مروری بر اخبار جنجالی در هفته گذشته: از ورود فناوری 5G به تهران تا پرفروش‌ترین گوشی ایران!

با رسیدن به روز پایانی هفته، قصد داریم تا مروری بر 10 خبر مهم، جنجالی و پربازدید داخلی طی هفته گذشته داشته باشیم. در هفته گذشته اخبار مربوط به طرح کلان شبکه ملی اطلاعات، دستگیری مدیر سایت Payment24، حذف کارت بانکی و ایجاد بانک‌های بدون شعبه از جمله اخبار پربازدید داخلی بود.

در ادامه 10 خبر پربازدید و جنجالی هفته را مشاهده می‌کنید که با کلیک بر روی هر یک، می‌توانید متن کامل خبر را بخوانید:

متوسط سرعت اینترنت 25 مگابیت‌بر‌ثانیه و توسعه تلفن همراه داخلی با سیستم‌عامل ایرانی تا سال 1404

شورای عالی فضای مجازی با ریاست آقای روحانی، رئیس جمهور کشور، طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات را منتشر کرد. در جلسه شصت و ششم شورای عالی فضای مجازی، طرح ملی کلان و معماری فضای مجازی با معرفی خط مشی‌ها، برنامه‌ریزی اهداف راهبردی و عملیاتی، معماری و اجزای شبکه ملی اطلاعات و اقدامات کلان و مشخص نمودن نهاد‌های متولی به تصویب رسید.


تا پایان سال 5 نقطه تهران به اینترنت 5G مجهز می‌شود!

ستار هاشمی، معاون بخش نوآور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مصاحبه اخیر خود از مجهز شدن پنج منطقه پرتراکم تهران به اینترنت 5G خبر داد. هاشمی در مورد ورود فناوری 5G در ایران همگام با کشورهای پیشرفته دنیا گفت: در نسل پنجم ارتباطات تجهیزات به دو دسته سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تقسیم می‌شوند. در بخش سخت‌افزار به تجهیزات آنتن، شبکه‌های رادیویی و مواردی از این دست نیاز داریم که باید تامین شود. اما در بخش نرم‌افزاری پیش‌بینی‌ می‌شود به دلیل مهارت و تجارب موفقی که در این زمینه داشتیم، بتوانیم با برنامه‌ریزی و بومی‌سازی اصولی، نیازهای بخش نرم‌افزاری شبکه 5G را در داخل فراهم سازیم.


مدیرعامل سایت Payment24 به 23 ماه زندان محکوم شد!

دستیار دادستان کل در امور امنیت ملی آمریکا، حکم 23 ماه زندان برای سید سجاد شهیدیان، مدیر عامل سایت payment24 را به دلیل نقش وی در نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران در معاملات مالی و ارزی، صادر کرد. شهیدیان در 28 خرداد 97 به جرم خود اعتراف کرده بود. او در 20 آبان سال 97 در انگلیس دستگیر و سپس در 26 اردیبهشت سال جاری به آمریکا تحویل داده شد و حالا توسط دادگاهی در مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا به 23 ماه زندان محکوم شده است.


بانک مرکزی به دنبال حذف کارت‌های بانکی و انتقال تمام اطلاعات به گوشی‌های هوشمند است

مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از راه‌اندازی بانک‌های دیجیتال بدون شعبه و حذف کارت بانکی فیزیکی خبر داد. محرمیان در گفتگو با یک برنامه زنده تلویزیونی اعلام کرد: به دنبال آن هستیم تا نوعی بانکداری دیجیتال با نام نئوبانک را در ایران اجرایی کنیم. نئوبانک‌ها به صورت تمام خدمات بانکی خود را به صورت دیجیتالی عرضه می‌کنند و شعبه فیزیکی ندارند. ما در آسیا 11 نئوبانک داریم و آماده هستیم تا طی دو سال آینده، اولین نئوبانک ایران را افتتاح کنیم.


پرفروش‌ترین برندهای بازار تلفن همراه در ایران مشخص شدند

امیر اسحاقی، دبیر انجمن وارد کنندگان موبایل در مصاحبه اخیر خود به مشکلات متعدد در بازار موبایل و ایجاد اختلالات شدید و عرضه، تقاضا و قیمت گذاری تلفن همراه اشاره کرد. اسحاقی با اشاره به کاهش شدید واردات تلفن همراه به کشور گفت: در دو ماه اخیر مسائل مختلف مانند محدودیت واردات و عدم تخصیص ارز موجب شده تا اختلالات جدی در سفارش شرکت‌های وارد کننده به وجود بیاید و در نهایت واردات تلفن همراه در دو ماه اخیر نسبت به تیر ماه بیش از 10 برابر کاهش پیدا کرده است.


وعده وزیر ارتباطات: تولید تبلت ارزان قیمت داخلی از چند ماه دیگر!

وزیر ارتباطات در هفته گذشته در نهمین جلسه گفتگوی هفته که میان وزارت ارتباطات، وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مدیران مدارس به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به ظرفیت مناسب استارتاپ‌های ایرانی برای تولید تبلت دانش آموزش اعلام کرد: ساخت تبلت ارزان قیمت را تا چند ماه دیگر آغاز خواهیم کرد، وزارت ارتباطات از شرکت‌ها و استارتاپ‌های این حوزه حمایت می‌کند و به دنبال آن هستیم تا تبلت‌های با کیفیت و با قیمت 2 تا 3 میلیون تومان تولید کنیم،


نحوه نیم‌بها شدن سامانه‌های آموزش مجازی آموزشگاه‌های کشور

بهنام ولی زاده، مدیرکل مدیریت یکپارچه شبکه‌ ملی اطلاعات از ایجاد سامانه‌ای برای نیم‌بها شدن هزینه ترافیک اینترنت آموزشگاه‌ها خبر داد.


بسته اینترنت معلمان تمدید نمی‌شود!

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نهمین جلسه گفتگوی هفته با حضور وزیر ارتباطات به میان خبرنگاران آمد و در مورد مسائل مختلف، توضیحاتی را ارائه داد. حاجی میرزایی گفت: ترافیک شبکه شاد برای معلمان و دانش آموزان رایگان است، هرکسی که در تامین اینترنت مشکل دارد حتما گزارش دهد، ما رسیدگی خواهیم کرد. البته بسته 20 گیگابایت اینترنت برای معلمین فعال شده است، با اتمام این بسته، بسته اینترنت جدید برای معلمان فعال نخواهد شد، زیرا به واسطه شبکه شاد تمام نیازهای معلمین و دانش آموزان فراهم شده و نیازی به استفاده از اپلیکیشن‌های دیگر نیست.


لایحه مسئولیت ارائه‌دهندگان خدمات حوزه فناوری به هیئت دولت ارائه شد

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، لایحه مسئولیت ارائه‌دهندگان خدمات حوزه فناوری را به کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت ارائه کرد. لایحه مذکور تحت عنوان لایحه مسئولیت ‌ارائه‌دهندگان خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات در 42 ماده تبیین شده است.


سامانه آموزشی دانشگاه آزاد رایگان می‌شود

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از رایگان شدن سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد خبر داد. وزیر ارتباطات در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد: تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد جلسه‌ای با ما داشتند و اعلام کردند که اینترنت آموزش مجازی این دانشگاه رایگان نشده است. این دوستان به نمایندگی از یک میلیون دانشجوی دانشگاه آزاد از مشکلات به وجود آمده در بحث آموزش مجازی گلایه داشتند و خواستار رفع این مشکلات بودند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH