مروری بر بهترین ویژگی‌های جدید iOS 14

اپل حدود یک ماه پیش، سیستم‌عامل iOS 14 را منتشر کرد. iOS 14 ویژگی‌هایی را در خود داشته که می‌توانند شیوه تعامل کاربران با گوشی‌های آیفون را به‌کلی تغییر دهند. در زیر قصد داریم تا بهترین ویژگی های جدید iOS 14 را برای شما بازگو کنیم. در ادامه با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

خانه تکانی

ویژگی های جدید iOS 14

بیایید تا با شیوه نصب این سیستم‌عامل جدید بر روی گوشی، بحث را آغاز کنیم. اولین چیزی که شاید در رابطه با یک به‌روزرسانی به خاطرتان برسد، خالی کردن بخشی از فضای ذخیره‌سازی گوشی است. خوشبختانه تنظیمات گوشی‌های اپل به‌گونه‌ای تغییر کرده که به‌راحتی و به‌سرعت می‌توانید فایل‌های اضافی دستگاه خود را حذف کنید. به‌عنوان مثال، اگر نیاز خاصی به پیام‌های قدیمی خود ندارید، آنگاه با حذف آن‌ها می‌توانید فضای ذخیره‌سازی بیشتری در اختیار داشته باشید. فضای بیشتر فقط برای به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل ضروری نیست، بلکه در آینده امکان نصب اپلیکیشن‌های بیشتری را به شما می‌دهد.

اپلیکیشن‌های پیش‌فرض

ویژگی های جدید iOS 14

یکی دیگر از ویژگی های جدید iOS 14 که این سیستم‌عامل را بیشتر به سمت مدرن شدن پیش می‌برد، امکان انتخاب اپلیکیشن‌های پیش‌فرض است. البته این ویژگی کاملا فراگیر نیست. مثلا در تاریح نگارش این مقاله، هنوز نمی‌توانید گوگل مپس را به‌عنوان اپلیکیشن نقشه پیش‌فرض خود، انتخاب کنید. در هر صورت می‌توانید مرورگر و اپلیکیشن ایمیل پیش‌فرض خود را انتخاب کنید؛ قابلیتی که پیش از iOS 14 وجود نداشت.

اگر بیشتر بر اپلیکیشن‌های گوگل متمرکز باشید، آنگاه چنین قابلیتی می‌تواند برای شما مفیدتر باشد. در این زمینه، اپلیکیشن‌های Chrome و Gmail می‌توانند گزینه‌های پیش‌فرض شما باشند. همچنین در زمینه ایمیل، دو گزینه Hey و Outlook نیز قابل انتخاب هستند.

این مطلب را نیز بخوانید: آموزش تغییر مکان قرارگیری اپلیکیشن‌های جدید در آیفون‌های اپل

ویجت و محل قرارگیری اپلیکیشن‌ها

ویژگی های جدید iOS 14

افزودن ویجت‌ها یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب iOS 14، حداقل از لحاظ بصری است. مدت‌ها است که ویجت‌ها در سیستم‌عامل iOS حضور دارند، اما تا به حال به یک صفحه خاص محدود شده بودند. بدین ترتیب صفحات عادی اپلیکیشن‌ها، تغییری را تجربه نکرده بودند. حال در iOS 14 می‌توانید ویجت‌ها را با اندازه‌های گوناگون، به صفحات اپلیکیشن‌های خود، اضافه کنید. این قضیه بدین معنا است که می‌توانید اطلاعات پویا را بر روی نمایشگر گوشی خود، داشته باشید. این در حالی است که پیش‌تر فقط حباب اعلان‌ها و کاشی‌های قدیمی اپلیکیشن‌ها در اختیار کاربران قرار داشتند. همچنین با انباشته کردن ویجت‌ها بر روی یکدیگر نیز می‌توانید از طریق یک کاشی بزرگ، به اطلاعات گوناگونی دسترسی پیدا کنید. اگر از ویجت‌ها استفاده کنید، آنگاه صفحات اپلیکیشن‌های شما نسبت به گذشته، تغییرات زیادی خواهند داشت.

البته فقط ویجت‌ها نیستند که می‌توانند ظاهر و شیوه نمایش اطلاعات گوشی آیفون شما را تغییر دهند. آیا شما نیز از آن کاربرانی هستید که یک پوشه پر از اپلیکیشن داشته و نمی‌خواهند که صفحه گوشی را اشغال کند، و در عین حال نیز تمایلی به حذف آن ندارند؟ اگر این‌طور است، پس اکنون با استفاده از iOS 14 می‌توانید اپلیکیشن‌ها را به App Library منتقل کرده و آن‌ها را در آنجا مخفی کنید. در صفحات اپلیکیشن‌ها، با سوایپ به سمت راست می‌توانید به App Library دسترسی پیدا کنید. بنابراین می‌توان این‌طور نتیجه گرفت که اپلیکیشن‌های شما حذف نمی‌شوند، بلکه فقط به بخش دیگری منتقل شده و بدین ترتیب دیگر آن‌ها را در صفحات اپلیکیشن‌ها، مشاهده نخواهید کرد.

این مطلب را نیز بخوانید: افزودن ویجت به صفحه اصلی آیفون چگونه انجام می‌شود؟ + آموزش حذف و شخصی‌سازی آن 

اپلیکیشن Messages جدید

ویژگی های جدید iOS 14

در iOS 14، ویژگی‌های جدیدی در اپلیکیشن Messages گنجانده شده‌اند. بدین ترتیب این اپلیکیشن به رقیب جدی‌تری برای واتساپ و Messenger تبدیل شده است. به‌عنوان مثال، می‌توانید پیام‌ها را پین کنید. بدین ترتیب دیگر پیام‌های مهم در میان انبوه پیام‌ها، گم نخواهند شد. همچنین قابلیت منشن کردن افراد نیز افزوده شده است. این ویژگی بیشتر در چت‌های گروهی کاربرد دارد؛ جایی که می‌توانید در آن، شخصی را مستقیما مورد خطاب قرار داده و وی نیز از این موضوع باخبر شود. همچنین می‌توانید پیام‌ها را در قالب پیام‌های فرعی نیز پاسخ دهید. همان‌طور که فهمیدید، اکنون گزینه‌های بیشتری را در اختیار دارید.

حریم خصوصی

از ویژگی های جدید iOS 14 می‌توان به تنظیمات جدید حریم خصوصی اشاره کرد. بدین ترتیب می‌توانید کنترل بیشتری بر اطلاعاتی که از طریق موقعیت مکانی، داده‌‌های ردیابی، دسترسی به تصاویر و … به اشتراک گذاشته می‌شوند، داشته باشید. این موضوع شاید در ابتدا پیچیده به نظر برسد، اما لازم نیست که نگران باشید. در نهایت به‌سادگی می‌توانید اپلیکیشن خاصی را از دسترسی به داده‌های خاصی، منع کنید.

به‌عنوان مثال، شاید ده‌ها اپلیکیشن در گوشی شما باشند که سال‌ها است به کتابخانه تصاویر شما دسترسی دارند. این قضیه بدین معنا نیست که همچنان می‌خواهید این دسترسی امکان‌پذیر باشد. شاید هم نخواهید که همیشه موقعیت مکانی خود را در اختیار تمامی اپلیکیشن‌ها قرار دهید. بنابراین اکنون این اختیار را دارید که به هر اپلیکیشنی بگویید که شما را به‌صورت کلی‌تر ردیابی کند. با این اوصاف، برنامه‌های گوشی شما دیگر بر روی رفتار شما، تمرکز نخواهند کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH