رفع محدودیت حجمی ضبط ویدیویی در سیستم‌عامل اندروید 11

اکنون مدت‌هاست که کاربران اندوریدی بابت محدودیت حجمی 4 گیگابایتی تعریف شده برای ضبط ویدیوها گلایه دارند؛ اما در حال حاضر به‌نظر می‌رسد که گوگل در سیستم‌عامل اندروید 11 بالاخره این مشکل را برطرف نموده است. محدودیت مذکور یقینا برای کلیه کاربرانی که به‌دنبال ضبط ویدیوهای 4K طولانی‌مدت هستند؛ آزاردهنده بوده است؛ چرا که پیش‌تر این افراد ناچارا بایستی ویدیو‌های خود را در قالب چندین فایل مجزا ذخیره می‌کردند.

پیرو گزارش اولیه وبسایت Android Police محدودیت حجمی ضبط ویدیو در نخستین ورژن بتای اندروید 11 به لحاظ فنی برطرف شده است؛ اما در واقع تعداد بسیار محدودی از اپلیکیشن‌ها قادر به پشتیبانی از فایل‌هایی حجیم‌تر از سقف 4 گیگابایتی پیشین هستند. متاسفانه نام Google Camera در فهرست این اپلیکیشن‌ها به چشم نمی‌خورد. چنین واقعیتی بسیار ناامیدکننده است؛ زیرا بخش عظیمی از کاربران اندرویدی برای ضبط ویدیو از این برنامه استفاده می‌کنند.

اپلیکیشن Open Camera by Mark Harman یکی از برنامه‌‌هایی است که از ضبط ویدیوهایی با حجم بالاتر از 4 گیگابایت در اندروید 11 پشتیبانی می‌کند. یقینا دانلود این اپلیکیشن برای کلیه کاربرانی که به‌دنبال ضبط ویدیوهای بسیار حجیم هستند؛ مفید خواهد بود. این برنامه از شهرت بالایی برخوردار بوده و پیرامون آن بیش از 100 هزار نقد در گوگل پلی نوشته شده است؛ بنابراین نصب آن احتمالا خالی از لطف نخواهد بود؛ حتی اگر گوگل با به‌روزرسانی برنامه دوربین خود نسبت به رفع محدودیت حجمی ضبط ویدیوها اقدام نماید. احتمالا اپلیکیشن‌های دیگری نیز امکان ضبط ویدیوهای حجیم را در اختیار کاربران قرار می‌دهند؛ اما Open Camera نخستین برنامه‌ گزارش شده با چنین قابلیتی بود.

اگرچه در API برخی برنامه‌ها کماکان مشکلات و محدودیت‌هایی به چشم می‌خورد؛ اما حداقل از این پس سیستم‌عامل برای ضبط ویدیوهای حجیم با هیچ مشکل و محدودیتی مواجه نخواهد بود. در خصوص زمان به‌روزرسانی سایر اپلیکیشن‌های دوربین نمی‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد. با توجه به اینکه ورژن بتای اندروید 11 اخیرا منتشر شده است؛ لذا فرآیند به‌روزرسانی برنامه‌ها احتمالا کمی زمان‌بر خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH