اسمارت‌فون وان پلاس نورد در گیک‌بنچ رویت شد

این روزها صحبت‌های زیادی درباره گوشی میان‌رده وان پلاس نورد (Nord) وجود دارد و تاکنون اطلاعات زیادی درباره طراحی و مشخصات سخت‌افزاری این هندست به بیرون درز پیدا کرده است.

حالا به‌تازگی یک گوشی مرموز وان پلاس با شماره مدل BE2028 در گیک‌بنچ رویت شده که کمی متفاوت‌تر از آن چیزی است که درباره وان پلاس نورد وجود دارد. این هندست دارای رم کمتری است (۶ گیگابایت) و پردازنده آن سرعت کلاک پایین‌تری نسبت به تراشه اسنپ‌دراگون 765G که رسما برای وان پلاس نورد تایید شده دارد. به نظر خیلی‌ از کارشناسان، این می‌تواند نشانه آن باشد که وان پلاس قصد دارد تا نسخه‌های دیگری از گوشی نورد را با سخت‌افزار رده‌پایین‌تر مانند چیپست اسنپ‌دراگون ۶۹۰ در برخی از بازارها به‌ویژه هند عرضه کند.

اما باید بگوییم که هم‌اکنون شواهدی وجود دارند که این نظریه را رد می‌کند؛ از جمله اینکه اخیرا یک گوشی وان پلاس با شماره مدل AC2001 در گیک‌بنچ رویت شده که عملکرد آن و همچنین فرکانس ۱.۸ گیگاهرتزی پردازنده آن مطابقت زیادی با نتایج چیپست اسنپ‌دراگون 765G دارد. نکته جالب اینکه، هندست AC2001 قبلا در وب‌سایت اداره استاندارد هند هم رویت شده است. بنابراین به نظر می‌رسد که خریداران هندی نیز مثل مشتریان سایر کشورها به هندست جدید وان پلاس با چیپست اسنپ‌دراگون 765G دسترسی خواهند داشت.

وان پلاس نورد همچنین دارای یک نمایشگر AMOLED با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و نرخ تاچ سمپلینگ ۱۸۰ هرتز خواهد بود. وان پلاس قبلا به مشخصات دوربین‌های این گوشی اشاره کرده است که شامل یک سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی IMX586 سونی با گشودگی f/1.75 و لرزشگیر اپتیکال، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی، سنسور عمق‌سنج ۵ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو می‌شوند. در جلو هم شاهد یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و یک سنسور ثانویه اولتراواید با میدان دید ۱۰۵ درجه خواهیم بود.

سایر مشخصات لورفته برای وان پلاس نورد شامل یک باتری ۴۱۱۵ میلی‌آمپرساعتی با سرعت شارژ ۳۰ وات، بلوتوث ۵.۱، وای‌فای ac و اتصال NFC می‌شوند. همچنین وزن دستگاه ۱۸۵گرم خواهد بود و احتمالا از چند استاندارد IP پشتیبانی خواهد کرد. انتظار می‌رود که وان پلاس نورد در سه رنگ آبی، خاکستری و مشکی عرضه گردد.

اما در مورد هندست وان پلاس BE2028 باید بگوییم که این دستگاه می‌تواند صرفا یک نمونه اولیه نورد باشد یا یک مدل لایت رده‌پایین‌تر یا یک گوشی کاملا متفاوتی باشد که وان پلاس نخواسته صحبتی درباره آن بکند. ما امیدواریم که در رویداد واقعیت افزوده وان پلاس که در تاریخ 21 جولای برگزار خواهد شد اطلاعات بیشتری در این زمینه بشنویم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH