پتنت جدید سامسونگ نشان‌دهنده ایده کمپانی در زمینه دوربین‌های زیر نمایشگر است

پتنتی که اخیرا توسط شرکت سامسونگ در دفتر ثبت اختراعات و نمادهای تجاری ایالات‌متحده (USPTO) به ثبت رسیده است؛ جزئیات مربوط به برنامه‌های کمپانی برای پیاده‌سازی فناوری دوربین زیر نمایشگر را تشریح می‌کند. موضوع نه‌چندان عجیب اینکه ایده مذکور با تکنیک‌های فعلی پیاده‌سازی شده توسط کمپانی‌های اوپو و ZTE تفاوت چندانی ندارد.

سند مربوط به پتنت پیرامون یک “دستگاه نمایشگر” صحبت می‌کند. این دستگاه از 2 پنل نمایشگر مجزا اما کماکان متصل به یکدیگر استفاده می‌کند. بخش بزرگتر نمایشگر از یک ماتریس استاندارد بهره‌برداری خواهد کرد؛ در حالی‌که پنل کوچکتر می‌تواند در نزدیکی حاشیه فوقانی یا نزدیک به گوشه فوقانی سمت چپ یا راست قرار گیرد. اندازه روزنه انتقال نور در پنل کوچکتر به میزان قابل‌توجهی بیش‌تر است. این حفره نه‌تنها از سنسور دوربین بلکه از حسگر مادون‌قرمز و فلاش نیز میزبانی می‌کند. همچنین این پنل به منظور کمک به انتقال هرچه بیش‌تر نور از رزولوشن پایین‌تری برخوردار است.

این ایده تقریبا همان راهکاری است که کمپانی Visionox در نمایشگر اسمارت‌فون ZTE Axon 20 5G از آن بهره گرفته است. حفره کوچک در بخش فوقانی نمایشگر از وضوح پایین‌تری برخوردار است و این موضوع امکان عبور نور پیش‌تر را فراهم می‌کند.

با این‌حال انتظار می‌رود که سامسونگ پیش از عرضه این فناوری عملکرد آن‌را به میزان قابل‌توجهی ارتقاء دهد؛ خصوصا اگر کمپانی مایل به پیاده‌سازی آن در یک دستگاه پیشرفته خود باشد. بر اساس برخی شایعات گلکسی زد فولد 3 نخستین اسمارت‌فون سامسونگی با فناوری دوربین زیر نمایشگر خواهد بود. اما تا موعد عرضه این هندست کماکان زمان زیادی باقی‌مانده است. بعلاوه برای اثبات به‌کارگیری فناوری مذکور در گلکسی زد فولد 3 هیچ‌گونه ادله محکمی در دست نیست.

2 در مورد “پتنت جدید سامسونگ نشان‌دهنده ایده کمپانی در زمینه دوربین‌های زیر نمایشگر است”

  1. این دوربین زیر نمایشگر خیلی خفنه
    ولی باورش سخته که قبلا توسط بخش های نظامی و جاسوسی در حد اعلا پیشرفت نکرده باشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH