ال‌جی از آخرین تلاش‌ها برای نجات کسب‌وکار اسمارت‌فونی خود خبر داد

بر اساس گزارش جدید نشریه رویترز شرکت ال‌جی در راستای تلاشی دیگر برای افزایش سودآوری کسب‌وکار اسمارت‌فونی خود (یا به عبارت بهتر قرارگیری در سمت و سوی مناسب برای تبدیل سودآوری به تحولات مثبت) به‌دنبال سازمان‌دهی مجدد این حوزه است. کسب‌وکار موبایلی ال‌جی اکنون مدت‌هاست که شرایط دشواری را تجربه می‌کند.

تفاوت ایجاد شده میان راهبرد جدید با بیانیه‌های پیش‌تر صادر شده از جانب ال‌جی این است که اکنون کمپانی کره‌ای تصمیم گرفته تا حداقل برای یکبار بخشی از درآمد خود را کنار بگذارد. به‌عبارت بهتر ال‌جی تصمیم گرفته تا بخشی از مبلغی که جهت تولید گوشی‌های میان‌رده تا پایین‌رده عمدتا ناموفق و کاملا بدون سود هزینه می‌شد را برای خود نگاه دارد. اگرچه هندست‌های اقتصادی برند ال‌جی کماکان قابل دسترس خواهند بود؛ اما در واقع کمپانی کره‌ای دیگر قصد تولید آن‌ها را ندارد. در عوض یک کمپانی بی‌نام و نشان (تولیدکننده طرح اصلی) برای انجام این‌کار با هزینه احتمالا کمتر به خدمت گرفته خواهد شد. چنین اقدامی به ال‌جی امکان می‌دهد تا قیمت محصولات خود را کاهش داده یا سود کسب شده از آن‌ها را افزایش دهد. احتمالا ال‌جی هر 2 رویکرد را به‌صورت توامان اجرا خواهد کرد. هدف ال‌جی از این‌کار رقابت هرچه بهتر با شرکت‌های هواوی، اوپو، شیائومی و ویوو است. اکنون چند سالیست که این برندها با تولید محصولاتی ارزان‌تر و عمدتا برتر موفق به تصاحب سهم تولیدکنندگان باسابقه‌ای نظیر ال‌جی، اچ‌تی‌سی یا سونی شده‌اند.

به‌نظر می‌رسد که ال‌جی با تمرکز بیش‌تر روی محصولات ممتازی نظیر هندست نامتعارف Wing و اسمارت‌فون پر زرق‌وبرق Velvet تلاش می‌کند تا از دچار شدن به سرنوشت سونی و مشخصا اچ‌تی‌سی جلوگیری نماید. فرآیند تحقیق، توسعه، طراحی و تولید این قبیل محصولات فوق میان‌رده و پیشرفته حداقل در آینده نزدیک منحصرا به‌صورت بومی و توسط ال‌جی اجرا خواهد شد. این پدیده احتمالا به ال‌جی کمک می‌کند تا از تکرار بسیاری از اشتباهات راهبردی خود که نهایتا موجب توقف تولید هندست‌های سری G و V شد؛ جلوگیری نماید. با این‌حال از جنبه چشم‌انداز بازار محصولات پایین‌رده تا میان‌رده، تحلیل‌گران نسبت به موفقیت ال‌جی در آینده نزدیک چندان خوشبین نیستند. در این میان به مهارت‌های بسیار برتر تولیدکنندگان چینی اسمارت‌فون در زمینه بازاریابی به‌عنوان یک عامل تمایز کلیدی اشاره شده است.

شرکت ال‌جی در رتبه‌بندی میزان فروش تولیدکنندگان اسمارت‌فون طی 3 ماهه سوم سال 2020 که توسط موسسه Counterpoint Research انجام شده است؛ رتبه نهم را کسب کرد. البته بایستی خاطرنشان کرد که واحد موبایل ال‌جی برای بیست و دومین دوره 3 ماهه متوالی عملکردی زیان‌ده را ثبت نمود و در رتبه‌ای پایین‌تر از شرکت‌های سامسونگ، هواوی، شیائومی، اوپو، ویوو و ریلمی قرار گرفت. بدیهی است که در لحظات استیصال کلیه اقدامات نیز از ناامیدی ناشی می‌شوند؛ اما اکنون بایستی ببینیم که آیا این اقدام خاص برای نجات کشتی غرق شده ال‌جی به اندازه کافی الهام‌بخش خواهد بود یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH