مروری بر اخبار جنجالی هفته: از ثبت نام 10 هزار نفر برای تست واکسن ایرانی کرونا تا سفر وزیر ارتباطات

با رسیدن به روز پایانی هفته، قصد داریم تا مروری بر اخبار مهم، جنجالی و پربازدید داخلی طی هفته گذشته داشته باشیم. در هفته گذشته اخبار مربوط تولید واکسن کرونا در ایران، ثبت نام مردم برای تست‌های اولیه این واکسن و عملکرد واکسن در صورت شیوع ویروس کرونا انگلیسی جزو پر بازدیدترین اخبار بودند.

در ادامه اخبار پربازدید و جنجالی هفته را مشاهده می‌کنید که با کلیک بر روی هر یک، می‌توانید متن کامل خبر را بخوانید:

ثبت نام نزدیک به 10 هزار داوطلب برای انجام آزمایشات اولیه واکسن ایرانی کرونا

پس از اعلام شروع تست واکسن ایرانی کرونا بر روی 56 نفر از داوطلبین این آزمایش، شمار افرادی که برای تست واکسن ایرانی کرونا اعلام آمادگی کرده‌اند به شکل چشمگیری افزایش یافت. چند روز پیش بود که خانم دکتر مینو محرز، عضو علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا، اعلام کرد که فاز اول آزمایش انسانی واکسن کرونای ایرانی در هفته اول دی آغاز می‌شود. وی توضیح داد که این واکسن در دو نوبت به فاصله دو هفته به داوطلبان تزریق می‌شود، همچنین این افراد طی این مدت در محلی خاص حضور خواهند داشت.


فوبیای جهش ژنتیکی کرونا در حال تبدیل به واقعیت است!

دکتر علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مورد تولید واکسن کرونا با وجود پیدایش نوع جدیدی از این ویروس در انگلستان توضیحاتی را ارائه داد. دکتر زالی گفت: پژوهشگران در حوزه ویروس کرونا، تحقیقات گسترده‌ای بر روی آر ان ای (ماده ژنتیکی ویروس) ویروس‌ها انجام دادند، از قبل نیز ترس از جهش در RNA ویروس کرونا و از بین رفتن اثربخشی واکسن این ویروس وجود داشت و متاسفانه این فوبیا دارد به واقعیت تبدیل می‌شود.


دکتر مینو محرز: واکسن ایرانی کرونا در هفته آینده به 56 داوطلب تزریق خواهد شد

بر اساس اعلام دکتر مینو محرز، عضو علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا، فاز اول آزمایش انسانی واکسن کرونای ایرانی در هفته اول دی آغاز می‌شود. دکتر محرز در همین مورد گفت: تاکنون افراد زیادی برای تزریق این واکسن داوطلب شده‌اند اما فاز اول تست انسانی واکسن با 56 نفر انجام می‌شود، داوطلبان در این فاز باید دو نوبت با فاصله دو هفته واکسن را تزریق کنند، طبق برنامه تزریق اول احتمالا در هفته اول دی ماه انجام شده و تزریق دوم، دو هفته بعد صورت می‌گیرد.


پروژه بزرگ توسعه ارتباطی در سیستان و بلوچستان / سفر 10 روزه آذری جهرمی به زاهدان

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی روزهای گذشته گذشته اعلام کرد که در هفته آینده برای رفع مشکلات ارتباطی در سیستان و بلوچستان، سفری 10 روزه به این استان خواهد داشت. جهرمی در لایو اینستاگرامی خود گفت: تصمیم دارم بر روی ریل افتادن پروژه اتصال روستا‌های سیستان و بلوچستان از شنبه هفته آینده (ششم دی‌ماه) به مدت 10 روز به این استان سفر کنم. البته پس از بازگشت نیز یکی از معاونان وزارتخانه تا پایان اتمام پروژه در این استان مستقر خواهد بود.


حدود 20 درصد مردم، مخاطب سریال‌های شبکه خانگی هستند!

دکتر سعید عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در جلسه جدید این شورا به موضوع اوقات فراغت و نتایج آخرین نظرسنجی صورت گرفته پیرامون نحوه گذراندن اوقات فراغت مردم پرداخت. دکتر عاملی با اشاره به اهمیت حوزه هنر در تمدن‌سازی، تامین رضایت عمومی و گذران اوقات فراغت مردم گفت: اگر در حوزه هنر موفق عمل کنیم، برنامه‌های فرهنگی بُعد تحمیلی نخواهند داشت بلکه در فضای زندگی عمومی مردم رضایت عمومی ایجاد خواهد کرد.


اپلیکیشن عدالت همراه توسط قوه قضاییه رونمایی شد

قوه قضاییه در راستای هوشمند‌سازی دستگاه قضا از اپلیکیشن عدالت همراه رونمایی کرد. قوه قضاییه طی سال‌های اخیر به جهت هوشمند سازی دستگاه قضایی، استفاده حداکثری از فناوری برای خدمت رسانی، افزایش دقت و سرعت در دستگاه قضا، کاهش خطای انسانی با استفاده از فناوری هوش ماشینی و تسریع در اجرای احکام به ویژه احکام مالی، به ارائه خدمات الکترونیکی و آنلاین روی آورده است.


توصیه جهرمی در مورد وضعیت اینترنت در زمان بازی فینال آسیا / کنایه وزیر ارتباطات به شبکه 3

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در آستانه بازی تیم پرسپولیس در فینال جام باشگاه‌های آسیا در هفته گذشته، مطلبی را در مورد وضعیت اینترنت برای تماشای بازی به صورت آنلاین در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH