اینترنت ملی در راه است / آیا سرعت اینترنت برای شما نیز کند شده است؟ + نظرسنجی

در چند روز اخیر موضوع کندی اینترنت در ساعات پیک مصرف شبانه به ویژه برای ترافیک بین‌الملل، با اعتراض کاربران همراه شده است. طی روزهای گذشته بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر پیام‌هایی منوط به کندی سرعت اینترنت در ساعات 9 شب تا 1 بامداد منتشر کرده‌اند و نسبت به این موضوع انتقاد داشتند. تجربه این اتفاق طی 48 ساعت گذشته گسترش پیدا کرده و خود ما و همکارانمان نیز با مشکل کندی، قطع مکرر اتصال و به طور کل کاهش کیفیت دسترسی به اینترنت مواجه شده‌ایم.

قطع اتصال در دریای مدیترانه

روز گذشته در خبری اعلام کردیم که مشکل اینترنت به قطع اتصال از مسیر قطر باز می‌گردد. پیمان قره‌داغی، مدیر کل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری، دلیل کندی سرعت اینترنت در ساعات پر بازدید را قطع ارتباط زیرساختی در دریای مدیترانه و از دست رفتن 850 گیگابیت ظرفیت اینترنت بین‌الملل اعلام کرد.

پیش از این سخنان قره‌داغی، برخی کاربران اعلام کردند که در سامانه بررسی شکایت 195 رگولاتوری، دلیل کاهش سرعت اینترنت، محدودیت پهنای باند و اجرای برخی سیاست‌ها از طرف شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام شده، اما مدیر کل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری هر نوع محدودیت اینترنت از طرف شرکت زیرساخت را تکذیب کرد.

وی همچنین تاکید کرد که با دریافت مجوز از سوی مرکز ملی فضای مجازی، 400 گیگابیت ظرفیت رزرو تا 48 ساعت آینده وارد مدار می‌شود. اما تاکنون تاثیر این ظرفیت رزرو شده در کیفیت اتصال به اینترنت در ساعات پربازدید احساس نشده و شب گذشته تعداد کاربران بیشتری با کندی سرعت اینترنت و قطعی مکرر اتصال مواجه شدند.

 

کندی سرعت اینترنت تا 15 فروردین 1400

با اعلام مدیر کل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری، اپراتور قطری اعلام کرده به دلیل مانور نیروهای ناتو در منطقه قطعی اتصال، امکان ورود به این حریم دریایی تا روز 5 فروردین امکان پذیر نیست، همچنین به احتمال فراوان این اختلال حداقل تا 15 فروردین سال بعد ادامه پیدا خواهد کرد.

به این ترتیب تقریبا کل ایام عید با مشکل کندی اینترنت مواجه خواهیم بود، به ویژه که در این ایام استفاده از اینترنت رشد چشمگیری پیدا می‌کند. برخی از کاربران مشکل کندی اینترنت را عمدی دانسته و آن را به اجرای گام به گام اینترنت ملی مرتبط می‌دانند. در هفته‌های اخیر اختصاص بودجه‌های سنگین برای تولید محتوا توسط صدا و سیما و سازمان‌های دولتی و فرهنگی همچنین مقابله با تهدیدات اینترنت ماهواره‌ای حاشیه ساز شده است. چند روز پیش نیز آذری جهرمی، وزیر ارتباطات اعلام کرد که به دستور مراجع فرهنگی، بسته‌های اینترنت شبانه حذف شده است، البته اخیرا اعلام شد که این بسته‌ها باز می‌گردد اما دید کلی در مورد وضعیت اینترنت و دسترسی مردم به اینترنت توسط مراجع فرهنگی قابل توجه است.

کندی سرعت اینترنت بین‌الملل و قطع اتصال فیلترشکن‌ها

همچنین رییس مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد که VPN دولتی و رسمی برای اتصال مشاغل خاص مانند پزشکان، محققین، دانشجویان، خبرنگاران و… به منابع خارجی مورد نیازشان از طریق اپراتورهای رسمی عرضه می‌شود. پس از اعلام این خبر اختلال گسترده در اتصال فیلترشکن‌ها رخ داده و کاربران برای استفاده از فیلترشکن‌ها نیز به مشکل برخورده‌اند.

با کنار هم گذاشتن این اخبار در کنار هم، قطعات پازل استارت کار اینترنت ملی تکمیل می‌شود، مجلس نیز اخیرا تاکید فراوانی به اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال 1400 دارد و این نظریه که اینترنت ملی به زودی اجرایی می‌شود قوت گرفته است.

آیا اینترنت شما نیز کند است؟

نظر شما چیست؟ آیا شما با مشکل کندی اینترنت در ساعات پر بازدید به ویژه برای استفاده از سایت‌های خارجی مواجه شده‌اید؟ آیا فیلترشکن مورد استفاده شما دچار اختلال شده است؟ تجربیات خود را با در میان بگذارید. کاربران زیادی در توییتر به کند بودن اینترنت طی روزهای اخیر اعتراض داشتند، آیای این اتفاق برای شما نیز رخ داده؟؟

 

 

8 در مورد “اینترنت ملی در راه است / آیا سرعت اینترنت برای شما نیز کند شده است؟ + نظرسنجی”

  1. خدمتتون عارضم که این مشکل کندی از چندماه پیش شروع شد، جایی که فهمیدم نت همراه از 10 مگا رسیده به زیر 4 مگا.هرچی جا عوض کردم، مودم عوض کردم ، سایت عوض کردم، نشد که نشد……
    از اون موقعها داشتن کار انجام میدادن که ما متوجه نبودیم خخخخخ
    حالا نت ملی بد نیست.بیان چیزای مهمی که میخیام مثل نرم افزار و ویندوز و فیلما ….رو تو سایتای داخلی بیارن. خداروشکر چندتا سایت خوب و بروز م داریم تو این زمینه.
    خودتونم میدونید که کشورای پیشرفته برا خودشون نت ملی دارن و سایت و پیام رسان داخلیشونو حمایت میکنن.
    پس حاشیه نرین بگین واااای عقب افتاده ایم وااای چه کشور داغونی داریم
    حداقل با نت ملی ، نت بین الملل مثل خیار نمیره تو پاچمون.

    7
    1
  2. از یک هفته قبل ۲۲بهمن نت ها مشکل پیدا کرده
    دسترسی به هاستای خارجی محدود شده و سرعت داغون شده ،اینو ادمین های سایتا که میزبانی هاست خارجی دارن تایید میکنن

    1
    4
  3. اینترنت منم کند شده، این چه وضعشه خدایی
    یک ماه، فقط یک ماه مارو به حال خودمون رها کنند
    هر روز یک خبر بد

    1
    6

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH