سری وان‌پلاس 9 با لنز فوق‌عریض و سنسور 50 مگاپیکسلی IMX766 سونی عرضه می‌شود

کمپانی وان‌پلاس اخیرا تائید کرد که دوربین‌های اصلی در هندست‌های سری وان‌پلاس 9 مجهز به سنسورهای IMX789 ساخت شرکت سونی خواهند بود. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این اسمارت‌فون‌ها در روز 23 مارس (3 فروردین ماه) معرفی خواهند شد. اکنون کمپانی چینی اعلام کرده که دوربین فوق‌عریض مورد استفاده در مدل استاندارد وان‌پلاس 9 از سنسور IMX766 ساخت سونی استفاده خواهد کرد.

دوربین فو‌ق‌عریض دارای رزولوشن 50 مگاپیکسلی خواهد بود. همچنین وان‌پلاس ادعا کرده که این دوربین از یک لنز فری‌فرم استفاده خواهد کرد. این موضوع موجب کاهش اعوجاجات تصویر از 20 به حدودا 1 درصد خواهد شد. حتی پیت لاو؛ مدیرعامل وان‌پلاس نیز نمونه‌هایی از تصاویر ثبت شده توسط این دوربین را در حساب‌کاربری توئیتری خود به اشتراک گذاشته است. یکی از تصاویر توسط دوربینی سنتی ثبت شده و تا حدودی دارای اعوجاج است؛ در حالی‌که تصویر دیگر با کمک سنسور IMX766 به ثبت رسیده و دارای حداقل میزان اعوجاجات است.

“عکاسی فوق‌عریض افق‌های دید شما را به‌معنای واقعی کلمه گسترش خواهد داد. البته این فرآیند بایستی به شکلی صحیح اجرا شود. در سمت چپ تصویر ثبت شده توسط یک دوربین اولتراواید سنتی قابل رویت است. در سمت راست نیز شاهد انتشار همین عکس (با کیفیتی کاملا متفاوت) هستیم؛ تصویری که توسط سری وان‌پلاس 9 به ثبت رسیده است. این تصویر فاقد اعوجاج است.” – پیت لاو؛ 10 مارس 2021

بر اساس گزارشات سری وان‌پلاس 9 شامل 3 اسمارت‌فون مختلف با اسامی وان‌پلاس 9، وان‌پلاس 9 پرو و وان‌پلاس 9E است. وان‌پلاس هنوز تائید نکرده که کدام مدل مجهز به دوربین فوق‌عریض 50 مگاپیکسلی با سنسور IMX766 خواهد بود. اما وان‌پلاس 9 پرو احتمالا از این دوربین بهره‌برداری خواهد کرد؛ چرا که این هندست پیشرفته‌ترین مدل در سری وان‌پلاس 9 به‌شمار خواهد رفت.

2 در مورد “سری وان‌پلاس 9 با لنز فوق‌عریض و سنسور 50 مگاپیکسلی IMX766 سونی عرضه می‌شود”

  1. تا وقتی این مدل معرفی نشده نمیشه راجع بهش نظر داد اما از این دوربین استفاده کنه قابل رقابت با سامسونگ میشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH