برند samsung

اپل به سامسونگ کمک کرده است تا ارزیابی قوی‌تری از درآمدهای سه ماهه دوم خود داشته باشد

سامسونگ اخیرا پیش‌بینی خود درباره درآمدهای سه ماهه دوم‌اش را منتشر کرده است. این شرکت انتظار دارد که درآمدهای سه ماهه دوم‌اش با کاهش ۷ درصدی نسبت به سال گذشته به ۵۳ تریلیون وون کره جنوبی (۴۶ میلیارد دلار آمریکا) برسد و سود عملیاتی‌اش با افزایش ۲۳ درصدی به ۸.۱ تریلیون وون (۶.۶ میلیارد دلار) افزایش یابد.

این اعداد، بیشتر از پیش‌بینی تحلیلگران مبنی بر درآمد ۵۱ تریلیون وونی و سود عملیاتی ۶.۵ تریلیون وونی سامسونگ در سه ماهه دوم امسال است. چیزی که باعث شده تا سامسونگ درآمدهایش را بالاتر از پیش‌بینی تحلیلگران ارزیابی کند، پرداخت ۹۵۰ میلیون دلار از طرف اپل به این شرکت بود. وب‌سایت DSCC گزارش داده است که اپل این پول را به‌خاطر خرید نکردن آن تعداد از پنل‌های OLED سامسونگ که در قرارداد ذکر شده بود پرداخت کرده است. همین موضوع باعث شده تا سامسونگ برای سه ماهه دوم امسال به جای ضرر، سود گزارش کند. طبق قرارداد، سامسونگ ملزم به ارسال ۱۰۰ میلیون پنل به قیمت هر پنل ۷۰ دلار به اپل بوده است.

نمودار  قیمت اپل
نمودار اپل

اپل همچنان به سامسونگ وابسته خواهند ماند

اپل در تلاش است تا وابستگی خود را به سامسونگ به‌عنوان تامین‌کننده نمایشگرهای آیفون کاهش دهد. سامسونگ مدت‌هاست که بزرگترین تامین‌کننده پنل‌های OLED آیفون است و اپل می‌خواهد ال‌جی و شرکت چینی BOE را هم به جمع تامین‌کنندگان این پنل‌ها اضافه کند. با این‌حال، اپل اوایل امسال اعلام کرد که نمایشگرهای BOE نتوانسته‌اند تست‌های کیفیت این شرکت را با موفقیت بگذرانند. نکته جالب اینکه ظاهرا BOE موفق به گذراندن تست‌های کیفیت سامسونگ برای نمایشگرهای OLED سری گلکسی S21 هم نشده است.

در ماه‌های اخیر کسب‌و‌کار چیپ‌های سامسونگ با تقاضای زیادی از طرف شرکت‌های محاسبات ابری مواجه شده است. با افزایش قیمت چیپ‌های فلش مموری DRAM و NAND، سامسونگ در سه ماهه دوم امسال چیزی حدود ۵ تریلیون وون از این راه درآمده داشته است. اما در این سه ماهه، کسب‌وکارهای موبایل و محصولات مصرفی این شرکت به‌شدت تحت‌تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است. با این‌حال، میزان فروش آن‌ها آن‌طور که انتظار می‌رفت چندان بد نبوده است.

گلکسی سامسونگ، پیشتاز در بازار
گلکسی سامسونگ پیشتاز در بازار

البته گوشی‌های سری گلکسی S20 سامسونگ هنوز در آمریکا فروش‌های‌ ضعیفی دارند و میزان فروش آن‌ها کماکان پایین‌تر از گلکسی S10 و S9 است. انتظار می‌رود سامسونگ در تاریخ 5 آگوست از سری گلکسی نوت 20 در کنار گلکسی زد فولد 2 و گلکسی زد فلیپ 5G رونمایی کند.

فروش ضعیف گوشی‌های سامسونگ باعث شد تا هواوی در ماه آوریل و مه امسال جای این شرکت را به‌عنوان بزرگترین سازنده اسمارت‌فون دنیا بگیرد. آمار ماه مه نشان می‌دهند که هواوی با فاصله بسیار اندکی، بالاتر از سامسونگ جای گرفته است: هواوی در این ماه ۱۹.۷ درصد از سهم بازار گوشی هوشمند را در اختیار داشته است، در حالیکه سهم سامسونگ از این بازار ۱۹.۶ درصد بوده است. به‌خاطر شیوع ویروس کرونا، میلیون‌های آمریکایی بیکار شده‌اند و پولی که آن‌ها در حالت عادی برای خرید یک هندست گران‌قیمت خرج می‌کردند حالا باید برای پر کردن شکم‌شان استفاده شود.

گزارش کامل درآمدهای سامسونگ اواخر این ماه منتشر خواهد شد. اپل نیز درآمدهای سه ماهه سوم مالی خودش را در تاریخ 30 جولای گزارش خواهد کرد و مجبور است که پرداخت‌هایش به سامسونگ را در گزارش خود بیاورد. البته این پرداخت تاثیر چندانی روی فعالیت‌های اپل نخواهد داشت، اما تنها نکته منفی آن این است که این شرکت نمی‌تواند وابستگی‌اش به سامسونگ را پایان دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH