مروری بر اخبار جنجالی هفته: از پرفروش‌ترین گوشی بازار ایران تا افزایش تعرفه واردات تلفن همراه و تبلت

با رسیدن به روز پایانی هفته، قصد داریم تا مروری بر اخبار مهم، جنجالی و پربازدید داخلی طی هفته گذشته داشته باشیم. در هفته گذشته اخبار مربوط به افزایش تعرفه واردات گوشی‌های بیش از 600 یورو، معرفی محبوب‌ترین برند و گوشی بازار ایران و تزریق واکسن کرونای ایرانی به 4 داوطلب دیگر جزو پر بازدیدترین اخبار بودند.

در ادامه اخبار پربازدید و جنجالی هفته را مشاهده می‌کنید که با کلیک بر روی هر یک، می‌توانید متن کامل خبر را بخوانید:

محبوب‌ترین برند‌ها و پرفروش‌ترین گوشی بازار ایران معرفی شدند

انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، با پایان سال 2020، آماری از فروش گوشی‌های تلفن همراه طی سال میلادی گذشته در بازار ایران ارائه داد. بر اساس این آمار در 12 ماه گذشته 15.6 میلیون دستگاه موبایل از طریق دو رویه تجاری و مسافری وارد بازار ایران شده است، در طی همین مدت 14.85 میلیون دستگاه توسط مردم خریداری شده و در حال حاضر فعال است.


تا شهریور 1400 مشکل کمبود واکسن کرونا رفع می‌شود

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا، اطلاعاتی را در مورد آخرین وضعیت ساخت واکسن کرونا در ایران و جهان بازگو کرد. طبق اعلام دکتر قانعی، فرایند ساخت یک واکسن به طور معمول بین 5 تا 10 سال زمان نیاز دارد اما برای مقابله با ویروس کرونا، طی یک سال واکسن کووید 19 ساخته شده است.


مردم خواهان بازگشت قیمت مسکن و خودرو به سایت‌های نیازمندی آنلاین هستند

در ماه‌های ابتدایی سال بود که به دلیل افزایش نرخ ارز و تورم، قیمت مسکن و خودرو به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرد، در همان زمان دولت به جای رفع دلایل اصلی افزایش قیمت‌ها، انتشار قیمت مسکن و خودرو در آگهی سایت‌های اینترنتی را یکی از دلایل به‌هم ریختگی بازار نامید و با پیگیری وزارت صنعت، معدن و تعاون، قیمت مسکن و خودرو در پلتفرم‌های آگهی آنلاین مانند دیوار و شیپور حذف شد.


4 نفر دیگر واکسن کرونا ایرانی را تزریق کردند / توضیح مراحل تزریق واکسن به داوطلبان

دکتر حامد حسینی، مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مسئول تیم نظارت بر آزمایشات انسانی واکسن کرونا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) از تزریق واکسن کرونای ایرانی به 4 نفر دیگر خبر داد. طبق اعلام دکتر حسینی، تائیدیه اجرای مرحله دوم آزمایش بالینی واکسن کرونای ایرانی از سوی کمیته پایش صادر شده و تزریق واکسن به 4 نفر دیگر انجام می‌شود.


ماهواره پارس 1 در نوبت پرتاب قرار گرفت

طبق اعلام سازمان فضایی ایران، ماهواره پارس 1 پس از انجام تست‌های پژوهشگاه فضایی ایران به سازمان فضایی کشور تحویل داده شد. طی مراسمی که با حضور مرتضی براری، معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی کشور و حسین صمیمی، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران و دیگر مدیران این دو سازمان برگزار شد، ماهواره پارس 1 به سازمان فضایی ایران تحویل داده شد.


آموزش و پرورش برای تامین تبلت دانش آموزان به همه رو انداخته است

در حالی که به سالگرد شیوع ویروس کرونا در ایران نزدیک می‌شویم، وزارت آموزش و پرورش برای تامین تبلت مورد نیاز دانش آموزان مشکلاتی جدی دارد و برای این کار به همه مجامع و سازمان‌ها رو انداخته است. سید جواد حسینی، معاون و جانشین وزیر آموزش و پرورش در نشست کمیته اجرایی طرح هدایت (هر دانش آموزش یک تبلت، هر تبلت یک کلاس و یک مدرسه) از تهیه بیش از 1000 تبلت توسط مجامع بین‌المللی برای دانش آموزان اتباع ایران خبر داد. حسینی در مورد تامین تبلت مورد نیاز دانش آموزان اعلام کرد: در تلاش هستیم تا توسط دولت بخشی از اعتبارات ستاد ملی کرونا که مصرف نشده را به خرید تبلت برای دانش آموزان اختصاص دهیم.


کرونا موجب رشد خدمت رسانی دولت به صورت الکترونیک!

با وجود آن که دولت از سال 97 به جهت ارائه خدمات الکترونیکی، اپلیکیشن دولت همراه را عرضه کرده است اما عوامل مختلف مانند عدم تمایل دستگاه‌های دولتی به ارائه خدمات بر روی این اپلیکیشن موجب شد تا آنگونه که باید و شاید روند الکترونیکی شدن خدمات دولتی در بستر برنامه دولت همراه سرعت نگیرد. در این بین شیوع ویروس کرونا همه چیز را تغییر داد، کرونا با همه بدی‌هایی که دارد در بسیاری از موارد به رشد و توسعه زیرساخت‌های فناوری در کشور کمک کرده است.


تعرفه ورودی گوشی‌ها و تبلت‌های بالارده و پرچمدار دو برابر شد

رحیم زارع‌پور، سخنگو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400، از مصوبه این کمیسیون جهت افزایش درآمد گمرکی گوشی‌ها و تبلت‌های بیش از 600 دلار خبر داد. به‌گفته زارع‌پور، طبق مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه، تعرفه واردات گوشی و تبلت بیش از 600 دلار از 6 درصد به 12 درصد افزایش یافت.


سند مقابله با انتشار اطلاعات و اخبار کذب در فضای مجازی به تصویب رسید

محمد حسین انتظاری، عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد که در آخرین جلسه این شورا، سند الزامات پیشگیری و مقابله با نشر اطلاعات، اخبار و محتوای خلاف واقع در فضای مجازی به تصویب رسید. در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی با حضور رئیس جمهور، سند مقابله با اخبار خلاف واقع در فضای مجازی به بحث و گفتگو گذاشته شد و سرانجام به تصویب رسید.

3 در مورد “مروری بر اخبار جنجالی هفته: از پرفروش‌ترین گوشی بازار ایران تا افزایش تعرفه واردات تلفن همراه و تبلت”

  1. دیدگاه من……
    برین گم شین
    کاش اینقد مرغ همسیه را تبدیل به شترمرغ نمیکردیم!!!!!!!!!
    80د میلیون احمق !!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH