شیائومی پتنت یک اسمارت‌فون با نمایشگر جداشونده را ثبت کرد

کمپانی شیائومی ظاهرا سرگرم بررسی الگوهای طراحی ماژولاری است که چند سال پیش در قالب طرح مفهومی یک اسمارت‌فون محبوب رونمایی شدند. اوایل روز 4 آگوست امسال پتنت جدیدی از غول فناوری چینی منتشر شد و به جزئیات دستگاهی با نمایشگر جداشونده اشاره کرد. این پتنت تحت‌عنوان “گوشی تلفن 2 بخشی” توسط سازمان ملی ثبت مالکیت معنوی چین موسوم به CNIPA به ثبت رسید و وبسایت LetsGoDigital نیز موجودیت آن‌را گزارش داد. با بررسی تصاویر ضمیمه شده به پتنت می‌توان دستگاهی مجهز به نمایشگر جداشونده را مشاهده کرد. کاربران در صورت تمایل می‌توانند این نمایشگر را به اسمارت‌فون خود متصل کنند. در صورت عدم اتصال نمایشگر به گوشی، پیکره‌بندی دوربین دوگانه همراه با یک فلاش LED قابل مشاهده خواهند بود. این پدیده به‌معنای بهره‌مندی دستگاه از دوربین سلفی در زیر نمایشگر است.

در زمان اتصال نمایشگر به گوشی این اسمارت‌فون با سایر هندست‌های معمول هیچ تفاوتی نخواهد داشت. پتنت مذکور دربردارنده تصویر نمایشگر به‌صورت مجزا است. قسمت پشتی نمایشگر جداشونده مجهز به درگاه دوگانه است که مشابه شبکه اسپیکر با سوراخ‌های کوچک به‌نظر می‌رسد. این درگاه به پین‌هایی متصل می‌شود که بر روی بدنه اصلی دستگاه قابل رویت هستند. همچنین پتنت فوق نشان می‌دهد که نمایشگر جداشونده به‌صورت مجزا و بدون نیاز به دستگاه اصلی نیز قابل استفاده خواهد بود. اما نحوه کارکرد آن به‌طور دقیق بیان نشده است.

اگرچه بهره‌گیری از یک نمایشگر جداشونده و کارآمد احتمالا دارای جنبه‌های مثبتی است؛ اما چنین قابلیتی حقیقتا چندان کاربردی به‌نظر نمی‌رسد. این نمایشگر می‌تواند به‌عنوان سوژه‌یاب یا کنترلر مورد استفاده قرار گرفته و بدنه اصلی نیز به‌عنوان دوربین عمل خواهد کرد. با این‌حال شانس تحقق چنین سناریویی بسیار ناچیز به‌نظر می‌رسد. این پتنت احتمالا جهت پوشش‌دهی تمامی حوزه‌های فعالیت شیائومی به ثبت رسیده است؛ لذا شاید هرگز شاهد عرضه چنین دستگاهی نباشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH