دلتان می‌خواهد بدانید بازار اسمارتفون‌ها در سال 2018 چگونه خواهد بود؟ این تحلیل را بخوانید

smartphone-camera-thinkstock-186085934-617x416

بازار اسمارتفونها در آینده چطور خواهد بود؟ این پرسشی است که پاسخش برای خیلی از ما جالب خواهد بود. اینکه 4 سال آینده وضعیت بازار اسمارتفونها به چه شکل خواهد بود و سهم کمپانی‌ها از این بازار تا چه اندازه خواهد شد.

موسسه تحقیقاتی IDC با توجه به داده‌های فعلی که در دست دارد، تلاش به پیدا کردن پاسخ این پرسش کرده است. در ابتدا موسسه انتظار دارد که 1.2 میلیارد اسمارتفون امسال وارد بازار شود، مقداری که نسبت به تعداد سال گذشته 21% افزایش داشته است. IDC گمان می‌برد تا سال 2018 این مقدار به 1.8 میلیارد دستگاه برسد و این تعداد را با محاسبه رشد 12.3% هر ساله از سال 2013 بدست آورده است.

در حالی که تعدا اسمارتفونها برای فروش افزایش می‌یابد، IDC باور دارد که قیمت‌ها رو به کاهش خواهد رفت. از قیمت میانگین 314 دلار امسال (که نسبت به 335 دلار سال گذشته 6.3% کاهش داشته است)، قیمت میانگین در سال 2018 تا 267 دلار کاهش پیدا خواهد کرد. این کاهش قیمت احتمالا در نتیجه کاهش در قطعات تشکیل دهنده یا درخواست بالا برای تلفنهای پایین رده در بازارهای نوظهور باشد.

IDC می‌گوید، اندروید با سهم 80.2% خود امسال، به سهم 77.6% در سال 2018 می‌رسد و این کاهش به دلیل افزایش در تعداد دستگاه‌های ویندوزی خواهد بود و قیمت میانگین 254 دلار دستگاه‌های اندرویدی امسال به 215 دلار در سال 2018 می‌رسد.

با وجود آمدن آیفون‌های بزرگی که امسال وعده آنها داده شده است، IDC پیشبینی می‌کند که iOS باسهم 13.7% خود از بازار که از 14.8% اش در سال 2013 دچار کاهش شده است، تا سال 2018 به 6.1% برسد.

ریمون لیاماس مدیر تحقیقاتی تیم موبایل IDC می‌گوید:” نکته جالب در رشد بازار اسمارتفونها، جایی است که این رشد اتفاق می‌افتد. فروش اسمارتفونها از الان تا سال 2018 در بازارهای نوظهور اصلی دو برابر خواهد شد. کشورهایی مثل اندونزی، هند و روسیه. چین هم نزدیک یک سوم کل بازار اسمارتفونها در سال 2018 را در اختیار خواهد داشت. این بازارها – و دیگر بازارها – فرصت‌های چندگانه را به فروشندگان و اوپراتورها به طور یکسان ارائه می‌دهند، اما نکته اصلی ایجاد توازن بین قیمت و انتظارات است”.

رایان ریث، مدیر برنامه بخش Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker نیز چنین می‌گوید:” تا الان، قیمت کم نشان دهنده کیفیت پایین بود، اما شرکتهایی چون موتورولا با معرفی دستگاه‌های ارزانی مثل Moto E، کیفیت تقریبا مناسب را با قیمت خوب به بازار ارائه داده‌اند. این نشان می‌دهد که اجزای سخت‌افزاری که سالها پیش در تلفنهای بالا رده استفاده می‌شد، در حال حاضر هم در بسیاری از موارد کافی است.

ویندوز فون در سال 2014 با رشد چشمگیر 29.5% مواجه خواهد شد. از 43.3 میلیون دستگاه به فروش رفته در امسال که برابر با 3.5% از سهم بازار است، 115.3 میلیون دستگاه در سال 2018 به فروش خواهد رفت. این مقدار نشان دهنده رشد فوق العاده 28.1% در هر سال است.

در آخر هم بلک بری که امسال با کاهش فروش 49.6% روبرو بوده است، امسال تنها 9.7 میلیون دستگاه را به فروش رسانده و IDC انتظار دارد که این کاهش تا 4.6 میلیون دستگاه در سال 2018 برسد. این مقدار نشان دهنده رشد منفی سالانه 25% از سال 2013 تا 2018 است.

2018

 

3 در مورد “دلتان می‌خواهد بدانید بازار اسمارتفون‌ها در سال 2018 چگونه خواهد بود؟ این تحلیل را بخوانید”

  1. سارا خانم دستون درد نکنه عالی بود .
    سال 2017 یا 2018 جنگ بر سر ایناست :
    گوشی هایی با صفحه نمایش 4K
    پردازنده های قدرتمند و بازی های اختصاصی در حد کنسول
    دوربین های فیل مبردرای 4K و رزولیشن 40 تا 50 مگاپیکسل و با بیت ریت بسیار بالا

    ولی صفحه نمایش فکر کنم خیلی دیگه دارن بزرگ میکنن . تا کی میخوام پیش برن خدا میدونه .

  2. اینا خیلی جالبند و احمق الان هر ادم کوری هم باشه می بینه که با این روند موجود تاسال 2018 ویندوز فون70%
    بازار رو خواهد گرفت و اندرویید به 10 الی 15 درصد خواهد رسید دلیلش هم کاملا مشخصه اولا این که ویندوز فون جدید تر از بقیه است و کارایی 100% روی پردازنده ها ی معمولی
    و رم بسیار پایین 512 دارد در حالی که اندرویی با رم 3 گیگا بایت هم در بازی های سنگین مشکل دارد

    دوما پشتیبانی است که خیلی مهم برای مردم خواهد بود برای مثال پشتیبانی بیش از 2 سال ماکروسافت در برابر پشتیبانی نزدیک به 18 ماه اندرویید که اکثرا به 1 سال هم نمی رسند چه برسد به دو سال و این که تاریخ تکرار می شود

    زمانی نوکیا با سیمبین ارباب موبایل بود اما حالا چی جز خاطره است برای مردم اندرویید هم به تاریخ خواهد پیوست مگر آن که اندرویید در دو سال آینده معجزه ای به خود ببیند

    1. “ویندوز فون جدید تر از بقیه است و کارایی ۱۰۰% روی پردازنده ها ی معمولی
      و رم بسیار پایین ۵۱۲ دارد در حالی که اندرویی با رم ۳ گیگا بایت هم در بازی های سنگین مشکل دارد”
      اولا اینکه با این پیشرفتی که گوشی ها دارن تا 2018 رم های 10 گیگابایتی به بازار میان پس مهم نیست سیستم عامل رو 512 چجوری اجرا میشه
      ثانیا من فکر میکنم شما یه اندروید رو رم یه گیگ از نزدیک ندیدید چون من یه مدت g2 داشتم با رم 2 هیچ مشکلی با اجرای سنگین ترین برنامه ها نداشت حالا نمیدونم چجوری میگید رو 3 گیگ مشکل داره

      “دوما پشتیبانی است که خیلی مهم برای مردم خواهد بود برای مثال پشتیبانی بیش از ۲ سال ماکروسافت در برابر پشتیبانی نزدیک به ۱۸ ماه اندرویید که اکثرا به ۱ سال هم نمی رسند چه برسد به دو سال و این که تاریخ تکرار می شود”
      اولا معلوم هست که اندروید که این حجم از بازار رو در اختیار داره سخته همشون رو اپدیت کنه اگه کل گوشی های ویندوزی رو جمع کنی 20 30 مدل بیشتر نمیشن در مقابل اندروید…
      ثانیا قبل از ویندوز 8 که ویندوز موبایل اصلا سیستم عامل به حساب نمیومد از تولد وینفون8 هم هنوز 2 سال نگدشته و 8.1 هم هموز نیومده بر چه اساسی میگی 2 سال پشتیبانی داره؟!
      ثالثا با cyanogenmod اندروید تا 5 6 سال پشتیبانی میشه
      خداحافظ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH