سود چشمگیر سامسونگ از محل فروش گلکسی نوت 20 اولترا

تولیدکنندگان همواره تمایل دارند تا از محل فروش هر یک از اسمارت‌فون‌های ممتاز خود به سود هنگفتی دست پیدا کنند و به‌نظر می‌رسد که اسمارت‌فون گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نیست.

اخیرا موسسه Counterpoint Research نتایج تحلیل خود روی هزینه‌ مواداولیه مورد استفاده در ساخت اسمارت‌فون گلکسی نوت 20 اولترا را (بر اساس داده‌های وبسایت SamMobile) منتشر نموده است. گزارش موسسه نشان می‌دهد که تولید این هندست تنها 549 دلار هزینه خواهد داشت. این رقم شامل هزینه آشکار اجزاء و همچنین ارقام دیگری نظیر مونتاژ، تست، ابزارهای جانبی داخل بسته‌بندی محصول و قلم S Pen است.

صورتحساب ارزش مواداولیه شامل هزینه‌های مربوط به بازاریابی، صدور مجوز و تحقیق و توسعه نیست. لذا سامسونگ بابت فروش اسمارت‌فون 1300 دلاری خود به سودآوری حدودا 750 دلاری به‌طور کامل دست نخواهد یافت؛ اما غول کره‌ای یقینا حاشیه سود هنگفتی را کسب خواهد کرد.

همچنین تحلیل انجام شده توسط موسسه Counterpoint Research به تراشه اسنپ‌دراگون 865 پلاس، مودم X55 و اجزای مختلف RF اشاره کرده و هزینه تقریبی تهیه آن‌ها توسط سامسونگ را حدودا 154 دلار ارزیابی نموده است. این برآورد هزینه با مبلغ افشاء شده توسط تحلیل‌گران و کمپانی شیائومی مطابقت دارد. این کمپانی چینی در اوایل سال جاری گزارش داد که هزینه خریداری تراشه اسنپ‌دراگون 865 و مودم کومبو X55 در مقایسه با تراشه اسنپ‌دراگون 855 و مودم 4G حدودا 2 برابر گران‌تر است. بعدها لی جون؛ مدیرعامل شیائومی اعلام کرد که هزینه خریداری این پکیج در مقایسه با نیمه‌هادی مورد استفاده در اسمارت‌فون Mi 9 حدودا 70 دلار بیش‌تر است.

هزینه بالای پشتیبانی از فناوری 5G

این شرکت تحقیقاتی خاطرنشان کرده که نسخه‌ای از گلکسی نوت 20 اولترا با قابلیت پشتیبانی از امواج 5G موج میلی‌متری نیز احتمالا نسبت به نسخه 5G با قابلیت پشتیبانی از فرکانس‌های زیر 6 گیگاهرتز به میزان قابل‌توجهی گران‌تر است. به گفته Ethan Qi؛ تحلیل‌گر ارشد “مجموع هزینه قطعات مورد استفاده در مدل 5G موج میلی‌متری در مقایسه با مدل 5G زیر 6 گیگاهرتز حدودا 10 درصد بیش‌تر است.”

پیش‌تر نیز نسخه 5G موج میلی‌متری گلکسی S20 بدون حافظه میکرو اس‌دی و با حافظه رم کمتر نسبت به نسخه استاندارد این هندست روانه بازار شد؛ موضوعی که احتمالا از ملاحظات طراحی و قیمت ناشی شده است. هنوز مشخص نیست که نسخه موج میلی‌متری گلکسی نوت 20 اولترا نیز چنین کاستی‌هایی را تجربه خواهد کرد یا خیر.

در هر صورت واضح است که سامسونگ با فروش هر دستگاه گلکسی نوت 20 اولترا سود قابل‌توجهی را کسب می‌کند. اما بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا روند فروش فوق‌العاده این هندست ادامه خواهد یافت یا قیمت‌گذاری نجومی آن نهایتا موجب فاصله گرفتن برخی مشتریان خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH