ارتقای هارد درایو پلی‌استیشن 4

راه‌کارهای رفع کندی پلی‌استیشن 4 سونی

اگر شما نیز از دارندگان کنسول پلی‌استیشن 4 بوده و لگ‌هایی را در دستگاه خود مشاهده می‌کنید، آنگاه مطالعه ادامه این مقاله جهت رفع کندی پلی‌استیشن 4 شما، مفید خواهد بود. در زیر سعی می‌کنیم که روش‌های مقابله با این مشکل را برای شما توضیح دهیم.

عجله نکنید

در زمینه رفع چنین مشکلاتی در دستگاهی همانند پلی‌استیشن 4، کاربران همیشه سعی می‌کنند که روش‌های آسان و مقرون‌به‌صرفه را امتحان کنند. دلیلی وجود ندارد که کنسول خود را نزد یک تعمیرکار برده و در نهایت نیز وی بگوید که کنسول شما مشکلی از لحاظ فنی ندارد. در چنین سناریوی، پول و هم وقت خود را از دست داده، اما همچنان به راه‌کار نزدیک نشده‌اید.

آیا … را امتحان کرده‌اید؟

رفع کندی پلی‌استیشن 4

اولین اقدامی که جهت رفع کندی پلی‌استیشن 4 خود می‌توانید انجام دهید، این است که تعداد آیتم‌های موجود در صفحه خانگی پلی‌استیشن خود را کاهش دهید. جهت انجام این کار باید به منوی تنظیمات و سپس “System” رفته و در نهایت گزینه “limit the number of content items on the home screen” را فعال کنید. با این اقدام، در هنگام رفتن به صفحه اصلی، کنسول شما آیتم‌های کمتری را بارگذاری می‌کند. بدین ترتیب زمان موردنیاز جهت باز کردن و جابجایی در این منو، کاهش می‌یابد.

آیا بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مورد استفاده خود را به یاد می‌آورید؟ شاید برخی از آن‌ها هنوز بسته نشده باشند. حتی اگر شما از این اپلیکیشن‌ها استفاده نکنید، بازهم کنسول شما منابعی را به آن‌ها اختصاص خواهد داد. با بستن این برنامه‌ها می‌توانید تأخیر و کندی پلی‌استیشن 4 خود را کاهش دهید.

پس‌زمینه‌های پویا (پس‌زمینه‌هایی که اشکال گرافیکی و تصاویر متحرک دارند)، می‌توانند حافظه اختصاصی زیادی را مورد استفاده قرار دهند. هر چند که این پس‌زمینه‌ها ظاهری زیبا دارند، اما جهت افزایش سرعت کنسول خود، بهتر است که آن‌ها را استفاده نکنید.

پایگاه اطلاعاتی خود را بازسازی کنید

اگر راه‌کارهای بالا نتوانستند که کندی کنسول شما را برطرف سازند، آنگاه شاید بهتر باشد که پایگاه اطلاعاتی (database) پلی‌استیشن 4 خود را از نو بسازید. طی این اقدام، هارد درایو کنسول شما اسکن شده و پایگاه اطلاعاتی جدیدی از بازی‌ها و اپلیکیشن‌های آن، ایجاد می‌شود. در این فرایند، داده‌های مشکل‌دار بازی یا اپلیکیشن‌های شما، پیدا می‌شوند. اگر فایل خرابی پیدا شود، آنگاه با یک نمونه سالم جایگزین خواهد شد.

بازسازی پایگاه اطلاعاتی، کار چندان مشکلی نیست. فقط این را باید در نظر داشته باشید که این فرایند طولانی بوده و بهتر است که زمانی آن را شروع کنید که نیازی به کنسول خود نداشته باشید. جهت انجام این کار باید کنسول خود را خاموش کنید. سپس باید کلید پاور را آن‌قدر نگه داشته تا دو بار صدای بوق را بشنوید. در ادامه وارد Safe Mode می‌شوید. در اینجا باید دسته خود را با استفاده از کابل به کنسول وصل کرده و سپس گزینه “Rebuild Database” را انتخاب کنید.

هارد درایو خود را تعویض کنید

شاید دلیل کندی و تأخیرهای کنسول شما، به خود هارد درایو مربوط باشد. اگر راه‌کارهای بالا نتوانستند که کاهش سرعت را از بین ببرند، آنگاه این موضوع می‌تواند نشانه‌ای از پایان عمر مفید هارددیسک کنسول شما باشد. خوشبختانه تعویض هارد درایو در قیاس با تعویض خود کنسول، راه‌کاری ارزان‌تر است.

هارددیسک استاندارد پلی‌استیشن 4 از نوع 500 گیگابایتی 5400 دور در دقیقه بوده و از رابط SATA II استفاده می‌کند. نسخه پروی کنسول شرکت سونی نیز از درایوهای یک ترابایتی بهره می‌برد. می‌توانید هارد درایو کنسول خود را با یک نمونه مشابه، تعویض کنید. گزینه انتخابی شما نباید بیش از 0.4 اینچ (9.5 میلی‌متر) ضخامت داشته و همچنین ظرفیت آن نیز باید بیش از 160 گیگابایت باشد. هر چند که بعید است هیچ گیمری بتواند با کمتر از 160 گیگابایت سر کند. با کمی جست‌و‌جو در اینترنت می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید. البته انجام این کار به دست افراد متخصص نیز، ضرری ندارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH