آموزش ثبت‌نام رایگان برای مشاهده تلویزیون اینترنتی

در اکثر سال‌های مربوط به قرن 20 میلادی، پخش تلویزیونی صرفا از طریق دکل‌های هوایی و سیگنال‌های کابلی امکان‌پذیر بود. در این‌حالت به منظور جذب سیگنال‌های رادیویی و انتقال صدا و تصویر به دستگاه تلویزیون از آنتن استفاده می‌شد. در تلویزیون کابلی نیز ارتباط سیمی به یک دستگاه ستاپ باکس یا تلویزیون متصل شده و این سیم‌ها از منزل شما تا نزدیک‌ترین ایستگاه تلویزیون کابلی کشیده می‌شوند. در این سناریو ایستگاه کابلی نقش یک آنتن بزرگ را ایفا می‌کند.

با گسترش فناوری‌های آنلاین، ضریب پوشش و پهنای باند اینترنت در کشورمان، شیوه دریافت اخبار و محتوای سرگرم‌کننده دستخوش تغییر شده است. بدین‌ترتیب اخیرا شاهد راه‌اندازی سرویسی رقیب برای تلویزیون سنتی با نام تلویزیون اینترنتی یا IPTV هستیم. به بیان ساده در تلویزیون‌های اینترنتی صدا و تصویر در بستر ارتباط اینترنت منتقل می‌شود. محتوای تلویزیون اینترنتی بر روی کامپیوتر شخصی، صفحه تلویزیون (از طریق ستاپ باکس) و دستگاه‌های همراه نظیر اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها قابل مشاهده هستند. تنوع محتوا در تلویزیون‌ اینترنتی نسبت به تلویزیون‌های سنتی و کابلی به‌مراتب بیش‌تر است؛ چرا که IPTVها علاوه بر پخش برنامه‌های شبکه‌های بزرگ تلویزیونی به پخش محتوای تولید شده توسط وبسایت‌های مستقل برای مخاطبان خاص می‌پردازند. به‌عنوان مثال یافتن برنامه آموزش آشپزی گیاهی در تلویزیون اینترنتی احتمالا به‌مراتب آسان‌تر از تلویزیون سنتی است.

در یک تلویزیون اینترنتی، داده‌های صوتی و ویدیویی درون یک سرور نگهداری می‌شوند. هنگامی‌که کاربر برای تماشای محتوای موردنظر خود بر روی دکمه Play کلیک می‌کند؛ پیامی مبنی بر تمایل کاربر برای مشاهده یک ویدیوی خاص به سرور ارسال می‌شود. سپس سرور با استفاده از پروتکل پخش محتوا (SMP) اقدام به ارسال اطلاعات ضروری برای کاربر خواهد کرد. داده‌های دریافتی از طریق یک پلاگین یا اپلیکیشن پخش‌ محتوا بر روی کامپیوتر یا گجت همراه رمزگشایی و پخش می‌شود.

طی سالیان اخیر فناوری IPTV شاهد پیشرفت چشمگیری در کشورمان بوده و اکنون تعداد زیادی IPTV از جمله آیو، تلوبیون، لنز، تیوا و شیما به پخش 24 ساعته محتوا برای کاربران خود می‌پردازند. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور با همکاری شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی پهن‌باند و با هدف توسعه شبکه ملی اطلاعات، ارتقاء سهم محتوای داخلی در سبد مصرفی کاربران، آشنایی هرچه بیش‌تر مردم با تلویزیون‌های اینترنتی و تشویق آن‌ها برای استفاده از سرویس‌های پخش محتوای آنلاین اقدام به راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام کاربران جهت دریافت اشتراک آزمایشی و رایگان 30 روزه برای تلویزیو‌های اینترنتی نموده است. بدین منظور کافیست به آدرس اینترنتی https://ictgifts.ir مراجعه نموده و مطابق تصویر زیر بر روی دکمه “ثبت نام” کلیک کنید.

پس از مطالعه متن مربوط به ضوابط و مقررات طرح و تائید شرایط آن بر روی دکمه “ادامه” کلیک کنید. در ادامه اطلاعات درخواستی شامل کد ملی، شماره تلفن‌همراه، شماره تلفن ثابت و کد امنیتی نمایش داده شده را وارد کرده و سپس روی دکمه “ادامه” کلیک کنید.

اکنون کد تائید ارسال شده به شماره موبایل خود و کد امنیتی نمایش داده شده را در فیلدهای مربوطه تایپ نموده و بر روی دکمه “تائید نهایی و ثبت” کلیک کنید.

کاربران در این طرح قادر به دریافت 3 عدد اشتراک 1 ماهه رایگان از میان تلویزیون‌های اینترنتی منتخب خواهند بود. پس از انتخاب IPTV موردنظر خود از فهرست، کد اشتراک 1 ماهه برای شما نمایان می‌شود.

پس از ورود به سامانه تلویزیون اینترنتی موردنظر و وارد نمودن کد تخفیف قادر به فعالسازی اشتراک 1 ماهه خود خواهید بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH