مروری بر اخبار جنجالی هفته گذشته: از حکم زندان مدیرعامل زرین‌پال تا پیش‌بینی میزان مرگ بر اثر کرونا در ایران!

با رسیدن به روز پایانی هفته، قصد داریم تا مروری بر اخبار مهم، جنجالی و پربازدید داخلی طی هفته گذشته داشته باشیم. در هفته گذشته اخبار مربوط حکم زندان مدیر عامل زرین‌پال، بودجه وزارت ارتباطات، وام خرید تلفن همراه برای دانشجویان، HD شدن شبکه‌های صدا و سیما و پیش‌بینی تعداد کشته‌های کرونا در ایران، جزو پر بازدیدترین اخبار بود.

در ادامه اخبار پربازدید و جنجالی هفته را مشاهده می‌کنید که با کلیک بر روی هر یک، می‌توانید متن کامل خبر را بخوانید:

مدیرعامل زرین پال به یک سال حبس محکوم شد!

مصطفی امیری، مدیرعامل درگاه پرداخت زرین پال به یک سال زندان محکوم شد. امیری به اتهام خیانت در امانت از طرف شعبه 110 دادگاه کیفری 2 شهر همدان به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده است. در این حکم، امیری به عنوان متواری در پرونده شناخته شده، این درحالی است که مصطفی امیری تنها به علت شرایط کرونا، از سفر به همدان برای حضور در دادگاه خودداری کرده و مدارک لازم را برای قاضی ارسال کرده است. این حکم پس از 20 روز قابل تجدید خواهی است.


بودجه وزارت ارتباطات در سال 1400 تعیین شد

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور، طی هفته گذشته لایحه بودجه سال 1400 را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.  بر همین اساس بودجه دولت برای وزارت ارتباطات در سال 1400 مبلغ 3 هزار و 810 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که از این رقم، 687 میلیارد تومان برای هزینه‌های جاری و 3 هزار و 123 میلیارد تومان در بخش تملک دارای‌های سرمایه (عمرانی) اختصاص داده می‌شود.


نقش شهید فخری زاده در تولید کیت تشخیص و واکسن کرونا چه بود؟

طی هفته گذشته خبر ترور محسن فخری زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح توسط موساد منتشر شد. طبق اطلاعات منتشر شده، شهید فخری زاده همراه خانواده در راه بازگشت از یکی از شهرهای شمالی بودند که با ضرب گلوله و انفجار مواد منفجره در نزدیکی خودروی‌شان، مجروح شده و سپس در بیمارستان به شهادت رسیدند.


دبیر اتاق فکر کرونا: حدود 30 درصد مردم کرونا می‌گیرند، 600 هزار نفر در ایران خواهند مرد!

دکتر حسن قناعتی، استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و دبیر اتاق فکر کرونا کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در اولین وبینار تحولات آموزش عالی در عصر کرونا با حضور نزدیک به 100 تن از اساتید، اعضای هیئت علمی و متخصصان که به صورت مجازی برگزار شد، در مورد وضع فعلی ویروس کرونا و شرایط شیوع این ویروس در آینده آمارهایی را ارائه دادند.


از این پس، شبکه‌های تلویزیونی ایران با کیفیت HD پخش می‌شوند

صدا و سیمای جمهوری اسلامی در جدیدترین اقدام خود به جهت رشد سطح کیفی پخش شبکه‌های تلویزیونی و گسترش دامنه دریافت کانال‌های پرطرفدار در نقاط محروم، طی چند روز گذشته، نسبت به افزایش کیفیت تصویر 12 شبکه تلویزیونی از SD به HD اقدام کرد. به این ترتیب شبکه‌های پربازدید مانند شبکه یک، شبکه دو، شبکه خبر، شبکه آی‌فیلم، شبکه ورزش، شبکه تماشا، شبکه نسیم و … از این پس با کیفیت HD قابل دریافت هستند.


گلایه جهرمی از انتقادات رسانه‌ها نسبت به ضعف پوشش اینترنت در روستاها

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در جلسه ویدیو کنفرانس که با حضور مسئولان استان زنجان برای رفع مشکلات ارتباطی این استان برگزار شد، اعلام کرد: ما از همه ظرفیت خود برای بهره‌مند کردن روستاهای بیش از 20 خانوار به اینترنت استفاده خواهیم کرد، تا پایان سال همه روستا‌های بیش از 20 خانوار به اینترنت مجهز می‌شوند.


ارائه وام کمک هزینه خرید تلفن هوشمند به دانشجویان!

الیاس منیری، معاون صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، از ارائه وام کمک هزینه خرید گوشی به دانشجویان خبر داد. منیری گفت: حدود 10 درصد از دانشجویان کشور به گوشی هوشمند دسترسی ندارند، به همین دلیل صندوق رفاه، به دانشجویانی که از امکانات مناسب برخوردار نیستند، وام کمک هزینه خرید تلفن همراه یا تبلت تا سقف 5 میلیون تومان پرداخت می‌کند.


برخورد قانونی با منتشر کنندگان بازی‌های ایرانی مود شده و دارای تقلب!

عقیل منصوری، معاون نظارت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، اعلام کرد: با هدف حمایت از بازی‌سازان ایرانی و جلوگیری از انتشار بازی‌های کپی و مود شده، تمام درگاه‌های عرضه کننده بازی، تنها تا پایان آذر ماه فرصت دارند تا نسبت به حذف نسخه مود (Mod) شده بازی‌های دارای مجوز اقدام نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH