پنل‌های LTPO سری آی‌فون 13 پرو اپل توسط شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی تولید می‌شوند

گوشی‌های آی‌فون 13 پرو و آی‌فون 13 پرو مکس شرکت اپل احتمالا از پنل‌های LTPO OLED استفاده خواهند کرد. این خبر پیش‌تر منتشر شده و تا زمان رونمایی از مدل‌های جدید آی‌فون در ماه سپتامبر احتمالا کماکان شنیده خواهد شد. آخرین گزارش در این زمینه توسط وبسایت DigiTimes منتشر شده است. بر این اساس شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی مسئولیت تامین پنل‌های LTPO موردنیاز اپل را بر عهده خواهند داشت.

در حال حاضر هر 2 کمپانی کره‌ای سرگرم تبدیل وضعیت خطوط تولید انحصاری نمایشگرهای آی‌فون به پنل‌های LTPO هستند. وبسایت The Elec پیش‌تر در ماه ژانویه گزارش داد که تنها سامسونگ دیسپلی از آمادگی لازم برای تامین پنل‌های جدید موردنیاز اپل برخوردار است و ال‌جی دیسپلی در سال آینده به جمع تولیدکنندگان نمایشگرهای LTPO ملحق خواهد شد. در صورت صحت گزارش وبسایت DigiTimes اکنون اپل 2 تامین‌کننده بزرگ را در اختیار دارد؛ موضوعی که یقینا مایه خرسندی غول کوپرتینویی خواهد بود.

مدل‌های معمولی آی‌فون 13 و آی‌فون 13 مینی کماکان از فناوری قدیمی‌تر LTPS OLED بهره‌برداری نموده و پنل‌های مورد استفاده در این هندست‌ها توسط شرکت‌های ال‌جی و BOE تولید خواهند شد. این فناوری لزوما مانعی برای به‌کارگیری نمایشگرهایی با نرخ نوسازی بالا به‌شمار نخواهد رفت؛ اما فناوری جدید LTPO از بهره‌وری انرژی بالاتری برخوردار بوده و روند دستیابی به نرخ نوسازی تطبیقی را تسهیل خواهد کرد. بنابراین استفاده از پنل‌های 120 هرتزی در مدل‌های غیر پرو آی‌فون امری بعید به‌نظر می‌رسد.

شرکت BOE نیز به تولید پنل‌های LTPO علاقه‌مند است. با این‌حال این تولیدکننده چینی قادر به آماده‌سازی خط تولید خود برای مدل‌های امسال آی‌فون نیست. بر اساس پیش‌بینی‌ها سال آینده شرکت اپل برای هر 4 مدل اصلی آی‌فون خود (به غیر از آی‌فون SE) از نمایشگرهای LTPO استفاده خواهد کرد. بنابراین دسترسی به تامین‌کنندگان بیش‌تر یقینا مفید واقع خواهد شد. به گفته تحلیل‌گران گوشی‌های سری آی‌فون 13 در ماه سپتامبر معرفی خواهند شد؛ بدین‌ترتیب اپل به برنامه زمانی معمول برای رونمایی از آی‌فون‌های خود بازخواهد گشت. با این‌حال در صورت بروز هرگونه تاخیر در روند فعالیت زنجیره تامین، شرکت اپل احتمالا رونمایی از هندست‌های جدید خود را به ماه اکتبر موکول خواهد کرد.

گوشی‌های آی‌فون 12 پرو و آی‌فون 12 پرو مکس احتمالا آخرین مدل‌های آی‌فون پرو با نمایشگر 60 هرتزی به‌شمار می‌روند.

2 در مورد “پنل‌های LTPO سری آی‌فون 13 پرو اپل توسط شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی تولید می‌شوند”

  1. کیفیت تصاویر گوشیای جدید یه جوریه ادم باورش نمیشه
    و من هنوز دارم از مانیتور crt استفاده میکنم
    حس میکنم مال زمانی هستم که مردم واسه رفت و امد از چهارپا استفاده میکردن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH