سامسونگ از دستگاه گلکسی کروم‌بوک 2 با نمایشگر QLED رسما رونمایی کرد

در جریان رویداد CES سال گذشته کمپانی سامسونگ از نخستین دستگاه کروم‌بوک با نمایشگر آمولد رونمایی کرد. امسال نیز غول کره‌ای با معرفی گلکسی کروم‌بوک 2 بار دیگر پیش‌دستی کرد. این محصول نخستین دستگاه کروم‌بوک با نمایشگر QLED در جهان به‌شمار می‌رود.

این دستگاه 2 منظوره مجهز به یک نمایشگر لمسی 13.3 اینچی با رزولوشن 1920×1080 پیکسل است. حواشی باریک نمایشگر HDR دستگاه را احاطه نموده‌اند. گلکسی کروم‌بوک 2 در کنار ورودی لمسی از قلم USI Pen نیز پشتیبانی می‌کند (در راستای برنامه ارائه یک استایلوس همه منظوره این قلم با پلتفرم‌های مختلف سازگاری دارد). این قلم قادر به تشخیص 4096 سطح مختلف از فشار است.

سامسونگ گلکسی کروم‌بوک 2 نخستین دستگاه کروم‌بوک با نمایشگر QLED به‌شمار می‌رود (پنل 13.3 اینچی با رزولوشن 1080p)

این دستگاه به اندازه مدل ممتاز سال گذشته باریک و سبک نیست؛ اما گلکسی کروم‌بوک 2 با وجود وزن 1.23 کیلوگرم و ضخامت 13.9 میلی‌متری کماکان گجتی با قابلیت حمل‌پذیری بسیار بالا محسوب می‌شود. مدل 2020 گلکسی کروم‌بوک با قیمت‌گذاری پایه 1000 دلاری روانه بازار شد.

قیمت‌گذاری پایه گلکسی کروم‌بوک 2 حدودا 50 درصد ارزان‌تر بوده و از 550 دلار آغاز خواهد شد. با این‌حال کاربران در صورت پرداخت چنین مبلغی صرفا به یک پردازنده Intel Celeron 5205U (یک پردازنده 15 واتی شامل 2 هسته و 2 رشته پردازشی و تراشه گرافیکی Intel UHD Graphics) دسترسی خواهند داشت. کاربران در صورت نیاز به مدلی با کارآیی بالاتر می‌توانند نسبت به خریداری مدلی با پردازنده نسل دهمی Core i3 10110U اینتل (مجهز به 2 هسته و 4 رشته پردازشی و سرعت فرکانس بالاتر) اقدام نمایند.

پیکره‌بندی سخت‌افزاری این لپ‌تاپ شامل 4 یا 8 گیگابایت رم LPDDR3 و 64 یا 128 گیگابایت حافظه‌داخلی است. همچنین امکان ارتقاء فضای ذخیره‌سازی از طریق درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی نیز وجود دارد. باتری 45.5 واتی دستگاه نویدبخش استفاده 14 ساعته کاربران از آن خواهد بود. 2 اسپیکر 5 واتی لپ‌تاپ مجهز به قابلیت Smart AMP هستند. بر اساس اعلام سامسونگ خروجی صوتی این سامانه در مقایسه با یک آمپلی‌فایر معمولی 178 درصد بیش‌تر است. همچنین به منظور برگزاری کنفرانس ویدیویی روی سرویس Google Meet نیز یک دوربین وبکم 720p تعبیه شده است. چنان‌چه مایل به برقراری ارتباط به‌صورت متنی باشید؛ در این‌صورت صفحه‌کلید دارای نور پس‌زمینه مجهز به کلیدهای عریض‌تری جهت کاهش میزان اشتباهات تایپی هستند.

تصویر صفحه‌کلید با کارآیی بهتر و روش‌های مختلف استفاده از نمایشگر لمسی

از جنبه امکانات ارتباطی بی‌سیم نیز لپ‌تاپ مجهز به سیستم‌عامل Chrome OS دارای اتصال وای‌فای 6 (ax 2×2) و بلوتوث 5.0 است. امکانات ارتباطی سیمی نیز شامل 2 عدد پورت USB-C و یک عدد جک صوتی هدفون/ میکروفون است.

سامسونگ گلکسی کروم‌بوک 2 در 2 مدل رنگی قرمز (Fiesta Red) و خاکستری (Mercury Gray) روانه بازار خواهد شد. نخستین دستگاه‌ها تا پیش از پایان ماه مارس در ایالات‌متحده قابل دسترس خواهند بود.

3 در مورد “سامسونگ از دستگاه گلکسی کروم‌بوک 2 با نمایشگر QLED رسما رونمایی کرد”

    1. امیرکیوان گوهری

      سلام دوست عزیز. نمایشگر نقطه‌ای کوانتومی یا QLED مانند پنل‌های LED با یک منبع نور روشن می‌شوند. وجه تمایز این فناوری وجود پیکسل‌های کوانتومی است که از نظر نور، رنگ‌بندی و وضوح با دیگر مدل‌های بازار قابل مقایسه نیستند و کیفیتی بسیار بالاتر دارند. در پنل QLED به‌جای نور پس‌زمینه سفید از نور آبی استفاده می‌شود و نور سبز و قرمز نیز با نقطه‌های کوانتومی به دست می‌آید. از نظر کیفیت QLED بهتر از LED و کمی ضعیف‌تر از OLED‌ها‌ هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH