسور‌های مورد استفاده در مدل‌های 7 پرو و 7T پرو هستند. بنابر این، هر سه تلفن تصاویر یکسانی را ثبت می‌کنند. البته، فرآیند پردازش تصویر تلفن‌های سری وان پلاس 8 همسان هستند.

بررسی وان پلاس 8

دوربین وان پلاس 8 در طول روز تصاویر باکیفیت و با جزییات بیشتری را ثبت می‌کند، اما رزولوشن تصویر می‌توانست کمی بهتر باشد. کیفیت نمایش رنگ‌ها نیز بسیار خوب بوده و می‌توان گفت که این دوربین نسبت به سایر پرچمداران کمی بهتر عمل می‌کند.

دامنه داینامیک تصاویر، چشمگیر بوده و بالانس رنگ سفید هم بسیار دقیق است. البته، در برخی از تصاویری که از آسمان ثبت کرده بودیم، نویزهایی دیده می‌شدند. میزان نویز و تیز بودن گوشه‌های عناصر تصویر، کمی در محیط‌های داخلی بیشتر می‌شود. رزولوشن هم در این محیط‌های کاهش می‌یابد.

در ادامه می‌توانید تصاویر ثبت شده توسط دوربین وان پلاس 8 را مشاهده کنید و نظرات خود را درباره این تلفن با ما در میان بگذارید.

جمع‌بندی نهایی

شاید شما وان پلاس 8 را یک پرچمدار بی‌نقص و عالی بدانید، حتی می‌توانید از آن با نام قاتل پرچمداران یاد کنید. این تلفن ویژگی‌های مثبت و امکانات خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. اما یکی از بزرگ‌ترین نکات منفی، قیمت بالای آن است. به خصوص هنگامی که شما درک کنید، قیمت وان پلاس 8 از قیمت مدل‌های 7 پرو و 7T پرو گران‌تر است. در واقع اگر شما به دنبال یک اسمارت‌فون 5G نیستید و یا این که نسل پنجم اینترنت همراه در کشور شما راه‌اندازی نشده است، می‌توانید به جای این تلفن، وان پلاس 7T یا 7T پرو را خریداری کنید. مطمئن باشید که در این صورت، معقولانه‌ترین خرید خود را انجام داده‌اید.

به عنوان یک راهنمایی دیگر شما می‌توانید هندست سامسونگ گلکسی +S20 را خریداری کنید که قیمت آن فقط بین 40 تا 50 یورو از وان پلاس 8 گران‌تر است. البته، این نکته را هم مدنظر داشته باشید که پرچمدار سامسونگ امکانات و قابلیت‌هایی نظیر صفحه‌نمایش 120 هرتزی و دوربین بهتر را در اختیارتان قرار می‌دهد. هم‌چنین، رابط کاربری One UI سامسونگ نیز به مراتب بهتر و متنوع‌تر از رابط وان پلاس است.

اما از سویی دیگر، عمر باتری وان پلاس 8 طولانی‌تر بوده و فرآیند شارژ آن نیز کمی‌ سریع‌تر از تلفن سامسونگ است. از سایر قابلیت‌های وان پلاس 8 هم می‌توان به بلندگو‌های بهتر، عملکرد بهتر سنسور اثرانگشت نسبت به هندست سامسونگ و تراشه اسنپدراگون 865 اشاره کرد که گزینه‌های خوبی برای خرید تلفن جدید چینی‌ها به شمار می‌روند. نرم‌افزار مورد استفاده در تلفن‌های وان پلاس هم از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است.

در پایان باید بگوییم که شاید مدل وان پلاس 8 پرو از لحاظ قیمت‌گذاری در برابر گلکسی +S20 حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد، اما مدل معمولی آن ماجرا را کمی پیچیده‌تر می‌کند و در نهایت کاربران باید با توجه به نیاز‌های خود بین این دو تلفن یکی را انتخاب کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH