سونی به‌دنبال عرضه یک اسمارت‌فون 5.5 اینچی جدید از سری اکسپریا کامپکت است

شرکت سونی اخیرا به طرز شگفت‌انگیزی به عرضه اسمارت‌فون‌های پایین‌رده روی آورده است. اکنون نیز برخی شایعات از عرضه اسمارت‌فون آینده کمپانی طی ماه جاری حکایت دارند. نکته مهم‌تر اینکه برخی اطلاعات لو رفته از عرضه اکسپریا 10 III مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 690 به‌عنوان اسمارت‌فون میان‌رده 5G و مقرون‌به‌صرفه سونی حکایت دارند. اکنون با انتشار یک خبر جدید بازار شایعات بیش از هر زمان دیگری داغ است. بر این اساس احتمالا در 6 ماهه نخست سال 2021 شاهد اضافه شدن عضو جدیدی به گوشی‌های خانواده اکسپریا کامپکت خواهیم بود.

شایعات در خصوص عرضه اسمارت‌فون اکسپریا کامپکت مجهز به نمایشگر 5.5 اینچی

صرفا مطرح شدن موضوع عرضه یک اسمارت‌فون کامپکت موجب ایجاد هیاهوی فراوان در قلمرو سونی شده است. این پدیده از محبوبیت بسیار بالای سری اکسپریا کامپکت ناشی می‌شود؛ محبوبیتی که خود مدیون توانایی سونی در کاهش اندازه پرچم‌داران تا سایز جیبی و در نتیجه جلب نظر بسیاری از طرفداران خود است. آخرین هندست از این خانواده اکسپریا XZ2 کامپکت نام داشت و پیش‌تر در سال 2018 به بازار عرضه شد.

در واقع با توجه به انتشار اخبار محدود پیرامون گوشی‌های سونی به‌نظر می‌رسد که در پشت صحنه هیاهوی جالبی برپا شده است. این وضعیت احتمالا موجب لغو عرضه اسمارت‌فون اکسپریا 10 II پلاس با تراشه اسنپ‌دراگون 720 و تمرکز مجدد تلاش‌های کمپانی برای عرضه هندست‌های 5G شده است. بر این اساس عرضه یک اسمارت‌فون جدید با نام اکسپریا 1 III کامپکت در قالب راهبرد اخیر سونی کاملا توجیه‌پذیر به‌نظر می‌رسد؛ خصوصا اگر شایعات اخیر پیرامون تراشه جدید و اسرارآمیز اسنپ‌دراگون 775 رنگ واقعیت به خود بگیرند.

متاسفانه شماره مدل نیمه‌هادی به‌همراه نمایشگر 5.5 اینچی تنها اطلاعات قابل دسترس در خصوص اسمارت‌فون کامپکت احتمالی سونی محسوب می‌شوند. تراشه اسنپ‌دراگون 775 به‌عنوان جانشین احتمالی مدل‌های اسنپ‌دراگون 765 و 765G نخستین بار در شایعات مطرح شده طی ماه سپتامبر به‌صورت مختصر مورد اشاره قرار گرفت. تراشه اسنپ‌دراگون 765 نیز از شهرت بالایی برخوردار بوده و به منزله یکی از نخستین تلاش‌های کوالکام برای عرضه تراشه‌های 5G مقرون‌به‌صرفه قلمداد می‌شود.

تراشه‌هایی نظیر سری Dimensity شرکت مدیاتک و اسنپ‌دراگون 690 که احتمالا در اسمارت‌فون میان‌رده اکسپریا 10 III به‌کار گرفته خواهد شد؛ به کاهش قیمت‌گذاری هندست‌های 5G کمک خواهند کرد. بدین‌ترتیب یک دستگاه فرضی 5G مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 775 از جنبه قیمت‌گذاری، امکانات و عملکرد در حد فاصل یک پرچم‌دار قدرتمند با نام اکسپریا 1 III و اکسپریا 10 III مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 690 قرار خواهد گرفت. اگرچه این اطلاعات کماکان در حد شایعاتی اولیه بوده و برای ارزیابی صحت و سقم آن‌ها هیچ روش معناداری وجود ندارد؛ لذا توصیه می‌شود که اطلاعاتی از این دست را چندان جدی نگیرید.

2 در مورد “سونی به‌دنبال عرضه یک اسمارت‌فون 5.5 اینچی جدید از سری اکسپریا کامپکت است”

    1. امیرکیوان گوهری

      سلام دوست عزیز. تصاویر فوق صرفا ماهیت مفهومی داشته و نهایی نیستند. بنابراین الگوی طراحی محصول نهایی در مقایسه با تصاویر فوق احتمالا کاملا متفاوت خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH