ظرفیت باتری‌ مورد استفاده در گوشی‌های سری آی‌فون 12 اپل رسما اعلام شد

شرکت اپل اخیرا از گوشی‌های سری آی‌فون 12 خود رسما رونمایی کرد. این هندست‌ها نخستین گجت‌های سری 5G کمپانی به‌شمار خواهند رفت. اسمارت‌فون‌های جدید با پیشرفت‌هایی در برخی حوزه‌ها خصوصا پشتیبانی از اتصال 5G و نمایشگر اولد در کلیه مدل‌ها عرضه خواهند شد. با این‌حال جهت اطلاع خریداران این هندست‌ها بایستی خاطرنشان کرد که بسته‌بندی تمامی مدل‌های جدید آی‌فون فاقد آداپتور شارژر و ایربادز خواهد بود. اپل در جریان کنفرانس‌های مطبوعاتی معمولا پیرامون عملکرد باتری هندست‌های خود صحبت می‌کند؛ اما به ظرفیت این باتری‌ها هرگز اشاره نمی‌کند. چنین سناریویی در خصوص سری آی‌فون 12 نیز صادق بود. با این‌حال اکنون نخستین اطلاعات پیرامون ظرفیت باتری این هندست‌ها منتشر شده است.

در میان هندست‌های سری آی‌فون 12 کوچک‌ترین عضو خانواده یعنی آی‌فون 12 مینی از کمترین میزان شارژدهی باتری برخوردار است. بر اساس اعلام وبسایت MacRumors، اسناد سازمان تنظیم مقررات برزیل نشان می‌دهند که آی‌فون 12 مینی مجهز به یک باتری با ظرفیت تنها 2227 میلی‌آمپرساعت است. بعلاوه بر اساس اطلاعات مندرج در اسناد مذکور نسخه استاندارد آی‌فون 12 نیز از یک باتری 2815 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌گیرد. البته ظرفیت باتری مورد استفاده در این اسمارت‌فون‌ها نسبت به باتری 3110 میلی‌آمپرساعتی آی‌فون 11 به‌مراتب کمتر است. این اطلاعات از آژانس ملی ارتباطات راه دور برزیل موسوم به ANATEL دریافت شده است. این نهاد موجودیت تجهیزات الکترونیکی جدید را موردتائید قرار می‌دهد.


اطلاعات مربوط به تائیدیه باتری که در فصل تابستان امسال منتشر شد؛ نشان می‌دهد که آی‌فون 12 مینی از یک باتری 2227 میلی‌آمپرساعتی بهره‌برداری خواهد کرد. این موضوع با اطلاعات مخابره شده از کشور برزیل مطابقت دارد. با این‌حال پیش‌بینی به‌کارگیری باتری 2775 میلی‌آمپرساعتی در آی‌فون 12 با اظهارات موسسه ANATEL مغایرت دارد. بر اساس گمانه‌زنی وبسایت MacRumors آی‌فون 12 پرو احتمالا به‌همراه یک باتری 2775 میلی‌آمپرساعتی روانه بازار می‌شود؛ در حالی‌که آی‌فون 12 پرو مکس نیز احتمالا مجهز به یک باتری 3687 میلی‌آمپرساعتی خواهد بود.

آی‌فون 11 مجهز به باتری با ظرفیتی بالاتر است

باتری‌های به‌کارگیری شده در سری آی‌فون 12 اپل نسبت به مدل‌های سال گذشته از ظرفیت کمتری برخوردار هستند. ظرفیت باتری آی‌فون 11 پرو معادل 3046 میلی‌آمپرساعت است؛ در حالی‌که آی‌فون 11 پرو مکس از یک باتری 3969 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌گیرد. با این‌حال به لطف بهینه‌سازی‌های صورت گرفته در تراشه A14 Bionic مدت شارژدهی باتری آی‌فون‌های جدید نسبت به نسل قبلی تغییر نخواهد کرد.

بر اساس اعلام اپل آی‌فون 12 مینی قادر به پخش ویدیو برای مدت حداکثر 15 ساعت، نمایش ویدیوهای آنلاین برای مدت حداکثر 10 ساعت و پخش صدا برای مدت حداکثر 50 ساعت است. آی‌فون 12 قادر به پخش آفلاین ویدیوها برای مدت حداکثر 50 ساعت خواهد بود. همچنین این هندست از قابلیت نمایش ویدیوهای آنلاین و پخش صدا تا حداکثر 11 و 65 ساعت پشتیبانی خواهد کرد.

اگرچه تراشه A14 Bionic با بهره‌وری بالا در زمینه مصرف انرژی عرضه می‌شود؛ اما مصرف شارژ باتری یکی از مشکلات موجود در رابطه با فناوری 5G به‌شمار می‌رود. در حال حاضر باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی در اردوگاه گجت‌های اندرویدی به‌عنوان یک رقم متوسط در نظر گرفته نمی‌شود؛ بلکه میانگین جدید برای گوشی‌های اندرویدی حدودا معادل با 4000 میلی‌آمپرساعت است. اکثر پرچم‌داران اندرویدی مجهز به باتری‌هایی با ظرفیت بیش از 4000 میلی‌آمپرساعت هستند. به منظور انتشار گزارشات مربوط به بررسی دقیق‌تر عملکرد باتری در سری آی‌فون 12 ناچارا بایستی منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH