اپل احتمالا ناچار به حذف اپلیکیشن تلگرام از فروشگاه اپ استور خود خواهد شد

بر اساس اعلام نشریه واشنگتن پست یک سازمان غیرانتفاعی آمریکایی با نام “ائتلاف برای امنیت بالاتر وب” خواستار حذف پیام‌رسان تلگرام از فروشگاه اپ استور اپل شده است. روز گذشته سازمان ائتلاف برای امنیت بالاتر وب شکایتی را تنظیم کرد که در آن رهبر تلگرام به عدم مبارزه جدی و واقعی با خشونت و انتشار پیام‌هایی با محتوای افراطی متهم شده است. در متن شکایت مشخصا به وضعیت شکننده پایتخت آمریکا در اوایل ماه ژانویه اشاره شده است. دادخواست فوق ادعا می‌کند که این موضوع ناقض شرایط سرویس‌دهی فروشگاه اپ استور اپل است. در همین راستا شاکیان خواهان حذف اپلیکیشن تلگرام از فروشگاه اپ استور هستند. همچنین بر اساس گزارشات “ائتلاف برای امنیت بالاتر وب” قصد دارد تا درخواست حذف تلگرام از فروشگاه گوگل پلی را به دادگاه ارائه نماید. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که کاربران اندروید همواره می‌توانند برنامه‌های موردنظر خود را از منابع دیگری دریافت کنند. در مقابل کاربران iOS به چنین گزینه‌ای دسترسی ندارند.


پاول دوروف؛ مدیرعامل تلگرام اعلام کرد که در هفته نخست ژانویه تعداد کاربران فعال تلگرام به 500 میلیون نفر در ماه رسیده است. از روز 12 ژانویه و در عرض 72 ساعت 25 میلیون نفر کاربر جدید به تلگرام ملحق شدند.

تلگرام به دومین برنامه با بیش‌ترین میزان دانلود در ایالات‌متحده تبدیل شده است

وبسایت The Telegraph گزارش داده است که در حال حاضر پیام‌رسان تلگرام رتبه دوم بیش‌ترین میزان دانلود در ایالات‌متحده را به خود اختصاص داده است. این اتفاق پس از آن روی داد که توئیتر حساب‌کاربری دونالد ترامپ؛ رئیس‌جمهور آمریکا را مسدود کرد. در ادامه شرکت‌های گوگل و اپل اپلیکیشن شبکه اجتماعی محبوب حامی ترامپ موسوم به Parler را از فروشگاه‌های خود حذف کردند.

از روز 6 ژانویه (17 دی ماه) و ظرف مدت کمتر از 1 هفته پیام‌رسان تلگرام در ایالات‌متحده حدودا 545 هزار نوبت دانلود شده است. این رقم در مقایسه با هفته قبل 3 برابر بیش‌تر است. کارشناسان خاطرنشان می‌کنند که رشد محبوبیت تلگرام تحت تاثیر سیاست‌های جدید یک پیام‌رسان محبوب دیگر یعنی واتس‌آپ قرار گرفته است. در روز 8 ژانویه (19 دی ماه) اعلام شد که اطلاعات شخصی کاربران واتس‌آپ در دسترس کلیه اپلیکیشن‌های شرکت فیس‌بوک قرار دارند.

پاول دوروف؛ بنیان‌گذار تلگرام تائید کرد که پس از اعلام قوانین جدید از سوی واتس‌آپ تعداد کاربران جدید تلگرام به شکل محسوسی افزایش یافته است. علاوه بر این مالک تلگرام کاربران را به فاصله گرفتن از آی‌فون و خریداری اسمارت‌فون‌های اندرویدی تشویق نموده است.

به‌روزرسانی جدید تلگرام دربردارنده قابلیت چت صوتی و امکاناتی جدید است

تیم تلگرام به تازگی به‌روزرسانی جدید پیام‌رسان محبوب خود را منتشر کرده است. این بسته دوازدهمین و آخرین آپدیت مهم تلگرام در سال 2020 محسوب می‌شود. بدین‌ترتیب سایر نوآوری‌های توسعه‌دهندگان تلگرام در سال 2021 معرفی خواهند شد. ورژن 7.3 پیام‌رسان تلگرام شامل قابلیت چت‌های صوتی گروهی برای کلیه کاربران بوده و از قابلیت‌های ویرایشی ارتقایافته، ایموجی‌های متحرک جدید و امکاناتی از این‌دست میزبانی می‌کند.

توسعه‌دهندگان برنامه از قابلیت چت صوتی به‌عنوان گونه جدیدی از کنفرانس صوتی با قابلیت ملحق شدن اعضای گروه در هر زمان یاد می‌کنند. کاربران به موازات مکاتبات منظم خود در هر گروه می‌توانند در چت‌های صوتی نیز مشارکت نمایند. بدین‌ترتیب متن و صدا در فضایی واحد نقش مکمل یکدیگر را ایفا خواهند کرد.

اکنون برخلاف تماس‌های عادی لازم نیست شرکت‌کنندگان به‌صورت آنی با دریافت تماس موافقت کنند. در واقع قابلیت چت صوتی همواره و به‌صورت مداوم فعال است. کاربران با حضور در یک گروه بلافاصله قادر به مشاهده اعضای در حال گفتگو خواهند بود. حالت نمایش برای کاربران اندرویدی بالاتر از سایر برنامه‌ها قابل دسترس است. در این‌حالت کاربر قادر به کنترل میکروفون و مشاهده افراد در حالت گفتگو در چت هستند. این قابلیت حتی هنگام اجرای اپلیکیشن تلگرام در پس‌زمینه نیز قابل دسترس خواهد بود.

پشتیبانی از کارت حافظه اس‌دی یکی دیگر از نوآوری‌های تلگرام برای سیستم‌عامل اندروید محسوب می‌شود. همچنین خواندن پیام‌ها با استفاده از دستیار صوتی سیری نیز در سیستم‌عامل iOS امکان‌پذیر شده است.

علاوه بر این اکنون کاربران اندرویدی قادر به ویرایش تصاویر ارسالی بدون نیاز به بارگذاری مجدد آن‌ها خواهند بود. به‌عنوان مثال آن‌ها قادر به افزودن یک عکس، متن یا استیکر به تصویر داخل ویرایشگر رسانه هستند. کاربران iOS قادر به ویرایش سریع تصاویر و ارسال آن‌ها بدون نیاز به ذخیره‌سازی و بارگذاری مجدد آن‌ها هستند. هر یک از این امکانات پیش‌تر صرفا در یکی از پلتفرم‌ها قابل دسترس بودند؛ اما اکنون کاربران سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید از امکانات ویرایشی یکسانی برخوردار هستند.

همچنین توسعه‌دهندگان از مقوله‌های جالبی نظیر ایموجی‌های متحرک نیز غفلت نکرده‌اند و اکنون تقریبا 10 ایموجی متحرک جدید و همچنین چندین ایموجی صدادار متفاوت نیز به برنامه اضافه شده است. همچنین اخیرا پاول دوروف؛ بنیان‌گذار تلگرام اعلام کرد که در سال آینده کسب درآمد از این پیام‌رسان آغاز خواهد شد. برخی قابلیت‌های جدید به‌صورت پولی عرضه خواهند شد؛ اما خدمات فعلی کماکان به‌صورت رایگان قابل دسترس هستند.

2 در مورد “اپل احتمالا ناچار به حذف اپلیکیشن تلگرام از فروشگاه اپ استور خود خواهد شد”

  1. تا یه نرم افزار میخواد پوز فیسبوک و واتساپو بزنه باهاش مقابله میکنن
    تلگرام بهترین و امن ترین نرم افزار دنیاس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH