پدر بیل گیتس؛ بنیان‌گذار مایکروسافت پس از سال‌ها تحمل بیماری آلزایمر درگذشت

ویلیام اچ گیتس پدر بیل گیتس؛ بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت و شخصیت نیکوکار میلیاردر روز دوشنبه 14 سپتامبر (24 شهریورماه) درگذشت. پسر وی با انتشار یک پست غم‌انگیز در وبلاگ GatesNotes این خبر را اعلام کرد. ویلیام گیتس 94 ساله بود و بیل گیتس در سال 2018 اعلام کرد که پدر وی از بیماری آلزایمر رنج می‌برد. بیل گیتس روز سه‌شنبه ضمن یادداشتی در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد: “پدر من “بیل گیتس واقعی” بود. تمامی ابعاد شخصیتی وی دقیقا همان مواردی بود که من برای رسیدن به آن‌ها تلاش می‌کنم و من یقینا هر روز دلتنگ او خواهم شد.”

بیل گیتس؛ بنیان‌گذار مایکروسافت ادعا می‌کند که یکی از ارزشمندترین دارایی‌های او نامه‌ای است که پدرش در سن 50 سالگی برای وی نوشت و تجربه پرورش بیل و 2 خواهر او را باورنکردنی خواند

به گفته گیتس جونیور پدر وی یعنی گیتس سینیور یک وکیل برجسته در شهر سیاتل بود که در حرفه تجاری پسرش نقش به‌سزایی داشت. بنیان‌گذار مایکروسافت در ابتدا با نام مستعار ویلیام گیتس 3 شناخته می‌شد؛ اما وی با افزایش شهرت خود پسوند جونیور (Junior) را انتخاب کرد و پدر او نیز پسوند سینیور (Senior) را برگزید. گیتس جونیور اعلام کرد که پدر وی هرگز از نام ویلیام اچ گیتس 2 استفاده نکرد؛ زیرا به باور وی این نام بسیار پیچیده بود.

گیتس جونیور طی پست منتشر شده در وبلاگ GatesNotes گفت: “من و خواهرانم کریستی و لیبی بسیار خوش‌شانس هستیم که توسط پدر و مادر خود تربیت شدیم. آن‌ها همواره ما را تشویق کرده و با بردباری کامل با ما رفتار کردند. من یقین داشتم که علاقه و حمایت آن‌ها کاملا بی‌قید و شرط است. حتی هنگام درگیر شدن با آن‌ها در سال‌های نوجوانی خود نیز به این موضوع باور داشتم. من اطمینان دارم که این موضوع یکی از دلایل آرامش و ریسک‌پذیری بالای من در دوران جوانی و انجام اقداماتی نظیر خروج از کالج و تاسیس مایکروسافت با همکاری پل آلن بوده است. من باور داشتم که حتی در صورت شکست خوردن نیز آن‌ها از من حمایت خواهند کرد.”

با این‌حال پسر آن‌ها شکست نخورد و پس از آنکه گیتس جونیور به‌عنوان یکی از ثروتمندترین افراد جهان از مایکروسافت خارج شد؛ گیتس جونیور در سن 70 سالگی شغل دوم خود را اختیار کرد و ریاست بنیاد خیریه پسر و عروس خود با نام بیل و ملیندا گیتس را بر عهده گرفت.

گیتس جونیور گفت: “بنیاد بیل و ملیندا گیتس بدون حضور پدر من به جایگاه فعلی خود نمی‌رسید. وی با مشاهده درد و رنج مردم جهان بلافاصله منقلب می‌شد و هرگز به ما اجازه نداد تا حین بحث و گفتگو پیرامون راهبردهای خود، مردم را از یاد ببریم.”

گیتس سینیور با Mary؛ نخستین همسر خود هنگامی آشنا شد که هر 2 آن‌ها مشغول تحصیل در دانشگاه واشنگتن در شهر سیاتل بودند. این ازدواج تا سال 1994 و مرگ مری گیتس دوام داشت. در سال 1996 گیتس سینیور با میمی گاردنر گیتس؛ مدیر سابق موزه هنری سیاتل ازدواج کرد.

گیتس جونیور می‌گوید که وی نگران است که همانند پدر خود به بیماری آلزایمر مبتلا شود. وی به منظور یافتن روش درمان این بیماری بیش از 100 میلیون دلار اهدا کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH