گلکسی A72 5G سامسونگ با ماژول دوربین پشتی چهارگانه عرضه می‌شود

اخیرا روند انتشار شایعات پیرامون اسمارت‌فون گلکسی A72 5G متوقف شده بود؛ اما اکنون به‌نظر می‌رسد که حداقل یکی از کمپانی‌های تولیدکننده کیس با استفاده از ماکت‌های ساختگی یا اطلاع از ابعاد دقیق این هندست به استقبال از عرضه آن رفته است.

اکنون یک حساب‌کاربری توئیتری با شناسه Sudhanshu1414@ اقدام به انتشار تصاویر کیس گلکسی A72 5G نموده است. این پدیده کاملا متعارف است.  تصاویر کیس به تعداد انگشت‌شماری از مشخصات گوشی نظیر تعداد حسگرهای دوربین و موقعیت قرارگیری آن‌ها اشاره می‌کنند. بر این اساس به‌نظر می‌رسد که گلکسی A72 5G مجهز به ماژول دوربین پشتی مستطیلی شکل شامل 3 سنسور اصلی، 1 لنز ماکرو و یک فلاش LED است.

حداقل بر اساس اظهارات کمپانی تولیدکننده کیس می‌توان استدلال کرد که گلکسی A72 5G فاقد پیکره‌بندی دوربین پنج‌گانه خواهد بود. این در حالیست که گزارشات پیش‌تر مخابره شده از کشور کره به چنین موضوعی اشاره داشتند. در عین‌حال شایعات پیشین ادعا می‌کنند که گلکسی A72 5G احتمالا نخستین اسمارت‌فون میان‌رده سامسونگ مجهز به قابلیت تثبیت‌کنندگی نوری تصاویر (OIS) خواهد بود.

با بررسی سایر بخش‌های بدنه هندست می‌توان پی برد که دکمه پاور و کلیدهای تنظیم میزان بلندی صدا در لبه سمت راست بدنه قرار دارند. شبکه اسپیکر، پورت USB-C و جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون همگی در قسمت تحتانی دستگاه مستقر هستند. مشخصه‌های فوق تقریبا همان مواردی هستند که کاربران از یک گوشی گلکسی فوق میان‌رده انتظار دارند. الگوی طراحی جلویی هندست نیز به همین میزان قابل پیش‌بینی است. بر این اساس گلکسی A72 5G احتمالا از یک پنل Infinity-O به‌همراه اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر بهره‌برداری خواهد کرد.

اکثر مشخصات سخت‌افزاری هندست کماکان ناشناخته هستند؛ اما تراشه اگزینوس 1080 احتمالا گزینه بسیار مناسبی برای گلکسی A72 5G محسوب می‌شود؛ حتی اگر این هندست نخستین اسمارت‌فون موجود در بازار مجهز به تراشه جدید سامسونگ قلمداد نشود. غول کره‌ای در خصوص زمان دقیق عرضه این محصول هیچ توضیحی ارائه نداده است؛ اما بر اساس پیش‌بینی‌ها فروش گلکسی A72 5G در 6 ماهه نخست سال 2021 آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH