موجودی آی‌فون 12 پرو اپل در بازارهای جهانی به پایان رسید!

اگرچه امسال شرکت اپل 4 مدل مختلف آی‌فون 12 را به بازار عرضه کرد؛ اما کلیه مدل‌های مذکور به یک میزان تولید نشده‌اند. در واقع به‌نظر می‌رسد که ورژن پیشرفته آی‌فون 12 پرو با کمبود موجودی مواجه شده است. اتمام موجودی یک محصول اپلی خصوصا آی‌فون در بازار پدیده‌ای کاملا نادر است.

بررسی صورت گرفته توسط بانک سرمایه‌گذاری JPMorgan Chase پیرامون زمان تحویل سفارشات نشان می‌دهد که گوشی‌های آی‌فون 12 پرو و آی‌فون 12 پرو مکس با محدودیت موجودی مواجه هستند؛ اما در زمینه تامین محصولات مشابه با قیمت‌گذاری ارزان‌تر هیچ‌ مشکلی وجود ندارد. در واقع فروش 2 مدل دیگر مطابق روال معمول ادامه دارد.

با توجه به شرایط فعلی وبسایت رسمی چینی اپل گوشی‌های آی‌فون 12 و آ‌ی‌فون 12 مینی کماکان موجود هستند؛ اما گجت‌های سری آی‌فون 12 پرو ظرف مدت 2 الی 3 هفته آینده قابل دسترس خواهند بود. در واقع این بازه زمانی در مقایسه با چارچوب زمانی 3 الی 4 هفته‌ای پیش‌تر اعلام شده به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است. با این‌حال بایستی خاطرنشان کرد که تحویل سفارشات در موعد زمانی مقرر کماکان چندان محتمل به‌نظر نمی‌رسد. گزارش فوق نشان می‌دهد که زمان تحویل سفارشات مدل‌های آی‌فون 12 پرو و آی‌فون 12 پرو مکس به‌ترتیب به 27 و 23 روز افزایش یافته است. این در حالیست که خریداری کلیه مدل‌ها از طریق فروشگاه‌های فیزیکی تنها 1 روز زمان خواهد برد. سهم بازار آمریکا از آی‌فون‌های فروخته شده در جهان حدودا برابر با 35 درصد است.


دلایل محبوبیت بیش‌تر سری آی‌فون 12 پرو نسبت به سایر مدل‌ها

گزارشی که پیش‌تر در اوایل ماه نوامبر پیرامون تحویل سفارشات آی‌فون منتشر شده بود؛ نشان داد که میزان تقاضا برای آی‌فون 12 پرو مکس در مقایسه با آی‌فون 12 مینی به‌مراتب بیش‌تر است. در خصوص محدودیت موجودی سری آی‌فون 12 پرو نیز اپل اعلام کرده که برای حل این مشکل تمام تلاش خود را به‌کار بسته است؛ اما برای حل کامل این مشکل هیچ راهکاری وجود ندارد. در خصوص زمان برابری نرخ عرضه و تقاضا نیز هنوز هیچ چیز قطعی نیست.

نکته جالب‌توجه اینکه آی‌فون 12 پرو هفتمین اسمارت‌فون قدرتمند جهان در زمینه عکاسی سلفی به‌شمار می‌رود. در تست‌های اجرا شده توسط آزمایشگاه DxOMark دوربین جلویی این هندست موفق به کسب امتیاز کلی 98 (امتیاز 101 در زمینه عکاسی و امتیاز 93 در زمینه ضبط ویدیو) شد. از سوی دیگر آی‌فون 12 پرو مکس نیز ثابت کرد که بهترین گوشی دوربین‌دار اپل تا به امروز محسوب می‌شود. این حقایق دلیل کمبود موجودی هندست‌های فوق را به خوبی آشکار خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH