گزارش مالی ال‌جی 2020

ال‌جی گزارش مالی سه‌ماهه دوم سال 2020 را منتشر کرد؛ بخش موبایل هم‌چنان زیان‌ده است!

گزارش مالی شرکت کره‌ای ال‌جی برای سه‌ماهه دوم سال 2020 منتشر شده است. ال‌جی نیز همانند اکثر کمپانی‌ها گزارش مالی خود را برای بازه زمانی مذکور به اشتراک گذاشته و با مشاهده این گزارش می‌توان متوجه شد که عملکرد ال‌جی نیز مانند سایر شرکت‌ها تحت‌تاثیر شیوع ویروس کرونا بوده است.

درآمد هر پنج بخش این شرکت با کاهشی نسبت به مدت مشابه پارسال مواجه شده است. با این که درآمد کلی این غول کره‌ای به 1.31 تریلیون وون (حدود 1.07 میلیارد دلار) رسیده، اما این درآمد نسبت به سه‌ماهه دوم سال 2019 معادل 18 درصد کاهش یافته است.

ال‌جی در این گزارش مالی از افزایش 31.1 درصدی درآمد فصلی خود خبر داد و اعلام کرد با وجود این که مشکل تامین داشته، اما درآمد فصلی به رشد رسیده است. ال‌جی خاطرنشان کرد: برداشته شدن محدودیت‌هایی مانند تعطیلی در بازارهای کلیدی، مثل ایالات متحده آمریکا و کشورهای قاره اروپا باعث این رشد نسبی شده‌اند. البته، حداقل حاشیه سود عملیاتی از 23.8 درصد در سه‌ماهه نخست 2020 به 15.8 درصد در سه‌ماهه دوم سال جاری رسیده که خبر خوبی به حساب می‌آید.

با این حال، ال‌جی به‌ طور متوالی یازدهمین سه‌ماهه کاهش درآمد بخش موبایل را تجربه می‌کند. این درآمد نسبت به سال گذشته محاسبه شده است. آخرین باری که تجارت بخش موبایل ال‌جی چنین کاهشی را تجربه کرده بود، به سه‌ماهه دوم سال 2003 برمی‌گردد. بخش موبایل ال‌جی در سال 2003 به درآمد 1.029 تریلیون وون رسیده بود. این رقم با نرخ تورم امروز به دست آمده است. در پایان باید بگوییم ما نیز امیدواریم که ال‌جی در سه‌ماهه سوم گزارش مالی مثبتی را منتشر کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH