تمام چیزی که باید در رابطه با قابلیت Reels اینستاگرام بدانید

Reels یک ویژگی جدید در اینستاگرام بوده که به کاربران اجازه می‌دهد تا ویدیوهای 15 ثانیه‌ای بسازند. حال شاید برای شما نیز سؤال شده باشد که اینستاگرام Reels چیست و آیا فقط یک تقلید محض از تیک‌تاک است؟

کلیپ‌های ویدیویی کوتاه در رسانه‌های اجتماعی، قابلیتی جدید به حساب نمی‌آیند. تیک‌تاک آخرین پلتفرمی است که از این ویژگی استفاده کرده و از قضا نیز بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است. حال اینستاگرام با استفاده از Reels، وارد این عرصه شده است. بیایید تا در ادامه این ویژگی را با تیک‌تاک، مقایسه کنیم.

اینستاگرام Reels چیست ؟

پیش از هر چیز باید بگوییم که Reels یک ابزار ساخت ویدیو است. از طریق دوربین استوری اینستاگرام خود می‌توانید به این حالت دسترسی پیدا کنید. با استفاده از یک یا چند کلیپ می‌توانید یک Reels ایجاد کنید، اما در هر صورت، حداکثر طول آن از 15 ثانیه بیشتر نخواهد شد.

اینستاگرام انتظار دارد که ویدیوهای Reels از ترکیب چند کلیپ به وجود آیند. در این زمینه نیز ابزاری وجود دارد که کلیپ‌ها را در کنار یکدیگر قرار می‌دهد. بدین ترتیب انتقالی یکپارچه را میان ویدیوها شاهد خواهیم بود.

اینستاگرام reels چیست

همانند بخش استوری، ابزارهای ویرایش گوناگونی نیز برای Reels وجود دارند. کاربران می‌توانند موسیقی اضافه کرده، سرعت پخش را دستکاری کنند و حتی از کتابخانه افکت‌های واقعیت افزوده نیز استفاده کنند. Reels همچنین یک قابلیت شمارش معکوس نیز داشته که جهت ضبط ویدیوها بدون دخالت دست، کاربرد دارد. پس از ضبط کلیپ، می‌توانید به آن استیکر، متن و یا اشکال مختلف اضافه کنید.

به ‌اشتراک‌گذاری یک Reel مشابه سایر رسانه‌های این شبکه اجتماعی است. حساب‌های عمومی می‌توانند Reel‌های خود را در فضای اختصاصی آن در برگه “Explore”، به اشتراک بگذارند. حساب‌های خصوصی نیز می‌توانند Reelها را در بخش فیدهای خود قرار دهند. همچنین می‌توانید Reel‌ها را به‌عنوان استوری نیز به اشتراک بگذارید.

پس از ایجاد یک Reel، یک برگه “Reels” نیز در پروفایل شما ایجاد می‌شود. همچنین این ویدیوها در صفحه اصلی پروفایل شما نیز نشان داده خواهند شد. می‌توان Reel‌ها را در برگه عمومی “Discover” نیز قرار داد. بدین ترتیب کاربران می‌توانند ویدیوهای حساب‌هایی را که دنبال نکرده‌اند، مشاهده کنند. علاوه بر این، امکان اسکرول، لایک کردن، کامنت گذاشتن و یا به‌اشتراک‌گذاری نیز همانند سایر پست‌های اینستاگرام، برای Reels نیز وجود دارد.

شاید فکر کنید که Reels بسیار شبیه به قابلیت استوری است. در حالی که عملکرد این دو ابزار مشابه یکدیگر است، اما هرکدام هدفی جداگانه دارند. استوری‌ها تمایل دارند که چیزی بیش از یک قابلیت اجتماعی باشند. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد که ویدیوهای کوتاه و تصاویر را به مدت 24 ساعت به اشتراک بگذارند. از طرفی دیگر، Reels بیشتر بر خلاقیت و سرگرمی تأکید دارد.

این مطلب را نیز بخوانید: چگونه در اینستاگرام بفهمیم که چه شخصی ما را بلاک کرده است؟

آیا Reels یک کپی از تیک‌تاک است؟

در بالا سعی کردیم تا پاسخ پرسش “اینستاگرام Reels چیست” را به شما ارائه دهیم. حال در ادامه به شباهت این ویژگی با تیک‌تاک می‌پردازیم. در نگاه اول، Reels شباهت زیادی به تیک‌تاک دارد. به هر حال تیک‌تاک یک پلتفرم محبوب مربوط به ویدیوهای 15 الی 60 ثانیه‌ای است. با این اوصاف، آیا می‌توان گفت که Reels یک کپی محض از تیک‌تاک است؟

در حالی که رابط کاربری این دو با یکدیگر کاملا متفاوت بوده، اما عملکرد آن‌ها یکسان است. اکثر کلیپ‌های تیک‌تاک کمتر از 15 ثانیه طول داشته، اما می‌توانند تا 60 ثانیه نیز ادامه داشته باشند. ابزارهای مفید ویرایش نیز در تیک‌تاک وجود دارند. از این موارد می‌توان به سرعت پخش، زیبایی و فیلترهای تصویر و همچنین فیلترهای واقعیت افزوده، اشاره کرد. پس از ضبط یک کلیپ، می‌توانید متن، صداها، استیکرها و … رانیز به آن اضافه کنید.

اینستاگرام reels چیست

تا تاریخ نوشتن این مقاله، تیک‌تاک ابزارهای ویرایش بیشتری دارد. به‌عنوان مثال، می‌توانید افکت‌های تغییر صدا را اعمال کرده و یا اینکه یک صدای کاملا جدید را بر روی کلیپ خود قرار دهید. تیک‌تاک همچنین چند الگو نیز داشته که جهت اشتراک خلاقانه تصاویر، کاربرد دارند. تیک‌تاک پلتفرمی کامل‌تر بوده و در هنگام ویرایش می‌توانید این موضوع را متوجه شوید.

بزرگ‌ترین تفاوت در این بین، به خود پلتفرم‌ها بازمی‌گردد. Reels یک ویژگی در اپلیکیشن اینستاگرام است، نه یک پلتفرم جداگانه. تیک‌تاک یک شبکه اجتماعی بوده که به‌صورت اختصاصی برای کلیپ‌های ویدیویی کوتاه طراحی شده است. پس از ورود به این اپلیکیشن، سریعا می‌توانید در میان کلیپ‌ها به اسکرول بپردازید.

اینستاگرام reels چیست

شاید فرایند ایجاد کلیپ‌های Reels و تیک‌تاک مشابه باشد، اما در هر صورت کاربران به شیوه‌های مختلفی از این اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند. اگر شخصی را در اینستاگرام دنبال کنید (فالو)، آنگاه می‌توانید فیدهای عادی، استوری‌ها و Reel‌های وی را مشاهده کنید.

اگر شخصی را در تیک‌تاک دنبال کنید، فقط می‌توانید کلیپ‌های ویدیویی وی را مشاهده کنید. Reels تنها یکی از قابلیت‌های اینستاگرام بوده، در حالی که تیک‌تاک خود این قابلیت است. البته اگر تیک‌تاک تا به این حد محبوب نبود، آنگاه احتمالا Reels نیز به وجود نمی‌آمد. همان‌طور که استوری‌های اینستاگرام از استوری‌های اسنپ‌چت الهام گرفته شده‌اند، Reels نیز از تیک‌تاک الهام گرفته است. در نهایت، پلتفرم مورد انتخاب شما، به محتوای موردنظر شما بستگی دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH