اپل پتنت فناوری فیس آی‌دی نسل آینده خود را ثبت کرد

شرکت اپل اخیرا پتنت جدیدی را در رابطه با فناوری فیس آی‌دی به ثبت رسانده است. این پتنت در واقع متعلق به یک سیستم احرازهویت بیومتریکی کاربران است. این پتنت توصیف‌کننده فناوری فیس آی‌دی نسل آینده‌ است که از نگاشت حرارتی چهره استفاده می‌کند. امروزه اکثر اسمارت‌فون‌ها از سیستم احرازهویت بیومتریکی مبتنی بر چهره یا اثرانگشت استفاده می‌کنند. اکنون مدت‌هاست که اپل به منظور تشخیص هویت کاربران از طریق چهره آن‌ها به سراغ استفاده از فناوری فیس آی‌دی رفته است. اما فریب دادن ورژن جدید این فناوری کاری بسیار دشوار خواهد بود.

یکی از اشکالات عمده فناوری‌های فعلی این است که استفاده از عینک، ماسک صورت و حتی موی بلند به‌صورت بالقوه می‌توانند روند احرازهویت را مختل نمایند. در توضیحات مربوط به پتنت جدید اعلام شده است که سیستم تشخیص چهره نسل آینده از گرمای ساطع شده توسط صورت کاربر استفاده خواهد کرد. این پدیده بدان معناست که در آینده به منظور بازگشایی قفل دستگاه‌های اپلی از امضای حرارتی منحصربه‌فرد هر شخص استفاده می‌شود. این موضوع امکان استفاده مجدد اپل از فیس آی‌دی را فراهم می‌کند؛ مشخصه‌ای که در دوران شیوع ویروس کرونا عملا بلا استفاده شده است. با استفاده کلیه کاربران از ماسک صورت آن‌ها برای شناسایی هویت خود بایستی ماسک را از صورت برداشته یا رمزعبور پیش‌تر تعیین شده را به‌صورت دستی وارد نمایند.


شرکت اپل امسال بر روی آی‌فون 13 مجهز به تاچ آی‌دی یکپارچه با نمایشگر و یک مدل آی‌فون تاشو کار می‌کند

گزارش جدید نشریه بلومبرگ دربردارنده جزئیاتی پیرامون به‌روزرسانی‌های احتمالی مدل‌های امسال آی‌فون است. این گزارش خاطرنشان می‌کند که اپل به‌دنبال اعمال تغییرات بزرگ و اساسی در آی‌فون 13 سال 2021 خود نیست. مدل‌های امسال آی‌فون تحت‌عنوان آی‌فون 13 یا آی‌فون 12S عرضه شده و احتمالا فاقد هرگونه تغییرات اساسی در بخش طراحی خواهند بود. مدل‌های 2020 آی‌فون با یک تغییر فنی بزرگ و بازنگری الگوی طراحی روانه بازار شدند. مهندسان اپل به آی‌فون‌های سال 2021 به‌عنوان ورژن S مدل‌های 2020 نگاه می‌کنند.

یکی از تغییرات بزرگ به تلاش اپل برای ارزیابی پشتیبانی از حسگر تاچ آی‌دی یکپارچه با نمایشگر در آی‌فون 2021 مربوط می‌شود. بدین‌ترتیب فناوری تاچ آی‌دی در کنار فیس آی‌دی مورد بهره‌برداری قرار گرفته و به آسایش هرچه بیش‌تر کاربران آی‌فون کمک خواهد کرد. بنابراین کاربران حتی با وجود استفاده از ماسک نیز به‌راحتی می‌توانند دستگاه آی‌فون خود را آنلاک نمایند.

همچنین نشریه بلومبرگ گزارش می‌دهد که اپل مشغول بررسی ایده حذف درگاه شارژ در برخی مدل‌های ویژه آی‌فون و استفاده از فناوری شارژ بی‌سیم است. هنوز مشخص نیست که آیا این تغییر در سری آی‌فون 13 اعمال شده و یا اپل آن‌را برای یکی از مدل‌های آینده آی‌فون کنار خواهد گذاشت. همچنین نشریه بلومبرگ با اشاره به آی‌فون تاشو خاطرنشان می‌کند که عرضه چنین هندستی در مقطع کنونی امری بعید به‌نظر می‌رسد. اکنون تمرکز عمده اپل بر به‌روزرسانی دستگاه‌های آی‌فون و آی‌پد سال 2021 خود معطوف شده است؛ اما کمپانی بر روی یک مدل تاشو نیز کار می‌کند.

نهایتا گزارش خبرگزاری بلومبرگ ادعا می‌کند که اپل امسال هم فرآیند توسعه ردیاب‌های AirTags را پیگیری خواهد کرد. در ابتدای امر قرار بود اپل از این ابزارها به‌صورت همزمان با سری آی‌فون 12 خود رونمایی کند.

1 در مورد “اپل پتنت فناوری فیس آی‌دی نسل آینده خود را ثبت کرد”

  1. وقتی رو گوشیاشون نصب شدن معلوم میشه با عکس طرفم باز میشه
    فیس ایدی فقط دردسره
    همون اثر انگشت خوبه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH