آپدیت iOS 14 برای همه آیفون‌هایی که iOS 13 را اجرا می‌کنند عرضه خواهد شد

اپل اواخر این ماه کنفرانس WWDC را برای اولین بار به‌صورت آنلاین برگزار خواهد کرد و در این کنفرانس مشخص خواهد شد که چه دستگاه‌هایی آپدیت iOS 14 را دریافت خواهند کرد. اما شواهدی زیادی وجود دارد که نشان می‌دهند همه دستگاه‌هایی که در حال‌حاضر iOS 13 را اجرا می‌کنند از آن پشتیبانی خواهند کرد.

این خبر را وب‌سایت The Verifier و همچنین یک منبع قابل‌اعتماد، براساس سرنخ‌هایی که در کدهای توسعه اولیه iOS 14 به دست آورده‌اند، داده‌اند. لیست همه دستگاه‌هایی که نسخه بعدی iOS را دریافت خواهند کرد به صورت زیر است:

اینکه دستگاهی مثل آیفون 6s که در سال 2015 معرفی شد، هنوز می‌تواند آپدیت‌های اصلی را دریافت کند واقعا جالب‌توجه است. این اتفاق برای آیفون SE هم خواهد افتاد؛ دستگاهی که که مدل جانشین آن، یعنی آیفون SE 2020، اخیرا معرفی شد. البته iOS 14 آخرین آپدیت آیفون 6s و SE خواهد بود و آن‌ها iOS 15 را نخواهند دید.

ضمنا آیفون 7 و 7 پلاس هم هنوز در وضعیت خوبی هستند و می‌توان انتظار داشت که آپدیت‌ها را تا دو سال دیگر دریافت کنند.

در کنفرانس امسال WWDC که در تاریخ 22 ژوئن برگزار خواهد شد، شاهد عرضه نسخه بتا نسخه جدید iOS خواهیم بود و آپدیت پایدار آن نیز احتمالا به‌همراه آیفون 12 منتشر خواهد شد.

اما شاید بپرسید که قابلیت‌های جدید iOS 14 چه چیزهایی خواهند بود؟ صحبت‌هایی درباره یک گزینه نمایش لیست (list view) و حتی ویجت‌هایی برای صفحه هوم وجود دارد. قابلیت دیگر، “Clips” خواهد بود که به اپلیکیشن‌ها اجازه خواهد داد تا بدون نصب شدن اجرا شوند (شبیه به اپلیکیشن‌های Instant اندروید)، اما رابط کاربری آن‌ها همچنان در داخل اپلیکیشن دیگر نشان داده خواهد شد (مثل قابلیت Slices اندروید).

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH