آموزش ریست کردن اپل واچ

اگر اپل واچ شما مشکلی داشته باشد که از طریق روش‌های عادی قابل حل نبوده و یا اینکه قصد داشته باشید که ساعت خود را به شخص دیگری بدهید، آنگاه باید طریقه ریست کردن اپل واچ خود را بلد باشید. خوشبختانه فرایند انجام این کار، دشوار نیست. ریست کردن ساعت‌های هوشمند اپل، با و بدون گوشی آیفون، امکان‌پذیر است. البته پیش از انجام این کار باید به برخی از موارد توجه کنید.

موارد مهم پیش از ریست کردن ساعت هوشمند اپل

تهیه پشتیبان از اپل واچ آسان است، بنابراین لازم نیست که نگران از دست دادن اطلاعاتی همچون داده‌های تناسب‌اندام، لایه اپلیکیشن‌ها و تنظیمات باشید. از محتوای شما به‌صورت خودکار در آیفون جفت شده، پشتیبان تهیه می‌شود، حتی وقتی که دیگر گوشی و ساعت شما با یکدیگر جفت نیستند. اگر اخیرا به گوشی خود نزدیک بوده باشید، آنگاه می‌توانید داده‌های ساعت خود را نیز بازیابی کنید و بنابراین امور خود را سر بگیرید.

البته از همه چیز، پشتیبان تهیه نمی‌شود. کارت‌های Apple Pay، جفت‌سازی‌های بلوتوث، پیام‌ها و یا داده‌های اپلیکیشن‌های شخص ثالث، از جمله این موارد هستند. بهتر است که از تهیه پشتیبان از داده‌های اپلیکیشن‌ها (معمولا از طریق فضای ابری)، ذخیره پیام‌ها بر روی آیفون و همچنین آماده بودن جهت افزودن کارت‌ها و دستگاه‌های بلوتوثی، اطمینان حاصل کنید. پس از آماده شدن، آنگاه می‌توانید اپل واچ خود را ریست کنید.

این مطلب را نیز بخوانید: اپل واچ تا چه اندازه می‌تواند در زیر آب دوام بیاورد؟

لغو جفت‌سازی و ریست کردن اپل واچ با استفاده از آیفون

طریقه ریست کردن اپل واچ

اگر آیفون شما در دسترس قرار داشته باشد، آنگاه می‌توانید طی فرایندی ساده، اپل واچ خود را از حالت جفت بودن خارج کرده و همچنین آن را ریست کنید.

  1. اپلیکیشن “Apple Watch” را بر روی آیفون خود، اجرا کنید.
  2. به برگه “My Watch” رفته و سپس ساعت خود را لمس کنید.
  3. در صفحه بعدی باید کلید اطلاعات “i” موجود در کنار ساعت خود را لمس کنید.
  4. گزینه “Unpair Apple Watch” را برگزینید.
  5. اگر مدل ساعت شما از داده‌های سیم‌کارت پشتیبانی کند، آنگاه در رابطه با نگهداری از طرح داده سیم‌کارت، از شما سؤال می‌شود. اگر طرح را حذف کنید، آنگاه شاید نیاز باشد که جهت لغو سرویس، با اپراتور سیم‌کارت خود تماس بگیرید.
  6. جهت تأیید باید یک بار دیگر، بر روی ساعت خود ضربه بزنید. شاید نیاز باید که جهت غیرفعال کردن Activation Lock، اپل آیدی خود را نیز وارد کنید.
  7. اگر قصد راه‌اندازی مجدد اپل واچ خود را داشته باشید، آنگاه در ادامه می‌توانید صفحه “Start Pairing” را مشاهده کنید.
این مطلب را نیز بخوانید: چگونه اپلیکیشن‌های اپل واچ را حذف کنیم؟

آموزش ریست کردن اپل واچ بدون استفاده از آیفون

طریقه ریست کردن اپل واچ

اگر آیفون شما در دسترس نباشد، آنگاه می‌توانید روشی دیگر را امتحان کنید. هنوز هم می‌توانید از طریق خود دستگاه، اپل واچ خود را ریست کنید. این فرایند آسان‌تر نیز هست، اما در هر صورت نمی‌تواند Activation Lock را حذف کند. اگر هم قصد دارید که ساعت را به شخص دیگری بدهید، آنگاه باید ابتدا جفت‌سازی آن با آیفون خود را لغو کنید.

  1. در اپل واچ خود باید به “Settings > General > Reset > Erase All Content and Settings” بروید.
  2. اگر در ساعت خود از داده‌های سیم‌کارت استفاده کنید، آنگاه در مورد نگهداری طرح داده‌های سیم‌کارت، از شما سؤال می‌شود. شاید جهت لغو سرویس نیاز باشد که با اپراتور سیم‌کارت خود، تماس بگیرید.
  3. جهت تأیید و ریست کردن اپل واچ خود، باید گزینه “Erase All” را لمس کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH